10.4. - Přeprava kontejnerů čluny z Přístavu Hamburk a do něj se zvyšuje. Na rozdíl od celostátní bilance s poklesem o 4,1 procenta zaznamenal přístav Hamburk v roce 2019 nárůst o 13 procent v kontejnerové přepravě plavidly vnitrozemské plavby s 145.078 TEU.
Aktuálně
10.4. – Mezinárodní logistický provider DACHSER rostl navzdory slábnoucí globální ekonomice i v roce 2019. Společnost zaznamenala nárůst konsolidovaného čistého obratu o 1,6 procenta na 5,66 miliard euro. Motorem růstu byla opět obchodní oblast Road Logistics, jejíž obrat se zvýšil o 2,9 procent na 4,6 miliardy euro. Oproti tomu snížení obratu o 4,1 procenta zaznamenala obchodní oblast Air & Sea Logistics, a to zejména na základě slabší poptávky po leteckých přepravách ze segmentu automotive.
10.4. - Dopady pandemie koronaviru vedly k nedostatečné kapacitě v dopravě mezi Evropou a Čínou. Poskytovatel logistických služeb cargo-partner nedávno představil dva nové přímé spoje LCL přepravy týdně, a to mezi Duisburgem a Hefei a mezi Lincem a Xi'anem. Vzhledem k tomu, že se doba přepravy pohybuje kolem 16 dní, využívá mnoho zákazníků jako řešení právě železniční dopravu.
10.4. Mezinárodní ratingová agentura Moody´s ve své nejnovější zprávě konstatovala, že většina globálních výrobců automobilů se sice potýká s poklesem poptávky souvisejícím s koronavirovou krizí, přesto má nyní výrazně silnější likvidní potenciál než v roce 2008. Likvidita je obzvláště silná u většiny evropských a asijských výrobců automobilů, což poskytuje určitý stupeň důvěry v jejich schopnost zvládnout během příštích několika čtvrtletí vysoké finanční náklady na odstranění následků krize.
9.4. - Lufthansa přichází kvůli koronaviru každou hodinu o milion eur (téměř 27 milionů Kč), sdělil ve středečním videoposelství zaměstnancům šéf firmy Carsten Spohr. Největší letecká společnost v Evropě proto bude potřebovat pomoc od státu, dodal podle zprávy agentury AFP.
9.4. - Společnost Jungheinrich představila nový multifunkční elektrický ručně vedený vysokozdvižný vozík EJD 222. Vozík je vhodný pro přepravu dvou palet nad sebou při výškách zdvihu do 2 905 mm a s maximální nosností 2,2 tuny při počátečním zdvihu a 1 tunu při manipulaci se dvěma paletami nad sebou.
13.4. – Společnost GEFCO, lídr v oblasti logistiky pro automobilový průmysl, dodávala automobilovému průmyslu až do zastavení výroby klíčové díly v režimech just-in-time a just-in-sequence. Poté zajistila uskladnění nevyužitých zásob. Ty jsou nyní připraveny k dodání automobilkám, aby restart výroby v okamžiku, kdy jej výrobci vyhlásí, proběhl hladce a v co nejkratším čase. Obnovení výroby je GEFCO podpoří pomocí superrychlé přepravy startovacích zásilek v režimu Time Critical Solutions.
9.4. – Společnost DHL Supply Chain, lídr v oblasti smluvní logistiky působící v rámci skupiny Deutsche Post DHL, a společnost Locus Robotics, lídr na trhu s autonomními mobilními roboty (AMR) pro distribuční sklady, oznámily rozšíření partnerství, které zahrnuje 10 nových implementací řešení AMR od společnosti Locus v roce 2020 v Severní Americe. Nasazení robotů LocusBot od společnosti Locus Robotics je v plánu i v České republice.
9.4. – Územní rozhodnutí na úsek dálnice D35 Vysoké Mýto – Džbánov nabylo právní moci. Nikdo se proti němu neodvolal, oznnámila mluvčí Vysokého Mýta Marie Lněničková. Předchozí rozhodnutí zrušil krajský úřad kvůli námitkám části obyvatel Knířova, místní části Vysokého Mýta, obávali se hlavně hluku. „Příští týden bude vydáno územní rozhodnutí na předcházející úsek Ostrov – Vysoké Mýto,“ uvedla Lněničková.