23.2. – Riziko je jasné, i když stanovisko Evropské komise přináší opatrnější formulaci: „Znovuzavedení hraničních kontrol mezi zeměmi Schengenského prostoru by mohlo negativně ovlivnit hospodářský růst.“ Evropský komisař pro hospodářské a měnové záležitosti Pierre Moscovici byl před novináři konkrétnější, když uvedl, že tempo růstu hrubého domácího produktu může v důsledku faktického pádu Schengenu poklesnout a současně je nutné počítat i se zvýšením deficitů státních rozpočtů zemí eurozóny. A to vše v okamžiku, kdy se evropské ekonomiky stále ještě nedokázaly plně zotavit z řady předchozích krizí.
Aktuálně
23.2. – České aerolinie dosáhly za rok 2015 podle neauditovaných výsledků provozního zisku ve výši 250 milionů Kč. Ve srovnání s rokem 2014, ve kterém společnost skončila v provozní ztrátě 598 milionů Kč, se jedná o zlepšení o téměř 850 milionů Kč. Celkový výsledek hospodaření za rok 2015 skončil pro ČSA ziskem ve výši 223 milionů Kč, o rok dříve společnost zaznamenala ztrátu ve výši 631 milionů Kč.
22.2. – Nákladní divize německé společnosti Deutsche Bahn DB Cargo založila v Ostravě pobočku DB Cargo Czechia. Má od mateřské firmy k dispozici 32 lokomotiv, měla by se stát plnohodnotným nákladním dopravcem na českých kolejích.
22.2. – Ministerstvo dopravy zahájilo další veřejnou soutěž na správce registru vozidel. Nový správce informačního systému bude registr provozovat po čtyřleté období do roku 2021. Vyplývá to z předběžného oznámení ve Věstníku veřejných zakázek. Předchozí tendr ministerstvu zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), podle kterého resort dopravy nevyjádřil jednoznačně kvalifikační podmínky soutěže.
22.2. – U 98 dopravních staveb v ČR za 130 miliard korun hrozí problémy při čerpání dotací z Evropské unie. Řekl to jihomoravský poslanec Jiří Petrů. Dosud se mluvilo o 64 stavbách za 90 miliard. EU u nich požaduje nové posouzení vlivu na životní prostředí (EIA), což může projekty zdržet o několik let. Peníze se však dají čerpat pouze do roku 2020, upozornil předseda Asociace krajů ČR a jihomoravský hejtman Michal Hašek (ČSSD). Podle něj jsou tak v ohrožení velké dopravní stavby.
22.2. – Ministerstvo dopravy předloží vládě návrh na prodloužení smlouvy na provoz mýtného se společností Kapsch. Zadáním zakázky současnému provozovateli systému bez výběrového řízení považuje ministerstvo za krizovou a v současné situaci jedinou možnou variantu. Pokud nevyjde, nebude patrně možné od začátku příštího roku vybírat mýtné, uvedlo ministerstvo v předkládací zprávě.
22.2. – Evropská sběrná služba System Alliance Europe si pro rok 2015 stanovila za cíl přepravit 3,9 milionu zásilek. Plán se podařilo dokonce mírně překročit: vloni sdružení přepravilo 3 913 110 zásilek (1,628 milionu tun), což je o téměř pět procent více než v předchozím roce.
22.2. – Na začátku února oznámila společnost MSE Forks, že dochází ke změně loga a názvu společnosti. Z MSE Forks je nyní Meijer Handling Solutions. Podle vyjádření zástupců Meijer Handling Solution vystihuje nový název daleko lépe to, co společnost dělá.
22.2. - Čínská vláda vytvořila s počátkem roku 2016 dvě nové, státem kontrolované logistické těžké váhy. Státní kontrolní úřad SASAC schválil založení společnosti China Cosco Shiping Group jakož i převzetí podniků Sinotrans and CSC Holding společností China Merchants. V prvně jmenované se společně řídí aktivity Cosco a China Shipping. V čele nového námořního gigantu, jehož majetek má mít hodnotu 75 miliard USD a který pokryje všechny oblasti námořního sektoru, bude stát Xu Lirong, který dosud vedl China Shipping.
Německo-rakouský mýtný systém Toll2Go 8. února 2016 zaregistroval 100tisící vozidlo. Toll2Go vznikl v roce 2011 jako projekt úspěšné spolupráce rakouského provozovatele dálniční sítě a mýtného ASFINAG a německého partnera Toll Collect. V září loňského roku obě organizace podepsaly prodloužení Toll2Go o další tři roky.