10.2. – Praha je třetím nejatraktivnějším místem z hlediska logistiky ve střední a východní Evropě, v rámci celého kontinentu jí patří 11. místo. Vyplývá to z výsledků studie developerské společnosti Prologis ve spolupráci s agenturou Eyefortransport, které firma zveřejnila. Nejatraktivnější v regionu je střední Polsko v okolí Lodže, v celé Evropě je to nizozemské město Venlo.
Aktuálně
10.2. – Skupina AWT, člen skupiny PKP CARGO, se na konci ledna aktivně zúčastnila dvou projektů, které mají za úkol zvýšit zájem žáků základních škol o studium technických oborů, neboť stejně jako jiné firmy v regionu i AWT zaznamenává v posledních letech nedostatek uchazečů o technické pozice. První z nich byl 3. ročník akce „Brána řemeslům otevřená“, kterou pořádala Střední škola techniky a služeb Karviná a druhým projektem byla „Živá knihovna povolání“, kterou letos poprvé organizoval Svaz průmyslu o dopravy ve Světě techniky v Dolní oblasti Vítkovice.
10.2. – Výběrové řízení Kofoly na „Full servis operativní leasing“ vyhrála společnost Business Lease, která nyní oficiálně předala Kofole poslední vozidlo do jejího vozového parku. Celkem se jedná o 103 vozů značky Škoda Fabia a Škoda Rapid, které obohatily flotilu jednoho z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů u nás.
10.2. – Za devět let fungování systému vybral stát od provozovatelů kamionů a autobusů celkem 67,6 miliardy korun, do konce první „desetiletky“ přibude do rozpočtu SFDI dalších 10 miliard. Za poslední rok to bylo 9,7 miliardy korun, tedy o celou miliardu více, než v roce 2014. Údaje z mýtných bran loni potvrdily dobrou kondici české a evropské ekonomiky, protože počet zaznamenaných transakcí kamionů vzrostl meziročně o 8,2 procenta. Růst zaznamenal tento parametr od roku 2012 každoročně. Nejvytíženějším měsícem je tradičně říjen.
10.2. – Před několika dny skončila ve středočeských Cerhenicích stavba, která díky využití moderních inteligentních dopravních systémů zajistí vyšší bezpečnost dopravního provozu. Projekt s oficiálním názvem „Bezpečnostní a environmentální úpravy inteligentními dopravními systémy na silnicích č. III/3294 a III/3297 – Cerhenice“, byl financován Středočeským krajem a ze zdrojů ROP, jeho realizátorem byla společnost AŽD Praha s.r.o.
9.2. – Skupina DKV Mobility Services Group, jejíž součástí je společnost DKV Euro Service, lídr na evropském trhu palivových a servisních karet, dosáhla v roce 2015 celkového výnosu z provozních činností 5,8 miliardy €. To odpovídá meziročnímu růstu 1,8 procenta. „Přestože byla cena nafty v uplynulém roce vzhledem k současné nadměrné nabídce na světovém trhu průměrně o 12 procent nižší než v předchozím roce, podařilo se skupině DKV Group tento vývoj úspěšně kompenzovat,“ říká výkonný ředitel skupiny Dr. Alexander Hufnagl.
9.2. – Za rok 2015 bylo v České republice na silnicích evidováno 446 598 přestupků a trestných činů. Z tohoto počtu bylo 88 656 přestupků a trestných činů připsáno ženám – řidičkám, což činí pouze 20 procent všech evidovaných jednání. Nejčastějšími prohřešky byly překročení rychlosti v obci, nepoužití bezpečnostního pásu nebo ochranné přilby a telefonování za jízdy.
9.2. – Čistý vzduch, tichý provoz, maximální pohodlí pro cestující a nízké provozní náklady. To jsou jen některé z výhod zapojení elektrobusů do městské hromadné dopravy v evropských městech. Česká republika je součástí právě probíhajícího projektu ZeEUS, v jehož rámci se provoz elektrobusů testuje. Moderní dvanáctimetrové nízkopodlažní elektrické autobusy s odlehčenou karoserií a plným komfortem jsou výsledkem aplikovaného výzkumu, který v minulých letech podpořila Technologická agentura ČR (TA ČR).
9.2. – Čínská společnost COSCO, která jako jediná předložila nabídku v privatizaci největšího řeckého přístavu Pireus, má zájem také o železniční společnost TRAINOSE. S odvoláním na informované zdroje to uvedla agentura Reuters. COSCO má v plánu vytvořit evropské centrum pro překládku zboží a v případě, že získá přístav Pireus i firmu TRAINOSE, získala by námořní spojení se Suezským průplavem a železniční spojení na Balkán a do střední a východní Evropy.
9.2. – Ředitelství vodních cest (ŘVC) předloží do 14 dnů materiál k posouzení dopadů vlivu stavby plánovaného děčínského jezu na životní prostředí (proces EIA). Informoval o tom mluvčí státní investorské organizace Jan Bukovský. Materiál k posouzení vlivů dopadu stavby na životní prostředí předkládá ŘVC už potřetí a jde o dokument obsahující více než tisíc stran. Jez by mohl být hotový nejdříve v roce 2021.