19.2. – Ministerstvo dopravy se předběžně dohodlo se společností GW Train Regio na provozu železničního spojení z Plzně do Mostu. Společnost z Ústí nad Labem dříve známá jako Viamont Regio podala nejnižší nabídku v soutěži na patnáctiletý provoz vlaků. Tendr ale před vyhodnocením zatím nepravomocně zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Přímé zadání dopravy soukromé společnosti bude ještě schvalovat vláda.
Aktuálně
19.2. – Konsorcium pod vedením španělské společnosti Cintra postaví a bude provozovat asi 60 kilometrů dálnice a rychlostní silnice v okolí Bratislavy formou projektu veřejně-soukromého partnerství (PPP). Rozhodla o tom slovenská vláda. Hodnota zakázky dosáhne 1,89 miliardy eur (51 miliard Kč). Konsorcium nabídlo nejnižší cenu ze čtyř účastníků tendru, kteří předložili nabídky v této největší zakázce svého druhu za současné vlády premiéra Roberta Fica.
19.2. – Italský nájemce pražského hlavního nádraží, společnost Grandi Stazioni, plánuje zahájit opravy na fasádě střední části historické Fantovy budovy. Práce by měly začít ještě během února. Má jít o opravy vnější části středního traktu budovy, jehož vnitřní prostory už společnost zrekonstruovala. Boční části budovy tak zatím na opravu čekají.
18.2. – Ministerstvo dopravy podalo trestní oznámení týkající se dodatků ke smlouvě se společností Kapsch na desetiletý provoz mýtného systému. Informoval o tom ministr dopravy Dan Ťok. Ministr smlouvu z roku 2006 a její dodatky kritizuje dlouhodobě. Smluvní podmínky, které nepočítaly s přechodem na nového provozovatel po roce 2016, jsou nyní podle úřadu hlavním důvodem, proč se dosud nepodařilo na provoz systému vypsat výběrové řízení.
18.2. – Mezinárodní logistická společnost DB Schenker působí od začátku tohoto roku v nových skladech pro pozemní přepravu v Novém Jičíně a v Humpolci. Investicemi do modernějších hal o větší ploše pokračuje společnost v systematickém rozšiřování skladových kapacit, propustnosti sítě a zvyšování kvality nabízených služeb.
18.2. – Ve Skotsku, stejně jako v celé Evropské unii, platí pro profesionální řidiče nákladních vozů nařízení EU upravující dobu jízdy a odpočinku. Řidiči, kteří předpisy poruší, hrozí z důvodu ohrožení bezpečnosti silničního provozu postih. Denní doba jízdy je stanovena na maximálně 9 hodin, týdenní doba jízdy pak nesmí přesáhnout 56 hodin a celková doba jízdy ve dvou po sobě jdoucích týdnech může být nejvýše 90 hodin. Evropská komise plánuje, že nejtěžší prohřešky řidičů potrestá dokonce odebráním provozní licence autodopravci, který řidiče zaměstnává.
18.2. – Česká pošta patří mezi největší společnosti využívající ekologické palivo CNG. Od roku 2012, kdy řidiči České pošty začali CNG vozidla využívat, se vozový park těchto vozů u státního podniku rozrostl na 1042 vozidel a najezdily zhruba 50 milionů kilometrů. Finanční úspora za tu dobu činí 50 milionů korun.
18.2. – Federal-Mogul Motorparts, divize Federal-Mogul Holdings Corporation, rozšiřuje výrobní sortiment nových, výkonných brzdových destiček Ferodo Eco-Friction a uvádí je i na trh náhradních dílů. Destičky s označením Eco-Friction se vyznačují novým složením třecích materiálů s nulovým nebo nízkým obsahem mědi a jako originální díly je do výroby nových vozidel v roce 2014 vůbec poprvé uvedla společnost Daimler.
18.2. - Nákladní vozy značky Mercedes-Benz loni již počtrnácté v řadě obsadily první pozici na českém trhu s nákladními automobily. A rekordní byl loňský rok i v prodejích dodávek s trojcípou hvězdou ve znaku. „Jsem nesmírně rád, že i přes rostoucí tlak konkurence se nám daří nabízet nejlepší dopravní techniku a služby na trhu a velmi si vážím zájmu našich zákazníků o vozidla značky Mercedes-Benz. Současně beru náš úspěch i jako závazek do dalších let, kdy budeme usilovat o nabídku nejlepšího řešení potřeb našich obchodních partnerů“ komentuje tento týden skvělý výsledek ředitel divize nákladních vozidel Josef Mařík.
17.2. – Mezinárodní logistický provider DACHSER Czech Republic zavedl na začátku února nové denní spojení do španělské Barcelony. Tato pravidelná přímá linka je reakcí na zvyšující se exportní a importní aktivity v jižní Evropě. Díky novému spojení se zkracuje i čas doručení zásilek do oblasti Katalánska na 48 hodin.