11.1. – Společnost PPL přepravila v loňském roce více než 23 milionů zásilek, což je nejvíce v historii firmy. Oproti roku 2014 tak přepravce dosáhl 20 procentního nárůstu. V prosinci byl navíc překonán dosavadní rekord z roku 2014 a řidičům se podařilo doručit více než 200 tisíc balíků během jediného dne.
Aktuálně
11.1. - Ještě na podzim loňského roku byl „letecký balíček“ poměrně horkým tématem na půdě Evropské unie. Evropská komise měla připravit řadu návrhů evropské strategie letecké dopravy. Bruselská vláda svou vizi předložila, ale ostatním evropským institucím a evropské veřejnosti až na jedinou výjimku nesdělila, kdy a jakým způsobem má být nová strategie realizována.
11.1 . – První lednový den se předsednictví Evropské unie ujalo Nizozemsko. Obsahově čeká EU malá revoluce pod taktovkou ambiciózního Nizozemska: velká pozornost bude věnována strategii inteligentní mobility. EU by měla také vážně debatovat o provozování plně automatických nákladních vozů a změně předpisů, které by provoz kamionů bez řidičů umožnily.
11.1. - Správa železniční dopravní cesty realizovala dva projekty na instalaci traťové části systému automatického vedení vlaku (AVV). Jejich hlavními přínosy jsou zvýšení bezpečnosti provozu, snížení nákladů na elektrickou energii a zajištění lepšího dodržování jízdního řádu na trati.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil kontroverzní zakázku ministerstva dopravy na poradenství při přípravě veřejné soutěže na výběr provozovatele mýtného systému po skončení letošního roku. Informoval o tom mluvčí ÚOHS Martin Švanda. Zakázku za 52 milionů Kč zadal začátkem loňského října ministr dopravy Dan Ťok bez soutěže společnosti Deloitte. V zatím nepravomocném rozhodnutí úřad ministerstvu nařídil zaplatit pokutu 250 tisíc Kč. Ministerstvo dopravy podá proti rozhodnutí rozklad.
Společnost DHL, přední světový poskytovatel logistických služeb, vydala obsáhlou analýzu logistiky v omnikanálovém obchodním modelu. Na přípravě studie se podílela společnost IDC Manufacturing Insights, která se zabývá analýzou dat. Tato publikace –DHL Omni-Channel Logistics Trend Report (Zpráva DHL o trendech v omnikanálové logistice) – ukazuje, že logistický průmysl bude hrát významnou roli v přechodu na omnikanálový obchodní model.
Polovina řidičů by se cítila komfortněji, kdyby měla vůz vybavený telematikou. Vyplývá to z globálního průzkumu LeasePlan MobilityMonitor, který proběhl v druhé polovině loňského roku mezi téměř čtyřmi tisíci řidiči v 17 zemích. Telematická zařízení umožňují sběr a následnou analýzu dat odečítaných on-line přímo z jednotlivých automobilů. Podle průzkumu roste počet řidičů, kteří by korigovali své návyky, pokud by do jejich vozu byla telematická jednotka nainstalována.
Státní podnik Řízení letového provozu České republiky začal oficiálně používat nové logo a grafický styl. Po téměř třiceti letech tak dochází k dynamické změně a významnému posílení vnitřní i vnější identifikace podniku, jako moderního a konkurenceschopného evropského poskytovatele služeb řízení letového provozu. Rozhodnutí o vytvoření a zavedení nového loga má své důvody a reflexi ve změnách, kterými podnik prošel a které ho v budoucnosti, zejména v oblasti liberalizace služeb řízení letového provozu, čekají.
Německý logistický podnik DB Schenker Logistics připravuje posílení přepravních aktivit ve Velké Británii. Společně s britskou spedicí Redhead Holdings se sídlem v Bradfordu vytvoří joint venture. Počátkem roku 2016 převezme v britském partnerovi s celkem čtyřmi pobočkami podíl ve výši 75 procent. Spojením bude doplněna pozemní distribuční síť DB Schenker Logistics na britských ostrovech. Smlouva s Redhead počítá s tím, že po čtyřech letech převezmou Němci zbylých 25 procent.
České dráhy mohou prodat pozemky u Masarykova nádraží v centru Prahy, na kterých chce společnost Penta postavit administrativní budovy. Převod 10 000 metrů čtverečních za zhruba 235 milionů korun schválila dozorčí rada. Dohoda mezi developerem a Českými drahami by měla být podle mluvčího ČD Radka Joklíka podepsána do konce ledna. Plánovaná výstavba by podle drah neměla ohrozit stávající provoz nádraží ani chystané železniční spojení na pražské letiště.