26.7. – Americký výrobce letadel a letecké techniky Boeing se ve druhém čtvrtletí propadl do ztráty 2,94 miliardy USD (67,4 miliardy Kč) ve srovnání se ziskem 2,2 miliardy USD ve stejném období loni. Je to jeho nejhlubší ztráta za posledních deset let. Důvodem je odstavení z provozu jeho nejprodávanějších letadel 737 MAX po dvou vážných nehodách. Předseda představenstva Dennis Muilenburg ve středu na navazující tiskové konferenci také nevyloučil, že firma by v případě přetrvávajícího zákazu létání strojů 737 MAX mohla jejich výrobu dále omezit nebo úplně zastavit.
Aktuálně
25.7. – Nový mýtný systém bude i přes rozšíření o zhruba 870 kilometrů silnic první třídy podle společnosti Kapsch méně efektivní než ten současný. Stávající provozovatel mýta zpochybňuje i očekávané příjmy z nového sytému. Včera to uvedl mluvčí firmy David Šimoník. Podle CzechTollu Kapsch mate veřejnost a samotný provoz nového mýta bude výrazně levnější než v současnosti.
25.7. – Celkem 7 841 865 cestujících odbavilo v prvním pololetí letošního roku pražské letiště Václava Havla. V meziročním srovnání to představuje nárůst o pět procent. Nejvytíženější destinací podle počtu odbavených cestujících byl tradičně Londýn, nejvyšší nárůst v počtu odbavených cestujících zaznamenal Amsterdam. Oproti stejnému období loňského roku významně narostl také počet odbavených cestujících na dálkových linkách, a to o celých 10 procent, oznámilo včera v tiskové zprávě Letiště Praha.
25.7. – S investicemi ve výši 3,4 milionu EUR počítám v letošním roce společnost Hödlmayr Logistics CR. Z toho 2,3 milionu EUR hodlá firma investovat do další modernizace vozového parku. Skupina Hödlmayr, jejíž součástí je i Hödlmayr Logistics CR, přitom disponuje jednou z nejmodernějších flotil v Evropě. Zatímco průměrné stáří jejích vozidel je pouze 3,8 roku, průměr v odvětví dosahuje sedmi let. V současné době se flotila Hödlmayr International AG skládá z 800 speciálních transportních vozidel, z nichž 99 procent tvoří nákladní automobily splňující normy Euro V EEV nebo Euro VI. V tiskové zprávě o tom informovala mluvčí firmy Linda Dymlová.
25.7. – Pouze zhruba o jedno procento na 427 255 vzrostl počet letových pohybů v českém vzdušném prostoru v prvním pololetí letošního roku. Zatímco v prvním čtvrtletí Řízení letového provozu ČR zaznamenalo meziroční kumulativní nárůst provozu, ve druhém čtvrtletí však došlo k jeho snížení o jednotky procent. V tiskové zprávě o tom informoval mluvčí podniku Richard Klíma.
25.7. – Registrovat vozidla, jejich provozovatele a plátce mýtného, vydávat a provádět zpětný odběr palubních jednotek v rámci nového satelitního mýtného systému bude Hospodářská komora České republiky. V tiskové zprávě to oznámila po uzavření dohody s novým provozovatel mýtného, společností CzechToll. Nový satelitní mýtný systém bude spuštěn od začátku prosince.
25.7. – Sucho a pokles hladiny vody komplikuje v Německu lodní dopravu na řece Rýn. Na některých úsecích nákladní lodě nemohou plout plně naložené. S odvoláním na informace obchodních firem to v pondělí uvedla agentura Reuters. Rýn je významná trasa pro přepravu komodit, jako jsou obilniny, nerosty, uhlí a ropné produkty včetně topného oleje.
25.7. – Absolventi stipendijního programu Mladí profesionálové Scania mají možnost pracovat v servisech švédského výrobce nákladních vozidel a autobusů. A řada z nich této možnosti už využila. Scania si tak v rámci tříletého učebního oboru zakončeného výučním listem vychovává své vlastní zaměstnance.
25.7. – Čeští exportéři se zapojí do největší zóny volného obchodu na světě. Evropské unie se koncem letošního června dohodla na podobě smlouvy o volném pohybu zboží s latinskoamerickým obchodním spolkem Mercosur. Bezbariérové obchodování přinese vedle celních úlev také nové exportní příležitosti českým firmám z automobilového průmyslu a dalších segmentů. Upozornil na to Luděk Procházka ze společnosti Gerlach, která v Česku poskytuje celní služby pro exportéry a dovozce. Obchodní spolek Mercosur aktuálně zahrnuje země, jako jsou Brazílie, Argentina, Paraguay nebo Uruguay.
24.7. – Od začátku července letošního roku musí být elektromobily podle nového nařízení EU vybaveny zdrojem výstražného zvuku. Nová legislativa stanovuje, že v nově homologovaných vozidlech s hybridním či elektrickým pohonem, včetně automobilů s palivovými články, ale také nákladních vozidel a autobusů s tímto druhem pohonu, musí být součástí výbavy výstražný akustický systém AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System) pro ochranu ostatních účastníků silničního provozu. V EU musí elektricky poháněná vozidla vydávat výstražný zvuk do rychlosti jízdy 20 km/h. Nařízení definuje velmi podrobné rámcové podmínky, jak smí zvuk, vydávaný zařízením AVAS, znít, a jak ne. Stanovuje například minimální a maximální hlasitost, ale také určité hodnoty frekvencí zvuku a jejich podíly.