9.7. – Automobilový průmysl a sektor veřejné dopravy vyzývají členské státy EU, aby přistoupily k urychlené výstavbě infrastruktury pro nabíjení elektrobusů a čerpání alternativních paliv pro speciálně vybavené autobusy. Evropské sdružení automobilového průmyslu ACEA a Mezinárodní asociace veřejné dopravy UITP vydaly v červnu společné prohlášení, ve kterém reagují na schválení směrnice o “čistých” vozidlech Evropskou radou.
Aktuálně
9.7. – Autobusovému dopravci Adosa z Rosic na Brněnsku loni vzrostly výnosy meziročně o čtyři miliony Kč na 260 milionů. Po dvouletém poklesu vzrostl i zisk, a to téměř dvojnásobně na 7,5 milionu Kč i přesto, že se opět zvýšily osobní náklady a dále rostly poměrně rychlým tempem mzdy. Vyplývá z výroční zprávy ve Sbírce listin.
9.7. – Orgány společnosti Unipetrol rozhodly o změnách ve složení představenstva společnosti. Novým předsedou představenstva byl s účinností od 3. července 2019 zvolen jeho dosavadní místopředseda Tomasz Wiatrak. Ve funkci nahradil Krzysztofa Zdziarského, jemuž uplynulo jeho tříleté funkční období v představenstvu společnosti.
9.7. – Stát vybral 14 míst na dálnicích, kde chce v následujících letech instalovat vysokorychlostní váhy. Váhy jsou zatím na dvou dálnicích, a to na D5 a D8. Třetí se nyní dokončuje na dálnici D35 a další by měly následovat. Informovalo o tom ministerstvo dopravy. Váhy snímají hmotnost projíždějících vozidel. Při překročení povoleného limitu hrozí řidičům a vlastníkům vozidla pokuta.
8.9. – Česko a Rusko se podle informace Ministerstva dopravy ČR dohodly zachovat přes léto dosavadní rozsah vzájemného letového provozu a zároveň jednat o další spolupráci. Ruský list Vedomosti předtím napsal, že ruské ministerstvo dopravy navrhlo českým úřadům odložit definitivní řešení sporu o podmínkách letecké přepravy na září. Odklad má podle ruské strany ušetřit starosti cestujícím během letní turistické sezony.
8.7. – V prvním pololetí letošního roku stát vybral na mýtu 5,5 miliardy Kč, což je meziročně o 2,6 procenta více. Nejsilnějším měsícem byl zatím květen, kdy se vybralo 979 milionů korun. Vyplývá to z informací správce mýtného systému, společnosti Kapsch. Celkové výběry mýta za uplynulých 12,5 roku překonaly 104 miliard Kč.
8.7. – Jeden milion tun. Pro většinu z nás je to jen těžko představitelná hmotnost čehokoliv. Přesně tolik svářečského materiálu už přepravilo železniční spojení mezi výrobním závodem společnosti ESAB ve Vamberku a distribučním centrem DB Schenker v Pardubicích. Spolupráce, díky které na české silnice nemuselo vyjet až 44 500 kamionů, letos slaví 9. výročí svého provozu.
4.7. – NÁMOŘNÍ DOPRAVA – Německá námořní plavba usiluje na své cestě do budoucnosti o hlubokou změnu struktury. „Jsme nadále v krizové ochablosti,“ řekl Alfred Hartmann, prezident Svazu německých rejdařů (VDR). Plavba však stále ještě celosvětově roste, v průměru o tři procenta ročně. Německá obchodní flotila se za posledních deset let zmenšila ze svého nejvyššího stavu s více než 3 500 loděmi na dnešních 2 300 plavidel. Počet rejdařství se snížil z více než 400 podniků na 330. Díky zlepšeným rámcovým podmínkám jiné země svá postavení vybojovaly. Na letošní Národní námořní konferenci ve Friedrichshafenu hodlají rejdaři dosáhnout, že se své konkurenci vyrovnají. Znamená to především přístup k úvěrům, kde se německé námořní banky široce odtáhly od trhu a rejdařství ještě nestačila mobilizovat vlastní prostředky. Stát by mohl podpořit nákupy nových lodí například cestou prostředků KfW (Institutu úvěrů pro rekonstrukci), občanského vlastnictví a záruk.
4.7. – V částce 16, ročníku 2019 Sbírky mezinárodních smluv bylo vyhlášeno Sdělení Ministerstva zahraničních věcí č. 22/2019 Sb.m.s. o přijetí změn Řádu pro mezinárodní železniční přepravu nebezpečných věcí (RID), který je přípojkem C k Úmluvě o mezinárodní železniční přepravě (COTIF).
4.7. – Nové, v pořadí již 47. číslo Vědeckotechnického sborníku ČD je na světě. Můžete si je přečíst v elektronické podobě. Aktuální sborník, který vychází dvakrát ročně a pravidelně v něm publikují vědci a odborníci nejen z řad zaměstnanců Českých drah, SŽDC, ale i vysokých škol, veřejných a soukromých výzkumných ústavů, tentokrát přináší celkem třináct příspěvků.