14.9. – S brexitem dojde na britských ostrovech také ke změnám v oblasti přeprav nebezpečných věcí. I nadále se počítá s tím, že v rámci Velké Británie bude pro přepravu nebezpečných věcí používána Dohoda ADR a Řád RID. V některých částech předpisů, které jsou používány pro vnitrostátní dopravu, však dojde ke změnám. Jedná se o ty části, kde jsou odkazy na Směrnice EU, které budou zrušeny.
Aktuálně
14.9. – Letiště Václava Havla Praha pokračuje v realizaci svých krátkodobých rozvojových plánů a do zkušebního provozu uvedlo nové letadlové stání s novou odletovou čekárnou. Na novém rekonfigurovaném stání je možné odbavit buď jedno velké dálkové letadlo s rozpětím křídel do 65 metrů, nebo dvě menší letadla s rozpětím křídel do 36 metrů. Stání s odletovou čekárnou se nachází na Terminálu 1 a značně přispěje k navýšení odbavovacích kapacit letiště a také komfortnějšímu a rychlejšímu odbavení letadel zejména na dálkových linkách, kterých v posledních letech v Praze výrazně přibývá.
14.9. – Správce slovenské železniční infrastruktury ŽSR přijal v miliardovém tendru na modernizaci dvou úseků železniční tratě od Bratislavy k hranicím s Českou republikou nabídku konsorcia kazašské firmy Integra Construction KZ a italské společnosti Todini Costruzioni Generali. ŽSR to uvedla ve vyhodnocení nabídek, při kterém rozhodovala nejnižší cena. O jednu z největších zakázek svého druhu na Slovensku usilovaly i české firmy.
14.9. – SILNIČNÍ DOPRAVA – Mýtné je požadováno v SRN již pro vozidla od 3,5 tuny. Výbor pro životní prostředí Spolkové rady přichází s tímto požadavkem. Také autobusy by měly být zahrnuty pod mýtné pro spolkové dálkové silnice.Nejde údajně jen o zvýšení příjmů pro infrastrukturu těchto komunikací. Má jít o naplňování cíle převodu dopravy ze silnic na železnici. Závěrečná doporučení výborů pro životní prostředí, dopravu a hospodářství bude Spolková rada diskutovat v blízké době. Výbor pro životní prostředí považuje za nezbytné, aby se mýtné z nákladních vozidel rozšířilo rovněž na nižší stupně komunikací, tedy na okresní a krajské sítě. Jde o vytvoření stejných životních podmínek na celém území státu. Výbory pro dopravu a životní prostředí vítají osvobození od mýtného pro elektrická nákladní auta. Ovšem spatřují v tom znevýhodnění železnice. Proto požadují ulehčení na drážní straně. Dále výbory pro dopravu a pro hospodářství požadují změnu v zákoně o mýtném na dálkových silnicích tak, aby se mýtné vztahovalo rovněž dopravy zemědělských podniků. A konečně výbor pro životní prostředí ještě požaduje vyšší sazby mýtného za hlukové zatížení v noci.
14.9. – Zahájení dalších staveb na dálnici D6 z Prahy do Karlových Varů lze ve Středočeském kraji očekávat nejdříve v roce 2020. Stavby v Ústeckém kraji pak začnou nejdříve v roce 2023 nebo 2024, v Karlovarském ještě později. Krajským zastupitelům to včera řekl ředitel karlovarské pobočky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Lukáš Hnízdil.
14.9. – Skupina GEFCO dokončila akvizici společnosti GLT, která se specializuje na přepravu mezi Evropou a Marokem. O akvizici společnost GEFCO informovala letos v lednu, převzetí následně schválil Evropský regulační úřad.
14.9. – Karlovarský kraj investuje příští rok 3,7 milionu Kč do novinek na letišti v Karlových Varech. Přibude například zařízení pro bezpečnostní kontrolu obuvi, které bude sloužit k detekci výbušnin nebo jiných nebezpečných látek. Díky jednomu novému stanovišti pasové kontroly by se také mělo zrychlit odbavení cestujících, kteří do Karlových Varů přicestují ze zemí mimo Evropskou unii. Oznámil to hejtmančin náměstek Martin Hurajčík.
14.9. – Dokončení jihočeské dálnice D3 a propojení s rakouskou S10 nebo obchvat Mikulova na D52 a spojení s dálnicí A5 byly hlavními tématy jednání ministra dopravy Dana Ťoka s rakouským ministrem Norbertem Hoferem ve Vídni. K oběma dálničním spojením by měly být sjednány mezistátní smlouvy. Dan Ťok také zopakoval požadavek několika členských států EU na vynětí mezinárodní dopravy z aplikace obecné směrnice o vysílání pracovníků v rámci tzv. Balíčku mobility.
12.9. – Společnost Eurowag, poskytovatel integrovaných řešení mobility v Evropě, inovovala svou identitu tak, aby v souvislosti s nedávným uvedením vlastní palubní jednotky systému evropského elektronického mýta odpovídala novému postavení firmy. Úpravou a vylepšením rovněž prošly vnější symboly společnosti včetně loga, vzhledu platební karty, moderního barevného schématu či vzhledu nákladních vozů.
12.9. – Společnosti Travel Service a její obchodní značky SmartWings využilo během letošní hlavní letní sezóny více než 3,5 milionu cestujících, což je o 12,6 procenta více než ve stejném období loni. Průměrná obsazenost na linkách SmartWings dosáhla 92 procent. Firma to uvedla ve včerejší tiskové zprávě.