8.5. – Od 1. května tohoto roku stojí v čele marketingu automobilky Tatra Trucks Jan Kadlec. Zkušený manažer produktového marketingu se vrací na ‚místo činu‘. V Tatře již působil v letech 2010 až 2013, organizoval například marketingovou komunikaci spojenou s uvedením tehdy zcela nové typové řady Tatra Phoenix a působil v týmu, který uváděl v život slogan Tatra vás dostane dál, který nejstarší česká automobilka s úspěchem používá dodnes.
Aktuálně
8.5. – České dráhy (ČD) začnou ve čtvrtek u Klínce nedaleko Prahy odstraňovat dva vozy po vlakové soupravě bez strojvůdce a cestujících, která tam minulý týden vykolejila. Provoz mezi Čisovicemi a Měchenicemi bude přerušen, pro cestující bude zavedena náhradní autobusová doprava, informoval včera mluvčí ČD Filip Medelský.
9.5. – Stavební produkce v březnu meziročně klesla o 8,3 %. Produkce v pozemním stavitelství ve srovnání s březnem 2023 klesla o 11,1 %. V inženýrském stavitelství meziročně klesla 0,9 %. Meziměsíčně byla stavební produkce v březnu nižší o 7,8 %. Uvedl to Jiří Nouza, prezident Svazu podnikatelů ve stavebnictví.
7.5. – Díky trojici České dráhy, Škoda Group a Moravskoslezský kraj bude na veletrhu Rail Business Days 2024, který se bude konat ve dnech 11. až 13. června v Ostravě, k vidění i historicky první bateriový vlak, jenž bude v pravidelném provozu na české železnici.
7.5. – Velké logistické firmy poskytují větší jistotu přepravy zboží při nepříznivých podmínkách. Světovou přepravu zboží zasáhlo v poslední době několik významných událostí, které donutily řadu zákazníků hledat nová řešení dodavatelských řetězců. Globálním krizím a konfliktům nedokážou čelit všichni dopravci. Odborníci proto radí spolupracovat s velkými a zkušenými společnostmi, které umí zajistit přepravu zboží i v náročných situacích. Silnou pozici na trhu si udržuje i společnost DSV, která zveřejnila finanční výsledky za první kvartál letošního roku.
7.5. – Česko-kanadská konzultační společnost Adastra letos slaví 10leté partnerství se společností Cloudera, lídrem v hybridních datových platformách. Jako jediná v ČR je Select Partnerem Cloudery. Jde o nejvyšší úroveň partnerství na českém trhu. Big data platformy Cloudera, které Adastra na našem trhu navrhla a implementovala, pracují s petabyty dat a využívají více než sto serverů. Pracují s nimi tisíce uživatelů z různých sektorů (výroba, telekomunikace, bankovnictví, finanční služby apod.), někteří jsou lokalizováni daleko za hranicemi České republiky.
7.5. – Právě v těchto dnech vrcholí výběrové řízení na zhotovitele dostavby dálnice D7 v úseku Slaný-západ až Kutrovice. Trasu dlouhou více než tři a čtvrt kilometru bychom chtěli dostavět do dvou let. Uvedl to Jiří Veselý ze samostatného oddělení komunikace pro Středočeský kraj a Kraj Vysočina Ředitelství silnic a dálnic.
7.5. – Společnost GXO Logistics oznámila 20letou dohodu o partnerství se společností Levi Strauss & Co (LS&Co.) za účelem řízení provozu v nejmodernějším distribučním centru Dorsten Distribution Center (DDC) o rozloze 70 000 metrů čtverečních, které bude otevřeno na začátku června. GXO bude v plně automatizovaném zařízení řídit všechny logistické služby pro LS&Co., včetně služeb s přidanou hodnotou, za účelem distribuce oblečení a doplňků napříč velkoobchodními, maloobchodními, digitálními, elektronickými a tržními kanály.
7.5. – Ministerstvo dopravy rozbíhá práci na výběru koncesionáře pro dostavbu vybraných úseků dálnice D35 metodou PPP. Na Ministerstvu dopravy se včera setkal řídící tým transakčního poradce konsorcia firem White & Case, s.r.o., advokátní kancelář, PricewaterhouseCoopers Česká republika, s.r.o., Siebert + Talaš, spol. s r.o. a Mott MacDonald CZ, spol. s.r.o. Úkolem tohoto týmu je v nejkratším možném čase připravit výběr koncesionáře, který bude mít na starosti výstavbu, financování, provoz a údržbu úseku D35 mezi Opatovcem a Mohelnicí, a zároveň provoz a údržbu úseku od Litomyšle až po Opatovec.
6.5. – Češi na internetu utrácí nejvíce v Evropě a pro doručení svých objednávek stále častěji využívají výdejní boxy. Jako možnost doručení online pořízeného zboží je volí téměř 60 % nakupujících, oceňují na nich především dostupnost a flexibilitu. Fenoménem se stal online prodej použitého oblečení nebo elektroniky, třetina Čechů takové balíky pravidelně posílá. Vyplývá to z prvního ročníku průzkumu Index Balík přepravní společnosti PPL CZ.