15.8. – V České Třebové bude další logistické centrum na ploše 4000 metrů čtverečních. Firma CFS Česká Třebová se zabývá přepravou zboží z námořních kontejnerů nejen po Evropě. Informoval o tom starosta Jaroslav Zedník. Kontejnerové překladiště ve městě od roku 2013 provozuje firma Metrans.
Aktuálně
15.8. - Jihomoravští radní schválili záměr, který umožní stavbu logistického parku u brněnského letiště v Tuřanech. Informovala o tom mluvčí kraje Eliška Windová. Podle ní má o projekt zájem mezinárodní přepravní společnost TNT a provoz by chtěla zahájit už ve druhé polovině příštího roku.
12.8. – Nejnovější statistika Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) dokazuje, že se v posledních měsících podařilo zastavit pokles přepraveného zboží po kolejích, nicméně řada problémů přetrvává. Konstatovali to účastníci prvního zasedání politicko-legislativní skupiny profesního sdružení železničních nákladních dopravců ŽESNAD.CZ, které začíná podnikat konkrétní kroky v oblasti nákladní železniční dopravy.
12.8. – Rejdařství Hyundai Merchant Marine (HMM) se tak stává partnerem Maersk Line a MSC. Spolupráce začne fungovat od dubna 2017. Partneři už podepsali závaznou dohodu o vstupu. Tím byly splněny v rámci nezbytné restrukturalizace všechny dohodnuté podmínky s poskytovateli úvěrů. Jelikož se Hanjin Shipping jako HMM nachází ve finančních potížích, v tomto se společných akcí neúčastnil s ohledem na potřebu zvýšení likvidity.
12.8. - Od počátku roku 2016 vypravila United Transport & Logistics Company (UTLC), dceřiná společnost ruských státních drah RŽD, celkem 500 kontejnerových vlaků mezi Čínskou lidovou republikou a Evropou. Jubilejní pětistý vlak s padesáti velkoobjemovými 40’ kontejnery vyrazil z Čunkingu na jihozápadě Číny do německého Duisburgu 23. července.
12.8. – Spolkové ministerstvo dopravy je připraveno v příštích letech investovat do spolkové dopravní infrastruktury výrazně více, než se původně očekávalo. Přepracovaný návrh nového plánu rozvoje spolkových dopravních cest (BVWP) vyčleňuje do roku 2030 prostředky ve výši 269,6 miliardy €, spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt přitom na jaře avizoval rozpočet o 5,1 miliardy € nižší. Z navýšení získá největší díl – tři miliardy € železnice na “naléhavé projekty”, zejména na rekonstrukci, modernizaci a rozšíření kapacitně nedostačujících úseků.
12.8. – Pravděpodobně ve druhém čtvrtletí příštího roku ukončí koncern DB Schenker provoz střediska pro pozemní přepravu v Brémách a jeho aktivity plně převezme zastoupení v Oldenburgu. Podle managementu firmy se reorganizace nedotkne brémského centra pro letecké a námořní zboží, které navíc integruje i logistiku kusového zboží.
12.8. – Ruské státní dráhy RŽD během prvního pololetí letošního roku investovaly téměř tři miliardy rublů do rekonstrukce železniční trati Mga – Gatčina – Vajmarn – Ivangorod a do železničního připojení přístavů na jižním pobřeží Finského zálivu. Letos zde plánují RŽD výměnu 28,2 kilometrů kolejí a elektrifikaci 122,7 kilometru tratí. Železniční koncern rovněž zajistí vybudování zvukových bariér ve stanicích Mga, Kikerino a Vajmarn.
11.8. - V závěru měsíce května 2016 se v Bernu uskutečnilo 6. zasedání stálé skupiny RID a následně i 54. zasedání znalců RID. Dokončily se zde a schválily poslední změny Řádu pro mezinárodní železniční přepravu nebezpečných věcí (RID), které budou platit od 1. ledna 2017. Zasedání se zúčastnila i delegace České republiky pod vedením vedoucího oddělení odboru 130 MD ČR Ing. Luboše Knížka. Prvním bodem jednání bylo projednání posledních „drobných“ změn, které byly přijaty na počátku května 2016 zasedáním WP.15 (silnice) a které mají vliv i na železniční přepravu nebezpečných věcí. Následovaly návrhy, které se naopak týkaly pouze věcí čistě železničních, jako například novelizace Vyhlášky UIC 471–3 „Kontroly zásilek nebezpečných věcí“, novelizace NHM kódů, či používání „check-listů“ při nakládce plynových cisteren.
10.8. – Ministerstvo pro místní rozvoj vyhlašuje první výzvu k předkládání projektů, které spadají pod integrované územní investice (ITI). Výzva se týká rekonstrukcí, modernizací a výstavby vybraných úseků silnic II. a III. třídy. Pro výzvu je připraveno téměř 3,9 miliard korun z Evropského fondu pro regionální rozvoj.