31.3. – Zatímco ještě nedávno se firmy potýkaly s důsledky jednotlivých covidových vln, kdy musel být kvůli karanténám omezován provoz ve skladech, nyní se začíná projevovat problém jiný: úbytek ukrajinských pracovníků ve skladech.
Aktuálně
31.3. – Na nové auto si čeští zákazníci počkají i více než rok. Automobilkám schází komponenty, na stále pokračující čipovou krizi navázaly problémy s kabelovými svazky, které automobilkám dodávalo 38 ukrajinských závodů. Zákazníci se tak potýkají s dlouhými dodacími lhůtami nových vozů, u některých značek a modelů i déle než rok.
30.3. – V pondělí 28. března 2022 byla oficiálně zahájena rekonstrukce silnice I/53 na úseku Znojmo – Lechovice v celkové délce 7192 m. Zhotovitelem stavby je Metrostav Infrastructure (MI), jehož tým v minulých dnech již zahájil první přípravné práce. Stavba je rozdělena do pěti hlavních stavebních etap, přičemž v průběhu stavby bude doprava ze silnice I/53 vyloučena a vedena po objízdných trasách.
30.3. – DB Schenker je prvním zákazníkem na světě, který do svého vozového parku převzal sériově vyráběný elektrický vůz Mercedes-Benz eActros. Společnost využije 19tunový nákladní vůz pro rozvoz zásilek ve městech. Už dnes DB Schenker nabízí bezemisní doručování z více něž 60 evropských terminálů. Vozy eActros rozšíří flotilu udržitelných vozidel DB Schenker o další elektromobil a významně tak přispějí k dosažení klimaticky neutrální logistiky.
30.3. – Po prvním roce provozu vyhodnocuje poskytovatel přepravních a logistických služeb Gebrüder Weiss svoje zkušenosti se svým prvním nákladním vozem na vodík. „Hyundai XCIENT Fuell Cell, který využíváme ve švýcarském Altenrheinu, je denně využíván pro přepravu běžných nákladů na krátké vzdálenosti a osvědčil se zde ve všech ročních obdobích. Dokonce i na úsecích s prudkým stoupáním si elektromotor, který čerpá energii z palivového článku, zachovává plný výkon. Provozem „Hydrogen-trucku“ navíc ročně ušetříme přibližně 80 tun emisí CO2,“ uvedl Jan Kodada, ředitel obchodu a marketingu Gebrüder Weiss.
30.3. – Cestující Pelhřimovské MHD se od včerejška mohou svézt novými krátkými linkovými autobusy značky Isutzu NovoCiti Life. Osvědčené autobusy, které se svými rozměry hodí do městského provozu, stály necelých 7 milionů korun.
30.3. – Pražské letiště začne od dubna nově používat systém pro zadávání veřejných zakázek Tender Arena. Dosud společnost využívala elektronický nástroj E-ZAK. Od změny si slibuje především zjednodušení a zpřehlednění komunikace s obchodními partnery.
30.3. – Ústavní soud zamítl návrh na zrušení části liniového zákona, tedy normy, která urychluje klíčové stavby dopravní, energetické a elektronické infrastruktury. Podle skupiny senátorů, která se na soud obrátila v roce 2018, zákon odporuje ústavnímu pořádku. Pro konkrétní stavby zavádí jiný režim než pro ostatní, navíc podle neúspěšného senátorského návrhu nepřiměřeně zasahuje do práv vlastníků, například usnadňuje vyvlastňování a omezuje možnosti právní obrany.
29.3. – Sdružení ČESMAD Bohemia znovu vyzvalo 24. března vládu, aby českým dopravcům pomohla zvládnout razantní nárůst cen nafty. Vláda podle něj nabídla zatím „měkká“ opatření ve formě odkladů plateb, ale dopravci trpí akutní platební neschopností, prodělávají a potřebují čas na promítnutí vysokých nákladů do cen. Z průzkumu sdružení plyne, že skoro tři čtvrtiny z nich to ještě nedokázaly ani z poloviny, 63 % dopravců odhaduje, že se jim to podaří do 2 měsíců a 84 % do půl roku.
29.3. – České dráhy během letošního roku zahájí zkušební provoz pod dohledem evropského zabezpečovacího systému ETCS. V současnosti začaly cvičit své strojvedoucí pro provoz pod tímto systémem, do konce roku chce dopravce vyškolit desítky až stovky prvních strojvedoucích.