1.5. – Společnost Siemens Mobility získala od Rakouských spolkových drah (ÖBB) zakázku na dalších 21 elektrických jednotek Siemens Desiro ML. Objednávka navyšuje počet těchto vozidel ve flotile ÖBB na celkový počet 294 kusů, z nichž 236 je již v provozu po celé zemi. Tato další objednávka jen podtrhuje spolehlivost vozidel Desiro ML, které jsou součástí portfolia kolejových vozidel společnosti Siemens Mobility. Od roku 2026 budou s novými jednotkami obsluhovány linky ve východní části země, zejména hlavní trať mezi vídeňským Meidlingem a Floridsdorfem a linky v Dolním Rakousku.
Aktuálně
30.4. – Sdružení dopravních podniků ČR včera kritizovalo přístup Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže vůči dopravním podnikům (viz zde). ÚHOS v reakci na toto vyjádření zveřejnil své stanovisko, které přinášíme v následujícím textu v původním znění:
30.4. – Od soboty přibyly v obou směrech na naší nejvytíženější dálnici D1 desítky kilometrů se značkami zakazujícími předjíždění vozidlům s hmotností nad 3,5 tuny. Cílový stav bude znamenat, že mezi Prahou a Brnem zůstane pouhých 30 km, kde tři pruhy v jednom směru umožní nákladním vozidlům předjíždění. Uvedl to mluvčí Sdružení ČESMAD Bohemia Martin Felix.
30.4. – Podle dat společnosti Colliers, předního poskytovatele diverzifikovaných profesionálních služeb v oblasti komerčních nemovitostí a správy investic, zesiluje v Česku trend zvaný Shell & Core. Jedná se o strategii developerů, při které jsou průmyslové stavby realizované do fáze zajištění základních konstrukcí a infrastruktury, avšak interiérové prvky zůstávají nedokončené a dokončeny budou až dle preferencí konkrétního nájemce. Ke konci 1. čtvrtletí 2024 bylo v tomto stavu na trhu k dispozici zhruba 360 000 metrů čtvereční prostor. Růst tohoto trendu je spojen zejména s nedávnými výpadky v dodavatelských řetězcích a potřebou developerů pružně reagovat na aktuální poptávku. Nájemcům pak tato strategie přináší výraznou časovou úsporu.
30.4. – Jak velké organizace pracují s daty, zjišťovala Adastra, česko-kanadská konzultační společnost, v rámci svého workshopu na téma Datové platformy v dubnu 2024. Zjistila, že přes 60 % velkých společností si samo autonomně vytváří IT strategii. Pouhá pětina firem chce data sdílet a pracovat s nimi decentralizovaně. Nadpoloviční většina firem má spoustu dat, ale pro uživatele je obtížné je najít nebo jim důvěřovat. A téměř 40 % firem uvádí, že jejich technologické prostředí už nedostačuje současným potřebám.
30.4. – Společnost PST CLC Mitsui-Soko využila svých zkušeností z vloni vyvinuté aplikace pro řidiče kontejnerových přeprav a aplikaci vyvinula i pro řidiče zajišťující paletovou distribuci. Díky tomu mohou dispečeři on-line sledovat pohyb zásilek a také to, v jakém stavu zásilky jsou. Aplikace totiž umožňuje, aby řidič přímo vyfotil, popsal a uložil případné poškození. V aplikaci je vidět samozřejmě také to, jestli je zásilka naložena či již vyložena.
30.4. – Realitněporadenská společnost Cushman & Wakefield jmenuje Petra Dolejše vedoucím správy kancelářských budov. Petr Dolejš (46) je zkušeným odborníkem v oblasti správy nemovitostí se specializací na property a facility management obchodních center a kancelářských budov.
30.4. – Revizoři Dopravního podniku města Brna (DPMB) budou mít od začátku května ve výbavě kamerový monitorovací systém. Zaznamená průběh jejich pracovní činnosti. Dopravce tak bude mít lepší a přesnější podklady k řešení stížností. Doposud pomáhal systém, který nahrával pouze zvuk.
30.4. – Pobaltské země varovaly, že rušení signálu GPS, ze kterého je obviňováno Rusko, by mohlo způsobit leteckou katastrofu. Napsal to britský list Financial Times (FT). Ministři zahraničí Estonska, Litvy a Lotyšska podle něj o víkendu odděleně varovali před riziky spojenými s rušením satelitního navigačního systému v oblasti Baltského moře, když se musely vrátit dva letouny mířící z Finska do Estonska.
29.4. – Osobní železniční dopravci v roce 2023 realizovali přepravní výkon 10,5 miliardy osobokilometrů. Železnici se daří získávat jak nové cestující, tak současně roste průměrná ujetá vzdálenost, která v roce 2023 činila 57 km. Je to nejvíce za posledních 5 let, a to včetně předcovidového roku 2019, kdy byla průměrná přepravní vzdálenost 56 km. Během covidových let došlo k propadu až na 50 km.