PRAHA (19.12.) – Zaměstnanci Českých drah a Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) se příští rok mohou těšit na mírně vyšší platy. Maximálně půjde o 1,8 procenta proti letošnímu roku. Vyplývá to z kolektivních smluv, které s vedením společností uzavřely odbory. Platy se naopak kvůli špatné hospodářské situaci nebudou zvyšovat v dceřiné společnosti Českých drah – ČD Cargo.
Aktuálně
Kolektivní smlouvy na železnici
Platy na železnici porostou jen u ČD a SŽDC
Spojení námořních přepravců
Němečtí přepravci Hapag-Lloyd a Hamburg Süd jednají o spojení
FRANKFURT (19.12.) – Největší němečtí námořní kontejneroví přepravci Hapag-Lloyd a Hamburg Süd jednají o možnosti vzájemného spojení. Společnosti to oznámily ve společném sdělení. Vznikl by tím globální přepravce, který by byl schopen přežít čtyřletý propad odvětví.
Dopravní cesta
Od příštího roku se sníží poplatky pro nákladní dopravce
PRAHA (19.12.) – Za přepravu nákladu budou dopravci na tuzemské železnici od roku 2014 platit méně. Naopak s mírně vyššími poplatky musí počítat osobní dopravci. Vyplývá to z nových ceníků, které na svých internetových stránkách zveřejnila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Výraznější úlevu může očekávat zejména národní dopravce ČD Cargo.
PRAHA (18.12.) – V rámci 300 milionového celoevropského investičního programu začne polská společnost Integer.pl Group instalovat v České republice 100 samoobslužných zásilkových strojů, z toho 30 ještě v letošním roce. Automatická služba 24/7, která umožňuje vyzvednout, případně odeslat zásilku 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, tak bude přístupná také zákazníkům na českém trhu.
ÚSTÍ NAD LABEM (18.12.) – Nejlepším dopravcem Ústeckého kraje v roce 2012 byla cestujícími zvolena opět společnost Dopravní podnik měst Chomutova a Jirkova a.s., která obhajovala prvenství z loňského roku. Na druhé příčce se umístila společnost Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova, a.s., třetí pozice patří autobusovému dopravci BusLine a.s. V pátém ročníku ankety Dopravce roku 12 hlasovalo více než 2200 cestujících.
Splavnění Labe
Plánovaný plavební stupeň Přelouč získal územní rozhodnutí
PŘELOUČ (18.12.) – Ředitelství vodních cest ČR (ŘVC ČR) po mnoha letech snažení získalo územní rozhodnutí pro stavbu, která nejen zlepší dopravní obslužnost regionu, ale také splní ekologů přání ohledně revitalizace lidskou činností silně poznamenaného území. Konkrétně se jedná o plavební stupeň Děčín.
STARÁ PAKA (18.12.) – Správa železniční dopravní cesty ukončila stavbu „Rekonstrukce žst. Stará Paka pro DOZ“. Tajemná zkratka DOZ znamená dálkové ovládání zabezpečení. Realizací stavby došlo k výraznému zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti železničního provozu včetně zvýšení bezpečnosti a komfortu cestujících. Informoval o tom mluvčí SŽDC Tomáš Drvota.
PRAHA (17.12.) – Častí uživatelé mýtného systému, kteří mají na základě dohody Sdružení ČESMAD Bohemia s bývalým ministrem dopravy Vítem Bártou z roku 2010 (viz DN45/10) nárok na slevy z mýtného, musejí pro výpočet slev za letošní rok předložit požadované údaje nejpozději do 31. ledna. Minulý týden na to upozornilo Ministerstvo dopravy ČR.
PRAHA (17.12.) – Biopaliva nemají u české veřejnosti příliš dobrou pověst, ať už za to může jejich často necitlivé prosazování ze strany evropských institucí nebo unáhlené zavádění bez stanovení potřebných kvalitativních standardů v místních podmínkách. Jejich spotřeba přesto rok od roku roste: loni se v České republice podle údajů ministerstva průmyslu a obchodu spotřebovalo více než 245 tisíc tun paliva pro vznětové motory na bázi methylesterů nenasycených mastných kyselin rostlinného původu, meziročně zhruba o tetinu více.
Celý text text vám přinesou DN 51–52/2012, které vycházejí ve čtvrtek 20. prosince.
Liberalizace železnice
O pokračování liberalizace železnice rozhodne ÚOHS
PRAHA (17.12.) – Další liberalizace železniční dopravy v Česku nastane, až antimonopolní úřad (ÚOHS) dořeší návrh, který u něj podaly České dráhy. V nedělním diskusním pořadu České televize Otázky Václava Moravce to řekl první náměstek ministra dopravy Lukáš Hampl. Dráhy si v souvislosti s tendrem o linku z Ostravy do Olomouce přes Krnov stěžovaly na údajně diskriminující podmínky a narušování jednotného síťového charakteru české železnice.