13.4. – V Česku chybí v autobusové dopravě 6000 profesionálních řidičů. Tvrdí to předseda Odborového svazu dopravy Luboš Pomajbík. Problém je podle něj ve financování ze strany objednavatelů veřejné dopravy, které neumožňuje navyšování mezd. Snahou odborářů proto je, aby v podmínkách při vyhlašování veřejných zakázek byla stanovena minimální mzda pro řidiče v podobě 1,75násobku minimální mzdy. Odpovídá to 100 Kč na hodinu.
Aktuálně
12.4. – Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) neumí získat v soutěžích kvalitní stavební projekty, navíc stále zadává projekční práce i stavební dozor stejným firmám. Na tiskové konferenci to uvedly neziskové společnosti Oživení a Dopravní federace. Dodaly, že nekvalitní projekty, které navíc ŘSD neumí reklamovat, prodražují následnou stavbu silnic. S desaterem problémů, které trápí ŘSD, se organizace obrátily na ministra dopravy Dana Ťoka. Střet zájmů u projektantů i pochyby v soutěžích ŘSD odmítlo.
12.4. – České firmy mohou nově využívat přímou nákladní železniční linku, která spojuje Ústí nad Labem s druhým největším evropským přístavem v Antverpách. Expresní nákladní vlaky spojí obě místa za 26 hodin. Provoz linky v Antverpách slavnostně zahájila belgická ministryně dopravy Jacqueline Galant a náměstek ministra dopravy Kamil Rudolecký.
12.4. – „Čím později jedete, tím větší máte šanci, že chytíte červenou na každé křižovatce.“ Tak zní Murphyho zákon, který si v praxi vyzkoušela pravděpodobně většina řidičů. Situace pak bývá o to víc frustrující, pokud na křižovatce neprojede jediné auto a vy jste jediní, kdo na ní stojí. Nejde ovšem jen o zbytečnou zátěž pro kardiovaskulární systém, ale také pro vaši peněženku a v neposlední řadě pro životní prostředí. Společnost Siemens proto vyvíjí inteligentní komunikační systém, díky němuž by v budoucnu mohlo projíždění křižovatek vypadat výrazně jinak.
12.4. – Společnost Linde Material Handling (Linde MH) se od 9. května ujme role hostitele několikatýdenní akce nazvané World of Material Handling (WOMH). V tomto oboru jde o jedinečnou událost, která se pod heslem „Propojené perspektivy“ zaměří tentokrát na propojování, automatizaci, zákaznická řešení a otázky energie pro provoz techniky. Akce bude po dva a půl týdne přístupná jak domácím návštěvníkům z Německa, tak i dalším zájemcům z jiných zemí. Ojedinělá přehlídka se uskuteční v průmyslové hale Fredenhagen v Offenbachu nedaleko mezinárodního letiště ve Frankfurtu nad Mohanem.
12.4. – Mezinárodní dopravní společnost Advanced World Transport, člen skupiny PKP CARGO, vyhlašuje pro zájemce z řad absolventů vysokých škol dopravního a stavebního zaměření (železniční obory a stavitelství) adaptační a rozvojový program. Úspěšní uchazeči mohou získat zajímavou práci u moderní mezinárodní společnosti, která patří ve svém oboru k nejvýznamnějším v Evropě.
12.4. - Rychlost a přesnost dodávky je dnes důležitá i při přepravě takového zboží jakou jsou rostliny. Vývozce květin Floréac garantuje přesné dodávky, snižuje počty stížností ze strany zákazníků a snižuje hodnotu dobropisů více než o polovinu, a to díky automatizovanému ověřování dodávek v přepravních vozících pomocí technologie Vision společnosti Zetes.
12.4. – Billboardy od dálnic a silnic I. třídy příští rok možná nezmizí. Prodloužení lhůty pro ukončení platnosti povolení reklamních zařízení navrhuje v novele zákona o pozemních komunikacích poslanec hnutí ANO Stanislav Berkovec. Argumentuje možnými arbitrážemi proti státu i dopady na zaměstnanost a na příjmy veřejných rozpočtů.
12.4. – Správa železniční dopravní cesty slavnostně ukončila výstavbu technologických prostor Centrálního dispečerského pracoviště (CDP) v Praze. Jedná se o projekt vytvářející předpoklady pro postupné zavádění centralizovaného dálkového řízení provozu v rámci celé železniční sítě ČR. „Do budoucna budeme řídit všechny hlavní tratě v celé republice jen ze dvou centrálních míst. Moravu už teď ovládáme z Přerova. Centrální dispečerské pracoviště v Praze nám umožní rozšířit v dalších letech síť dálkově řízených úseků na celkem 2200 kilometrů v celých Čechách, a to nejen na koridorových tratích, ale i vybraných regionálních drahách v okolí Prahy,“ sdělil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
12.4. - Evropská asociace nákladních železničních dopravců (ERFA), která hájí zájmy soukromých železničních nákladních podniků na evropském trhu, vyzvala Evropskou komisi, aby přistoupila k reformě nákladních železničních koridorů. V desetistránkovém pozičním dokumentu sdružení sice vyzdvihlo řadu pozitivních efektů zřízení koridorů, současně však upozornilo, že koncepce ustrnula na půli cesty.