29.9. - Situace na trhu pohonných hmot v Británii se začíná zlepšovat, uvedl včera premiér Boris Johnson. Motoristy vyzval, aby tankovali jako za běžné situace a ujistil je, že se vláda připravuje na zajištění dodávek. Informovala o tom agentura Reuters, která nicméně upozornila, že v některých regionech zůstávají zavřené stovky čerpacích stanic. Lidé tam na palivo dál čekají ve frontách i několik hodin.
Aktuálně
29.9. - Průmyslová agentura české pobočky společnosti Colliers, získala exkluzivní mandát od developerské společnosti Prologis, aby nalezla vhodného nájemce do průmyslových prostor v Rudné u Prahy. V Praze a okolí je momentálně k dispozici jenom osm volných industriálních prostor vhodných k okamžitému nastěhování.
28.9. - Aktualizovanou dokumentaci pro územní řízení stavby železniční trati mezi Prahou a Berounem zhotoví firma SUDOP Praha. Nabídla cenu 90,3 milionu korun. Původně předpokládaná hodnota zakázky byla přibližně o 30 milionů korun vyšší. Vítěze tendru vybrala Správa železnic (SŽ), která o tom informovala ČTK. Nová trať povede z velké části tunelem.
28.9. - Německo poprvé otevírá hranice se sousedním Nizozemskem pro pravidelný provoz s dlouhými kamiony. Jak oznámila ministerstva dopravy obou zemí, byla podepsána odpovídající dohoda s Nizozemskem. Vstupuje v platnost okamžitě a bude zpočátku platná tři roky. Podle práva EU mohou dlouhé kamiony překročit hranici mezi dvěma členskými státy pouze tehdy, pokud o tom dotyčné státy uzavřou dohodu. Dosud bylo použití takových vozidel v provozu s Německem možné pouze na základě individuálních povolení.
28.9. - Omezení na dálnici D1 kvůli modernizaci mají definitivně skončit 2. října. Už dnes je dálnice průjezdná téměř v celé šířce, omezení se týkají místy jen odstavného pruhu či krajnice. ČTK to oznámil mluvčí státního Ředitelství silnic a dálnic ČR Jan Rýdl. Rozsáhlá modernizace 160 kilometrů dlouhého úseku mezi Mirošovicemi u Prahy a Kývalkou u Brna začala v roce 2013. Opravy měly původně skončit v roce 2018.
27.9. - Až 90 procent čerpacích stanic ve velkých britských městech nemá palivo, napsala dnes agentura Reuters. Krizi v dodavatelských řetězcích, kterou způsobil nedostatek řidičů nákladních aut, umocnilo panické nakupování do zásoby. Za nedostatkem řidičů stojí více faktorů, včetně pandemie covidu-19 a odchodu Británie z Evropské unie. Důsledkem jsou výpadky v dodávkách různého zboží, včetně pohonných hmot nebo potravin pro supermarkety.
27.9. - Na železniční lince U11 Postoloprty – Louny – Česká Lípa nově nasazují České dráhy čtyři motorové vozy řady 841.2 Stadler RegioShuttle RS1. Tyto vozy zakoupil národní dopravce na konci loňského roku od německého dopravce SWEG. Vlaky v budoucnu projdou modernizací.
27.9. - Rychlý nárůst poptávky, který šel ruku v ruce s rozmachem ekonomiky po propadu způsobeném pandemií, zvýšil ceny důležitých surovin, jako je ropa a kovy, a také potravin. Tlak na náklady zvýšil také dodavatelský řetězec, který byl v důsledku pandemie narušen. Kvůli nedostatku kapacit se také výrazně zvýšily náklady na dopravu. Výsledkem jsou úzká místa dodávek důležitých surovin a meziproduktů, jako jsou polovodiče, dřevo, ocel a plasty. Napjatá situace bude ještě dlouho trvat, uvedla Vera Philippsová, vedoucí oddělení východní Asie Německé obchodní a průmyslové komory (DIHK). „Nedostatek surovin provází každé odvětví,“ dodala. Pro firmy je obtížné to kompenzovat novými dodavateli. Podle průzkumu DIHK dvě třetiny společností v srpnu přenesly zvýšení cen na straně producentů na své zákazníky. Dvě třetiny se také snaží najít nové dodavatele nebo přejít na alternativní materiály. Více než polovina společností se navíc snaží zvýšit své skladovací kapacity.
27.9. - V prestižní celostátní soutěži Česká dopravní stavba, technologie a inovace roku získal Metrostav Infrastructure hned tři významná ocení v různých kategoriích. Slavnostní vyhlášení se konalo ve středu 22. září ve večerních hodinách v Betlémské kapli.
27.9. – Letecká společnost flydubai se sídlem v Dubaji ve čtvrtek 23. září obnovila svůj provoz na Mezinárodní letiště Václava Havla Praha s až pěti lety týdně z Mezinárodního letiště v Dubaji. Emirates budou na těchto trasách “codeshareovat”, aby nabídli svým cestujícím vice ucelená spojení skrz dubajský mezinárodní letecký uzel.