26.7. – Práce na rekonstrukci některých úseků dálnice D1 by podle ministra dopravy Dana Ťoka mohly postupovat rychleji. Větší nasazení firem ministr požaduje v úseku mezi Měřínem a Velkým Meziříčím, o situaci chce jednat se zhotovitelem. Naopak mezi Hvězdonicemi a Ostředkem má stavba deset dnů předstih a je šance, že by v tomto úseku mohla modernizace skončit dřív, řekl Ťok během kontrolní cesty po D1.
Aktuálně
26.7. – Nový provozovatel českého mýtného systému by měl vzejít z otevřeného výběrového řízení, ve kterém nebude stát provozovatelům nařizovat, jakou technologii mají pro zajištění výběru využít. Tendr plánuje ministerstvo dopravy spustit příští rok v červenci.
26.7. – Logistická společnost DB Schenker si z letošních Asian Freight, Logistics and Supply Chain Awards (AFLAS) poprvé odnesla cenu pro nejlepšího poskytovatele nákladní železniční přepravy. Předávání cen se uskutečnilo v Šanghaji.
26.7. – Dozorčí rada německého železničního a logistického koncernu Deutsche Bahn schválila novou podobu nákladní složky DB Cargo. Skončil tak maratón jednání o zásadní strategické orientaci, jejíž součástí je potvrzení rozhodnutí o částečné privatizaci dceřiných společností Arriva a DB Schenker od září letošního roku.
26.7. – Letecká nákladní společnost Atlas Air rozšíří své aktivity pro sektor e-commerce, aby více participovala na masivním růstu nákupů na internetu. Předseda představenstva William Flnn na setkání s investory Atlas Air uvedl rozdílný růst v jednotlivých segmentech trhu. Tradiční přeprava leteckého zboží (Air Cargo) v roce 2015 vykázala oproti předchozímu roku nárůst o 2,4 procenta. Expresní přeprava se mohla pochlubit růstem o 4,9 procenta, zatímco služby e-commerce meziročně posílily o 20,4 procenta.
26.7. – Model všeobecného zvyšování tarifů GRI, které s železnou pravidelností oznamovala liniová rejdařství, je na evropských spojích minulostí. Evropská komise v červenci přijala závazek čtrnácti největších námořních dopravců, že v budoucnu od GRI upustí a místo něj začnou se zákazníky komunikovat v rámci modelu FAK (Freight All Kinds) – ten počítá s tím, že rejdaři pro dané časové období vyhlásí místo navýšených fixních tarifů pouze závazné nejvyšší ceny.
26.7. – Společnost DHL se stala „oficiálním logistickým partnerem pro první měsíční misi firmy Astrobotic“. Astrobotic je soukromý americký podnik, který vyvíjí lunární automatizované vozítko (lander). Cílem je nabízet komerční využití přepravních kapacit mezi Zemí a Měsícem. Strategické partnerství navázal Astrobotic s DHL a evropským konsorciem Airbus Defence and Space.
22.7. – Společnost P3 zahájila výstavbu nové haly v parku P3 Prague D11 pro společnost FM Logistic. Druhá a zároveň největší budova tohoto parku bude mít rozlohu 40 tisíc metrů čtverečních, přičemž více jak třetina haly je stavěna na míru (BTS) pro francouzskou rodinnou společnost FM Logistic. Transakci zprostředkovala společnost CBRE. Zbylé prostory budou dále nabízeny na trhu.
22.7. – Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek a hejtman Středočeského kraje Miloš Petera žádají co nejrychlejší dostavbu části Pražského okruhu označovaného jako úsek 511 mezi D1 a hradeckou dálnicí. Ministru dopravy Danu Ťokovi proto poslali dopis. Dolínek s Peterou žádají zahájení procesu EIA, který posuzuje vliv stavby na životní prostředí. Také žádají dostavbu tzv. běchovické spojky mezi Běchovicemi a středočeskými Úvaly.
22.7. – Odchod Velké Británie z EU znepokojuje letecké společnosti, které často do Spojeného království létají. A může být ještě hůře, pokud Velká Británie vystoupí i z jednotného evropského trhu letecké dopravy. Dlouhodobé dopady na leteckou dopravu v Evropě lze však odhadnout jen těžko.