22.7. – Dálniční úsek D1 Budimír – Bidovce bude spolufinancován z Fondu soudržnosti Evropské unie. Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenské republiky získalo souhlasné stanovisko z Bruselu a nenávratný finanční příspěvek představuje přes 200 milionů EUR. Práce na více než 16 kilometrů dlouhé dálnici postupují podle plánu, do užívání ji motoristé dostanou už na konci letošního roku. Informovalo o tom slovenské ministerstvo dopravy.
Aktuálně
22.7. – SPEDICE, LOGISTIKA – DSV zavedla novou relaci Truck/Rail mezi Velkou Británií a Itálií přes Zeebrugge. Jde o novou každodenní službu z Hullu nebo Tilbury ve Velké Británii do Itálie s dobou tranzitu od pěti do osmi pracovních dnů. V přístavu Zeebruggese návěsy překládají na vlaky do italské Novary, kde se návěsy vykládají před konečným dodáním. Podle logistického koncernu DSV se stejný systém používá pro importy z Itálie do Velké Británie. Drážní varianta má nabízet pružnost v ceně a v době tranzitu plus úsporu CO2 proti přímé dopravě silniční. Ředitel DSV Denis Clarke řekl: „Následně po zahájení drážního nákladního řešení mezi Velkou Británií a Španělskem jsme velmi rádi obdrželi velmi pozitivní odezvy. Věříme, že použití stejného přístupu v zapojení dráhy mezi Británií a Itálií bude správným řešením i pro zlepšení naší ekologické bilance. Podobně jako ve službě GB/Španělsko budeme operovat do a z určitých poštovních kódů ve všech zemích a až se provoz bude dále rozvíjet, pokrytí dále rozšíříme.“ V návaznosti na tvrdý brexit společnost DSV zveřejnila na své britské webové stránce nabídku odesílatelům, aby udělili firmě povolení konat jako celní agent v jejich prospěch. „Bude se to týkat jak exportní deklarace, tak importního clení. Konání bez tohoto povolení bude mít dopad na dobu tranzitu v případě No Deal Brexit,“ uvedla DSV.
19.7. – Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) investuje ročně přibližně miliardu korun na zlepšení zabezpečení všech typů železničních přejezdů. Každý rok se tak zvýší úroveň zabezpečení na přibližně 150 úrovňových kříženích. Vzhledem k závažným střetnutím způsobeným nedodržováním pravidel silničního provozu jeho účastníky také aktuálně přehodnocuje pravidla pro přípravu dalších staveb, které souvisejí se zvyšováním bezpečnosti na železničních přejezdech.
19.7. – Dopravní firmě ČSAD Hodonín loni rostly tržby o 131 milionů na 1,47 miliardy Kč a snížila ztrátu na 700 000 Kč. Z posledních čtyř let tak skončilo hospodaření již potřetí v minusu, avšak nejnižším. Na hospodaření působila řada negativních faktorů, avšak i přesto se podařilo dosáhnout dobrého výsledku a stabilizace společnosti i díky lepšímu hospodaření jiných než přepravních služeb, uvedl předseda představenstva František Luža ve výroční zprávě ve Sbírce listin.
19.7. – Německý výrobce přípojných vozidel Schmitz Cargobull opět získal ocenění za image pro nejlepší značku Best Brand 2019, a to v kategorii skříňových návěsů a chladírenských nástaveb.
19.7. – Přední společnost pro klasifikaci lodí ClassNK schválila typovou certifikaci pro patentované digitální řešení SMARTShipTM vyvinuté Alpha Ori Technologies (AOT). SMARTShipTM je platforma IoT (Internet of Things – internet věcí), která umožňuje provoz mnoha systémů s různými stupni autonomie. V současné době je instalována na více než třech desítkách námořních lodí.
19.7. – Kraj Vysočina získal ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) na opravy silnic druhých a třetích tříd přes 179 milionů Kč. Loni to bylo víc než 384 milionů Kč. Získané peníze vystačí na méně než polovinu z 26 připravovaných oprav. Jejich celková hodnota je asi 500 milionů Kč. Opravy dotované ze SFDI musí být dokončené ještě letos, řekl hejtman Jiří Běhounek.
19.7. – Bývalý rakouský spolkový kancléř Christian Kern se stal členem rady ředitelů ruských státních železnic. Oznámila to ruská média. Christina Kern, který byl v minulosti šéfem rakouských státních drah (ÖBB), vedl rakouskou vládu od května 2016 do prosince 2017.
18.7. – Italský poskytovatel logistických služeb Torello a německý výrobce návěsů Krone společně s italským dovozcem Real Trailer oslavili 10 let úspěšné spolupráce. Při této příležitosti zástupci Torella převzali v pobočce Krone v Lübtheenu 50 nových chladírenských návěsů Cool Liner.
17.7. – Italsko-slovenské sdružení firem Salini Impregilo a Doprastav, které staví za sedm miliard Kč část dálnice D3 Hodějovice – Třebonín, se na stavbě dostalo do téměř třítýdenního zpoždění. Zdržení se týká dokumentace stavby. Firmy na popud Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) předložily nový harmonogram, který dodržují a zpoždění dohánějí. Uvedl to mluvčí ŘSD Jan Rýdl.