4.3. – Pro skupinu Jihotrans, kterou tvoří dopravní a servisní firmy, znamená rostoucí cena nafty měsíční ztrátu v nákladní dopravě pět milionů korun. Snaží se teď jednat s partnery, zda přistoupí na vyšší ceny. Skupina předpokládá, že ceny pohonných hmot budou dál zdražovat. Uvedl to generální ředitel GW Jihotrans Robert Krigar.
Aktuálně
4.3. – Evropské sankce proti Rusku kvůli eskalaci konfliktu na Ukrajině postihl mezi českými kamionovými dopravci jednotky firem. Těm nyní klesly zakázky o více než 80 procent. Většinu přepravy mezi ČR a Ruskem ovšem v posledních letech realizují už ruští dopravci. Podobná je situace i při přepravách s Ukrajinou. Uvedl to mluvčí sdružení dopravců Česmad Bohemia Martin Felix.
3.3. – Kuehne+Nagel má za sebou výjimečně úspěšný finanční rok 2021. Skupina v porovnání s předchozím rokem docílila významného navýšení všech klíčových hospodářských ukazatelů: čistý obrat vzrostl o 61 % na 32,8 miliardy švýcarských franků (CHF), EBIT stoupl o 175 % na 2,9 miliardy CHF a celoroční výnosy v hodnotě 2,2 miliardy CHF byly o 173 % vyšší. Konverzní poměr, který zohledňuje EBIT jako procentuální podíl v hrubém zisku skupiny, dosáhl úrovně 30 %, čímž výrazně přesáhl 16% cíl stanovený do roku 2022. K dosaženým výsledkům přispěl vývoj ve všech obchodních jednotkách skupiny.
3.3. – Mezinárodní poskytovatel dopravních a logistických služeb Gebrüder Weiss otevřel svou novou pobočku v americkém El Pasu. Tato příhraniční aglomerace ve státě Texas se má v budoucnu stát centrem pro přepravu celovozových zásilek mezi Mexikem a USA. Poskytovatel logistických služeb tak reaguje na rostoucí tok zboží mezi oběma zeměmi a z toho vyplývající vysokou poptávku po přepravních kapacitách.
3.3. – Sněmovna zrychleně schválila novelu o námořní plavbě, která upravuje nakládání s lodním odpadem. Předloha vychází z unijních předpisů a týká se také uznávání průkazů způsobilosti členů posádek. Vládní předlohu nyní dostane k posouzení Senát.
3.3. – Společnosti DHL a Kuehne+Nagel, největší evropské logistické firmy, pozastavily kvůli invazi ruských vojsk na Ukrajinu expedici zásilek do Ruska. Informovala o tom agentura Bloomberg. Dopravu do Ruska zastavili i hlavní přepravci kontejnerů. „Naše služby Rusku a Bělorusku byly pozastaveny, až do odvolání nepřijímáme ani zásilky do těchto zemí,“ uvedla DHL ve sdělení na svém webu. Logistická firma spadá pod německou poštu Deutsche Post. Do Ruska pomáhala dodávat vakcínu proti koronaviru a další materiál pro boj s pandemií covidu-19.
3.3. – Dopravní společnost Zlín-Otrokovice (DSZO), která provozuje městskou hromadnou dopravu na území zlínské aglomerace, pořídí čtyři nové bateriové trolejbusy. Jejich dodavatelem bude společnost SOR Libchavy. Každý z trolejbusů přijde na 10,15 milionu korun bez DPH, přičemž 85 procent nákladů pokryje evropská dotace z Integrovaného regionálního operačního programu. Uvedl to mluvčí dopravce Vojtěch Cekota.
2.3. – Senát podpořil česko-německou dohodu o údržbě a rozvoji mezinárodní vnitrozemské Labské vodní cesty. Rozhodl o tom přes námitky ekologicky zaměřených senátorů, podle nichž dohoda předjímá vybudování sporného jezu u Děčína a vodního kanálu u Přelouče. Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) tyto námitky odmítl.
2.3. – Spojené státy po vzoru Evropské unie, Británie a Kanady uzavřou svůj vzdušný prostor ruským letadlům kvůli vpádu ruských vojáků na Ukrajinu. Při svém projevu o stavu unie to v Kongresu oznámil americký prezident Joe Biden. Uvedl, že Spojené státy stojí za ukrajinským lidem, také ovšem deklaroval, že americké jednotky na Ukrajině bojovat nebudou. Ruský prezident Vladimir Putin je podle Bidena více izolovaný od světa než kdy jindy.
2.3. – „Ve společnosti A.P. Moller – Maersk jsme hluboce znepokojeni tím, jak se krize na Ukrajině stále stupňuje. Pozorně sledujeme neustále se vyvíjející situaci, kdy vlády uvalují na Rusko nové sankce a pravidelně upravují seznam omezení. S ohledem na to nyní vidíme jasnou potřebu zavést nové a revidovat stávající procesy přijímání a vyřizování rezervací. Začínáme také pozorovat dopad na globální toky dodavatelského řetězce, jako jsou zpoždění a zadržování nákladu celními orgány v různých překladištích – celkově to vede k nepředvídatelným provozním dopadům,“ uvedl dopravce včera ve svém prohlášení.