9.10. – Mýto na většině silnic první třídy bude bez poplatku, tedy s nulovou sazbou. Dohodu s kraji a obcemi dnes podpisem společného memoranda stvrdí ministr dopravy Dan Ťok. Vyplývá to z informací ministerstva dopravy. Návrh ještě bude muset schválit vláda. Mýtný systém se po roce 2019 rozšíří na 900 kilometrů silnic prvních tříd.
Aktuálně
8.10. – Liberecký kraj dá v příštím roce do oprav a rekonstrukce svých komunikací druhé a třetí třídy zhruba miliardu Kč. Z vlastního rozpočtu investuje minimálně 300 milionů Kč, na 160 milionů očekává stejně jako letos ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). Další peníze by měl kraj získat z evropských fondů. V příštím roce se rozjede většina projektů financovaných z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP), řekl náměstek libereckého hejtmana Marek Pieter.
8.10. – Letecká společnost Air Arabia začne od dubna příštího roku létat mezi Prahou a marockou Casablankou. Létat bude dvakrát týdně, vždy v pondělí a ve čtvrtek. Na konci minulého týdne to oznámilo Letiště Praha. Podle odhadů by spojení mohlo využít téměř 14 000 cestujících v jednom směru ročně.
8.10. – Firmě AŽD Praha loni klesl čistý zisk meziročně o 39,1 procenta na 391,3 milionu Kč. Tržby se jí snížily o 30,8 procenta na 6,89 miliardy Kč. Společnost to uvedla ve výroční zprávě ve Sbírce listin. AŽD Praha je dodavatelem a výrobcem zabezpečovací, telekomunikační, informační a automatizační techniky především pro dopravní stavby. Výsledky vykazuje od října předešlého roku do konce září daného roku.
5.10. – Mýto na většině silnic 1. třídy bude nejspíš bez poplatku, tedy s nulovou sazbou. Ministerstvo dopravy tím chce vyjít vstříc krajům a obcím, které mýto nechtěly. Včera to oznámilo ministerstvo dopravy. Mýtný systém se po roce 2019 rozšíří na 900 kilometrů silnic 1. tříd. Postup ministerstva kritizují dopravci.
4.10. – LOGISTIKA – Rok 2019: DHL zvýší značně ceny přepravy balíků. Německá firma oznámila, že ceny balíků pro zákazníky s individuálně dohodnutými podmínkami se v roce 2019 zvýší více než v předchozích letech. Zdůvodňuje to značně rostoucími dopravními a osobními náklady.„V dobách plné zaměstnanosti a napětí ve zdrojích se musíme starat, aby byl k dispozici dostatek personálních a dopravních kapacit. Je to spojené se značným nárůstem nákladů,“ řekl šéf balíkové služby DHL Achim Dünnwald. Výrazně se rovněž zvýší ceny objemného zboží. Náročnější a složitější zpracování objemných a těžkých zásilek je faktorem, který se musí odrazit v ceně. Pro předvánoční dopravu se nepočítá s paušálním příplatkem. Nové ceny budou platit od 1. ledna 2019.
4.10. – Michal Dostál nově vede marketing ve společnosti Cushman & Wakefield. Do firmy přichází ze společnosti Linet, kde zastával funkci marketingového manažera pro region střední a východní Asie. Na pozici vedoucího marketingu nastupuje za Ditu LaRue, která odchází na mateřskou dovolenou. Firma to dnes oznámila v tiskové zprávě.
3.10. – Druhá nejstarší česká dálnice, tedy D2 z Brna do Lanžhota, by měla být kompletně opravená příští rok. Se souvislými opravami začalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v roce 2013. Ve směru na Slovensko zbývá sedm kilometrů, v opačném ještě 18 kilometrů, řekl mluvčí ŘSD Jan Studecký. Celková délka dálnice, jejíž první úsek se otevřel před 40 lety 4. října 1978, je 61 kilometrů. Kompletně byla na českém území v provozu od roku 1980.
3.10. – Zlepšení spolupráce v oblasti dopravy a hledání možností financování strategických projektů byly hlavní témata setkání ministrů dopravy zemí Visegrádské čtyřky, tedy Česká republiky, Slovenska, Maďarska a Polska, které se uskutečnilo na přelomu minulého týdne na Štrbském Plese na Slovensku. V rámci slovenského předsednictví ve Visegrádské čtyřce ministři jednali zejména o možnostech financování společných dopravních záměrů prostřednictvím Evropské investiční banky a o výstavbě vysokorychlostní tratě. O spolupráci při rozvoji vysokorychlostní železniční sítě ve střední Evropě podepsali ministři společnou deklaraci.
3.10. – Výrobce brzdových systémů a komponent pro kolejová vozidla Dako CZ z Třemošnice na Chrudimsku dosáhl vloni zisku po zdanění ve výši 53,066 milionu Kč. Meziročně se snížil o 35 procent. Tržby společnosti činily 738 milionů Kč, o 19 procent méně než rok předtím. Snížení bylo způsobeno především ukončením několikaletého prodeje licence do Číny na konci roku 2016 a částečným posunem zákaznických projektů do roku 2018, uvedla firma ve výroční zprávě zveřejněné ve Sbírce listin.