30.11. – Již na jaře letošního roku přistoupilo v souvislostí s pandemií onemocnění COVID-19 Letiště Praha k implementaci celé řady ochranných opatření, jejichž cílem je chránit zdraví cestujících i zaměstnanců. Správné kroky letiště v této oblasti nyní potvrdilo i získání mezinárodní certifikace ACI Airport Health Accreditation, která oceňuje, že standardy nastavené na Letišti Václava Havla Praha odpovídají požadavkům mezinárodních organizací působících v letectví. Obdržení této akreditace zároveň dokládá, že vysoká úroveň fungujících ochranných opatření vede k větší bezpečnosti cestujících, kteří přes Prahu létají.
Aktuálně
30.11. – Řidičům začaly sloužit dva nové úseky karlovarské dálnice D6. Jsou to stavby Nové Strašecí – Řevničov a obchvat Řevničova. Prodloužení dálnice D6 výrazně přispěje ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy a také ke zkrácení cestovní doby mezi Prahou a Karlovými Vary. „Nyní otevíráme dva celkem desetikilometrové úseky, další pětikilometrový obchvat Lubence bude hotov v příštím roce. Nikdo se ale nemusí bát, že tím to zase na dlouhé roky končí. Po letech odkladů se dostavba dé šestky skutečně rozběhne, díky novému liniovému zákonu počítáme s tím, že dálnici D6 dokončíme v roce 2026,“ řekl ministr dopravy Karel Havlíček.
30.11. – Generální ředitel Českých drah Václav Nebeský není typický krizový manažer, proto ve funkci končí. Navíc měl i určitý osobní problém. Svoji roli však sehrál poměrně dobře, proto ve firmě zůstává v představenstvu. V nedělním pořadu České televize Otázky Václava Moravce to uvedl ministr dopravy Karel Havlíček. Nabídku na místo předsedy představenstva Českých drah dostal šéf dceřiné společnosti ČD Cargo Ivan Bednárik.
29.11. – Letošní rozpočet Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vzrostl z původních 38 na 55 miliard Kč. Příští rok se zvýší o dalších asi šest miliard. Na tiskové konferenci spojené s ukončením modernizace šestikilometrového úseku dálnice D1 u Velkého Meziříčí to včera řekl premiér Andrej Babiš. Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla by bez navýšení rozpočtu nebylo možné dokončit všechny plánované práce.
29.11. – Rychlovlak pendolino, který České dráhy zařadily do běžného provozu 28. listopadu 2005, se pro někoho stal symbolem rychlého a pohodlného cestování, pro jiné je ovšem zbytečným luxusem nevhodným pro české tratě. Pendolino, jež začalo zkušebně vozit zákazníky ČD už v prosinci 2004, je nejaktivnější mezi Prahou a severní Moravou. Nikde ovšem nevyužívá maximální rychlost 230 kilometrů za hodinu, na českých kolejích se totiž smí maximálně „stošedesátkou“.
29.11. – Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dokončilo v Plzeňském kraji opravy tří hlavních tahů za desítky milionů korun. Jde o úseky Březí – Čachrov na Klatovsku, Třebčice – Životice na jihu Plzeňska a průtah v Horažďovicích.
28.11. – Zájezdoví dopravci zažádali z kompenzačního programu COVID Bus o více než 985 milionů Kč. Žádosti, jejichž příjem v noci na čtvrtek skončil, podalo 1023 dopravců, což je o třetinu více, než stát původně předpokládal. Uvedl to mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka. Stát na kompenzace vyhradil miliardu korun, dopravci se tak se žádostmi do vyčleněné částky vešli.
28.11. – Šéf ČD Cargo Ivan Bednárik dostal nabídku na post předsedy představenstva Českých drah, oslovil jej šéf dozorčí rady společnosti Pavel Kysilka. V čele státního dopravce by Ivan Bednárik mohl nahradit Václava Nebeského, kterému chce Pavel Kysilka nabídnout v představenstvu post místopředsedy. Pavel Kysilka to včera uvedl ve svém stanovisku k aktuálnímu dění ve společnosti. O změnách ve vedení podniku bude rozhodovat dozorčí rada v příštím týdnu.
28.11. – Policie začala testovat systém pro kontrolu elektronických dálničních známek, které začnou platit od 1. ledna 2021. Systém kromě samotné kontroly zaplaceného kuponu odhalí také například kradené vozy či nezaplacené povinné ručení nebo propadlou technickou kontrolu. Uvedli to včera zástupci policie, celní správy a státního podniku Cendis.
28.11. – Do roku 2030 vzroste v Evropě počet nákladních vozidel na zkapalněný zemní plyn LNG z loňských 9500 na 280 000. Zvýší se také počet čerpacích stanic na LNG ze stávajících 340 na více než 2000. Vyplývá to ze studie společnosti Eurowag, která poskytuje služby dopravcům.