8.3. – Koncern Kühne+Nagel (KN) se krátce po Novém roce stáhl ze společného podniku VTG Rail Logistics, který založil v roce 2013 společně s hamburskou firmou VTG. Přibližně třetinový podíl převzal VTG, nyní jediný vlastník železničního logistického podniku VTG Rail Logistics. Zatímco Kühne+Nagel žádné spekulace trhu a médií komentovat nebude, vedení VTG kompletní převzetí kontroly potvrdilo: „S ohledem na pozitivní vývoj v oboru očekáváme na trhu evropské železniční logistiky úspěch.“
Aktuálně
8.3. – Německý letecký svaz Barig, který hájí zájmy více než stovky leteckých dopravců, apeluje na vrcholné politiky i provozovatele letišť, aby společně podpořili rozvoj německé a evropské letecké dopravy. „Snížení letištních poplatků pomůže leteckým dopravcům zvýšit marže. Velkým problémem zůstává značná nepřehlednost systému poplatků,“ uvedl generální tajemník sdružení Michael Hoppe s tím, že situace aerolinek začíná být kritická.
8.3. - Výroba palet EPAL v loňském roce překonala veškerá očekávání. Meziroční nárůst objemu produkce dosáhl 11 procent, když bylo po celém světě vyrobeno celkem 73,6 milionu europalet. Podařilo se dokonce překonat rekordní výsledek z předchozího roku, kdy objem výroby nosičů nákladu meziročně stoupl o 10,9 procenta. Opraveno bylo loni celkem 23,9 milionu palet, což mírně překonalo úroveň roku 2014 (22,4 milionu palet).
7.3. – Od začátku roku 2016 zaznamenal CTPark Plzeň prudký nárůst zájmu o pronájem a výstavbu. Například německý maloobchodní řetězec Lidl nedávno oznámil, že v tomto parku plánuje zřídit své logistické a e-commerce centrum.
7.3. – Na konci loňského roku probíhaly v logistickém centru firmy Šmídl práce na nové hale H5, která byla nyní úspěšně zkolaudována. Otevření umožní zvýšení objemu zakázek a vznik nových pracovních pozic. Výstavba byla zahájena v říjnu loňského roku a podařila se dokončit a zkolaudovat v plánovaném termínu.
7.3. – Ministr dopravy Dan Ťok se chová s péčí řádného hospodáře, vybral krizovou variantu, která nepochybně může zajistit pokračování provozu stávajícího mýtného systému. Nedojde tak k výpadku příjmů ve výši až 10 miliard korun ročně a nedojde ani ke kalamitám na českých dálnicích, kdyby se nějaký čas mýto neplatilo. V reakci na prohlášení společnosti Skytool, která by prý byla schopna od ledna 2017 převzít český mýtný systém i bez součinnosti s formou Kapsch to DN řekl ředitel Odboru komunikace MD Jakub Stadler.
6.3. – Čínští investoři se zajímají o projekt kanálu propojující Dunaj, Odru a Labe, který prosazuje prezident Miloš Zeman. O jeho technické parametry se zajímala i společnost, která postavila obří přehradu Tři soutěsky. Uvedl to ředitel zahraničního odboru Pražského hradu Hynek Kmoníček. Na příjezd čínského prezidenta Si Ťin-pchinga na konci března se podle něj chystá „hromada" konkrétních smluv. Poznamenal, že Čína hledá dlouhodobé a strategické investice.
4.3. – Středočeský kraj se zástupci obcí a majitelů některých pozemků projednal již čtvrtou variantu plánované propojky dálnic D7 a D8. Informovala o tom mluvčí kraje Nicole Mertinová. Trasa napojení vede v dostatečné vzdálenosti od Středokluk a počítá i s možným rozšířením dálnice D7 na tříproudovou. Je navržena tak, aby zabrala co nejméně orné půdy. Stavební práce na propojce by měly začít v září roku 2020 a budou rozděleny do tří etap. Poslední má být hotová do konce roku 2023.
4.3. – Společnosti MasterCard, lídr v inovativním placení, a BusLine, třetí největší dopravce v České republice zaměřující se na autobusovou dopravu, společně spustily možnost placení za jednotlivé jízdné pomocí bezkontaktních platebních karet přímo v autobusech. Na projektu se rovněž podílejí ČSOB a EM TEST.
4.3. – Společnost SkyToll se ohrazuje proti slovům, které ohledně nabídky společnosti SkyToll na převzetí stávajícího mýtného systému pronesl ministr dopravy Dan Ťok 29. února v pořadu České televize Hydepark. SkyToll trvá na tom, že její oficiální nabídka, kterou doručila premiérovi, místopředsedům vlády a ministru dopravy 23. února, je nejen technicky a časově realizovatelná a přinese státu značné úspory, ale především nevyžaduje žádnou součinnost stávajícího provozovatele.