23.3. – Kontroly strojvedoucích i ostatních klíčových zaměstnanců na železnici budou častější a mohou být i neohlášené. Přísnější režim nařídil ministr dopravy Dan Ťok v reakci na pondělní tragickou nehodu v Golčově Jeníkově, při níž přišli o život dva lidé a dechová zkouška u strojvedoucího prokázala alkohol. Nehoda podle Ťoka ukázala na nedostatečnou kontrolu alkoholu u strojvůdců soukromých nákladních dopravců, hodlá se proto obrátit na Drážní inspekci a Drážní úřad.
Aktuálně
23.3. - Švýcarské referendum rozhodlo o výstavbě druhé roury v gotthardském silničním tunelu. Souhlas vyslovilo 57 procent jeho obyvatel – více, než se očekávalo. Stavební práce by měly začít asi v roce 2020a potrvají sedm let. Informovala o tom ministryně dopravy Doris Leuthardová. Návazně na to bude první tubus, otevřený v roce 1980, asi na tři roky uzavřen a opravován. Od roku 2030 budou k dispozici dva tubusy pro silniční dopravu na nejdůležitějším tranzitním koridoru Švýcarska – každý v jednom směru.
23.3. – Renault Trucks dodává svým zákazníkům společně s novými vozidly rozsáhlou nabídku služeb a dopravních řešení. Mezi českými dopravci roste zájem především o systém Optifleet – řešení pro správu vozového parku, který aktuálně monitoruje více než tisíc jejich vozidel nové modelové řady.
23.3. – Skupina MAN se ohlíží za hospodářským rokem 2015, který byl podle jejích zástupců plný výzev: Zatímco se evropský trh nákladních vozidel uzdravil, situace v jiných regionech – zvláště v Brazílii – a v oblasti energetického inženýrství zůstává v tenzi. I přes mírný vzestup světového hospodářství mnohé rozvíjející se země zpomalily. Obavy stále způsobuje Rusko a Brazílie.
22.3. – Asociace autobazarů (APPAA) zveřejnila výsledky šetření, které realizovala v průběhu měsíce ledna a února letošního roku. Podle něj jezdí na českých silnicích 18 procent vozidel, která nesplňují současné bezpečnostní nároky. Podle zjištěných údajů naprostá většina takových vozidel se prodává prostřednictvím soukromé inzerce nebo v malých autodílnách. Průměrné stáří vozidel se navíc opět zvýšilo a aktuálně činí 14,73 roku, což je nejhorší číslo od roku 1995 (14,10 roku).
22.3. – V Drážďanech se po týdnu podařilo uvolnit českou nákladní loď Albis, která u Albertova mostu blokovala dopravu na Labi. Pomoci musely dva české tanky a český remorkér Beskydy. Vyproštění plavidla, které sledovaly stovky lidí, trvalo jen několik minut. Podle první kontroly je Albis v pořádku, má jen drobné poškození nad hladinou ponoru, které ale plavbě do České republiky nebránily. Labskou plavební dráhu úřady po kontrole koryta pro dopravu znovu otevřely.
22.3. – České firmy sázejí při svém podnikání velmi často na outsourcing. Podle odborníků tím drží krok se zahraničím. Outsourcují zejména služby, které nepatří k jejich hlavnímu businessu. Jde například o oblast Public relations, internetový marketing či pronájem automobilové flotily a s tím spojené služby. K outsourcingu se přiklánějí zejména firmy, které se snaží zefektivnit svou organizační strukturu a ponechat si dostatek vnitřních zdrojů k podpoře klíčových činností.
22.3. – Přestože se v případě pohonu na stlačený zemní plyn CNG nejčastěji skloňují hlavně finanční výhody, toto palivo má obrovský přínos v oblasti ekologie, a to hlavně ve městech. Na zhoršení stavu životního prostředí se ve velké míře podílí i emise škodlivin z dopravy. Největší problém způsobuje doprava hlavně ve velkých aglomeracích, jako jsou Praha, Brno nebo Ostrava.
22.3. – Druhý březnový týden zaplnili výstaviště ve Stutgarttu firmy zabývající se distribucí a manipulací s materiálem. Konal se tu totiž 14. Mezinárodní veletrh intralogistiky LogiMAT 2016. Během tří dnů zavítalo na veletrh přes 43 tisíc odborných návštěvníků. Pro organizátora veletrhu – společnost Euroexpo Messe und Kongress – je to rekordní číslo. Oproti roku 2015 veletrh navštívilo o 23,8 procenta více odborníků. Veletrh letos lámal rekordy nejen v počtu návštěvníků, ale i vystavovatelů a velikosti výstavní plochy.
22.3. – Mezinárodní unie silniční dopravy IRU je znepokojena protiprávním zákazem provozu všech nákladních vozidel nad 7,5 tuny na úseku spolkové dálnice A 12 v údolí Innu v rakouské spolkové zemi Tyrolsko s platností od července 2018. IRU zákaz považuje za bezprecedentní omezení volného pohybu zboží v rámci Evropské unie, což je jeden ze základních pilířů evropské integrace.