1.12. – Řidiči si mohou ode dneška začít kupovat nové elektronické dálniční známky platné pro příští rok. K dostání budou na internetu, pobočkách pošt a vybraných čerpacích stanicích. Digitální známky nahradí dosavadní papírové kupony, jejich cena zůstává stejná. Systém za přibližně 309 milionů Kč, jehož přípravu provázely problémy, je podle úřadů hotov.
Aktuálně
1.12. – Správa železnic začala upravovat regionální železniční tratě. Většinu úseků na nich vybaví novými bezpečnostními zařízeními, na dalších upraví řízení provozu. Investice vyjdou na přibližně 7,4 miliardy Kč. Hlavní část prací začne v příštím roce. Změny vycházejí z koncepce, kterou chce správa zvýšit bezpečnost na lokálních železnicích. Správa koncepci vytvořila po nehodách, které si vyžádaly i lidské životy.
1.12. – Pražští radní včera nedoporučili změnu územního plánu nutnou pro stavbu nové ranveje, kterou plánuje státem vlastněné ruzyňské letiště. Změna byla původně navržena ke schválení, radní však většinou hlasů byli pro nedoporučující stanovisko. O změnách s konečnou platností rozhodne zastupitelstvo. S výstavbou paralelní dráhy chce letiště začít zhruba za pět let.
1.12. – Novým předsedou Řídícího výboru Českých drah se stane náměstek ministra dopravy Jakub Kopřiva. Ve funkci nahradí Tomáše Čočka, který v pozici náměstka na jaře skončil. Změnu včera schválila vláda, vyplývá z informací na internetových stránkách vlády. Řídící výbor Českých drah zastupuje akcionáře, kterým je stát.
30.11. – Současná doba je plná paradoxů. Na jedné straně roste obava, že automatizace a robotizace připraví mnoho lidí o práci a současně je čím dál větším problémem najít do mnoha profesí pracovníky. Řešením mohou být dělníci ze zahraničí. Jenže jak překonat jazykovou bariéru a efektivně je zaučit? Práce na montážních linkách či ve skladech logistických center má mnoho společného. Zdánlivě se jedná o neustálé opakování jednoduchých úkonů, které by měl po krátkém zapracování zvládnout každý. Jenže skutečnost je jiná.
30.11. – Již na jaře letošního roku přistoupilo v souvislostí s pandemií onemocnění COVID-19 Letiště Praha k implementaci celé řady ochranných opatření, jejichž cílem je chránit zdraví cestujících i zaměstnanců. Správné kroky letiště v této oblasti nyní potvrdilo i získání mezinárodní certifikace ACI Airport Health Accreditation, která oceňuje, že standardy nastavené na Letišti Václava Havla Praha odpovídají požadavkům mezinárodních organizací působících v letectví. Obdržení této akreditace zároveň dokládá, že vysoká úroveň fungujících ochranných opatření vede k větší bezpečnosti cestujících, kteří přes Prahu létají.
30.11. – Řidičům začaly sloužit dva nové úseky karlovarské dálnice D6. Jsou to stavby Nové Strašecí – Řevničov a obchvat Řevničova. Prodloužení dálnice D6 výrazně přispěje ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy a také ke zkrácení cestovní doby mezi Prahou a Karlovými Vary. „Nyní otevíráme dva celkem desetikilometrové úseky, další pětikilometrový obchvat Lubence bude hotov v příštím roce. Nikdo se ale nemusí bát, že tím to zase na dlouhé roky končí. Po letech odkladů se dostavba dé šestky skutečně rozběhne, díky novému liniovému zákonu počítáme s tím, že dálnici D6 dokončíme v roce 2026,“ řekl ministr dopravy Karel Havlíček.
30.11. – Generální ředitel Českých drah Václav Nebeský není typický krizový manažer, proto ve funkci končí. Navíc měl i určitý osobní problém. Svoji roli však sehrál poměrně dobře, proto ve firmě zůstává v představenstvu. V nedělním pořadu České televize Otázky Václava Moravce to uvedl ministr dopravy Karel Havlíček. Nabídku na místo předsedy představenstva Českých drah dostal šéf dceřiné společnosti ČD Cargo Ivan Bednárik.
29.11. – Letošní rozpočet Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vzrostl z původních 38 na 55 miliard Kč. Příští rok se zvýší o dalších asi šest miliard. Na tiskové konferenci spojené s ukončením modernizace šestikilometrového úseku dálnice D1 u Velkého Meziříčí to včera řekl premiér Andrej Babiš. Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla by bez navýšení rozpočtu nebylo možné dokončit všechny plánované práce.
29.11. – Rychlovlak pendolino, který České dráhy zařadily do běžného provozu 28. listopadu 2005, se pro někoho stal symbolem rychlého a pohodlného cestování, pro jiné je ovšem zbytečným luxusem nevhodným pro české tratě. Pendolino, jež začalo zkušebně vozit zákazníky ČD už v prosinci 2004, je nejaktivnější mezi Prahou a severní Moravou. Nikde ovšem nevyužívá maximální rychlost 230 kilometrů za hodinu, na českých kolejích se totiž smí maximálně „stošedesátkou“.