21.1. – DB Schenker nově nabízí rychlejší spojení mezi Čínou a evropskou pozemní sítí díky pravidelným přepravám vlastních kontejnerů z Číny do Evropy i pro nízkoobjemové zásilky (LCL = less-than-container load). Zákazníci již nemusí čekat, až naplní svým zbožím celý kontejner, a mohou si objednat i doručení menších kusových zásilek. DB Schenker využívá pravidelný železniční spoj z Wuhanu do Duisburgu, přeprava mezi terminály trvá přibližně dva týdny.
Aktuálně
21.1. – Autobusoví dopravci i speditéři v souvislosti s klesajícími cenami pohonných hmot zlevňují. Netýká se to ale všech linek a všech dopravců. Vyplývá to z ankety mezi dopravci. „V kamionové dopravě například mají prostor pružně reagovat na ceny paliva pouze velké společnosti, které mají s klienty ve smlouvách sjednanou doložku k cenám paliva," řekl mluvčí sdružení ČESMAD Bohemia Martin Felix. V autobusové dopravě pak prostor pro změnu cenotvorby mají zejména dopravci provozující linky na své komerční riziko.
21.1. – Jihomoravský kraj plánuje nakoupit do svého vlastnictví vlaky pro regionální dopravu za 7,1 miliardy korun se šestimiliardovou podporou z příslušného evropského dotačního programu. V tom je zatím zhruba 20,3 miliardy, avšak jen zhruba polovina je určená na regionální vlaky. Druhá polovina je přichystaná pro dálkovou dopravu.
20.1. – Hejtman Středočeského kraje Miloš Petera a generální ředitel ŘSD Jan Kroupa jednali se starosty obcí a měst dotčených výstavbou dálnice D3 ve Středočeském kraji o pokračování příprav této stavby. „V současné době probíhá příprava dokumentů potřebných pro vydání územního rozhodnutí, o které požádáme v příštím roce. Dále také pokračuje diskuse se zástupci obcí o přesném vedení trasy dálnice. Výkupy pozemků začnou po vydání územního rozhodnutí,“ informoval Jan Kroupa.
20.1. – Ropa měsíc co měsíc zlevňuje. Vlivem toho by mělo docházet k poklesu cen benzínu, nafty a také leteckého paliva. „Nákladní letečtí dopravci se touto logikou však neřídí. Jejich palivové příplatky klesají pomaleji než cena paliva na trhu. Letos byl povinný příplatek navíc využit k tichému zdražení cen přepravy,“ tvrdí jednatel společnosti Smartex Alexandr Michaljanič.
20.1. – Celkový počet pohybů letadel ve vzdušném prostoru České republiky za rok 2015 činí 782 551, což představuje ve srovnání s rokem 2014 meziroční nárůst o 7,8 procenta (725 839). Informovalo o tom Řízení letového provozu (ŘLP). Podle leteckých dispečerů vzrostl i počet startů a přistání na největším tuzemském letišti, Letišti Václava Havla Praha o 3,1 procenta.
20.1. – V roce 2015 se na železničních přejezdech událo celkem 164 střetnutí. I když se jedná o nejnižší počet od roku 2003, následky jsou poměrně tragické: zahynulo 32 osob a dalších 135 utrpělo zranění. Vyplývá to z údajů Drážní inspekce ČR
20.1. – Německý operátor kombinované dopravy Kombiverkehr, který je největším poskytovatelem intermodální železniční přepravy v Evropě, rozšířil od Nového roku nabídku v národní železniční síti pro spojení s Hamburkem a také s německými baltskými přístavy. Zvýšení kapacit i zavedení dalších odjezdů z/do Hamburku a Lübecku je reakcí na nárůst poptávky po kombinované železniční a trajektové přepravě mezi Německem a skandinávskými zeměmi.
19.1. - Francouzský antimonopolní úřad udělil kvůli cenovým úmluvám v segmentu spedice kusových zásilek svazu TLF a dvaceti spedičními firmám pokuty v celkové výši 672,3 milionu €. Nejvyšší částku musí zaplatit Geodis (196 milionů €), logistická dceřiná společnost státních drah SNCF. Následuje Chronopost (99 milionů €), dceřiná společnost státní poštovní skupiny La Poste, a dále pak DHL (81 milionů €), TNT (58 milionů €) a GLS (55 milionů €). „Svaz TLF a dvě desítky firem se v letech 2004 až 2010 pravidelně domlouvaly na každoročním zvyšování tarifů,“ uvádí se v odůvodnění rozhodnutí. Jde o historicky druhou nejvyšší pokutu, kterou antimonopolní úřad ve Francii udělil.
19.1. – Cesta z Vídně na jižní Moravu by mohla být do roku 2018 mnohem pohodlnější a rychlejší. Rakousko totiž plánuje prodloužit dálnici A5 z Vídně směrem k Mikulovu až k české hranici. Po setkání s českým ministrem dopravy Danem Ťokem to uvedl dolnorakouský hejtman Erwin Pröll. V současnosti dálnice končí zhruba 30 kilometrů před českou hranicí. Datum dokončení celého projektu závisí podle Rakušanů ale i na tom, jak budou na české straně pokračovat práce na projektu dálnice D52 od Brna na Mikulov.