27.8. – Mercedes-Benz bude pokračovat ve svém působení v segmentu malých dodávek. Rozhodl o nástupci modelu Citan jako součásti produktového portfolia Mercedes-Benz Vans, a to včetně elektrické varianty. Vůz i tentokrát vznikne ve spolupráci s Renault – Nissan – Mitsubishi. Jeho uvedení na trh zatím nebylo zveřejněno. Firma o tom informovala v tiskové zprávě.
Aktuálně
27.8. – Ministerstvo dopravy poskytne na zajištění autobusové dopravy v Jihomoravském kraji sto milionů Kč. Kraj se za to vzdá stejné částky, kterou měl dostat od ministerstva financí na opravy silnic druhé a třetí třídy, nahradí ji z vlastních zdrojů. Vyplývá to z materiálu, který včera schválila vláda. Na twitteru o tom informoval ministr dopravy Vladimír Kremlík.
27.8. – Let Boeingu 737 letecké společnosti Smartwings, který ve čtvrtek absolvoval většinu cesty z Řecka do Prahy s jedním funkčním motorem, šetří Úřad pro civilní letectví. Podle úřadu je postup, kdy letadlo doletělo i přes závadu do cíle, nestandardní. Obvykle letadla v případě výpadku motoru nouzově přistávají na nejbližším letišti. Uvedl to mluvčí úřadu Vítězslav Hezký. Společnost Smartwings porušení bezpečnostních předpisů odmítla.
27.8. – Provozovatelé námořních lodí plujících pod českou vlajkou budou muset pojišťovat členy své posádky. Pojištění by mělo námořníky ochránit v případě nevyplacení mezd či nezajištění dalších povinností ze strany provozovatele. Počítá s tím návrh novely zákona o námořní plavbě, kterou včera schválila vláda. Informoval o tom tiskový odbor vlády. Návrh také zakazuje provoz lodí s jaderným pohonem pod českou vlajkou nebo stanovuje omezení pro staří lodí.
27.8. – LOGISTIKA – LKW Walter: 10 000 návěsů a žádná motorová vozidla. Zákazníci rakouské společnosti LKW Walter nepozorují váznoucí dopravu na Brennerské ose. Ačkoli je firma vzdálená pouze pár set metrů od vysoce frekventované dálnice A12 a trasy inntalské dálnice, sází v moderní kufsteinské filiálce na kombinovanou dopravu v severojižní ose. Pro tradiční podnik to je řešení, když na přetížených silnicích a hlavně v alpském tranzitu narůstá dopravní omezení. Čísla dávají této strategii za pravdu: LKW Walter rostl v posledních letech každoročně mezi 5 a 10 procenty. Rakouská logistická společnost organizuje především ucelené zásilky po silnici a v kombinované dopravě, a to v celé Evropě i do a z Ruska, Střední Asie, Blízkého východu a severní Afriky. Již od roku 1984 hraje přitom kombinovaná doprava důležitou roli. Zejména v kombinaci železnice/silnice, ale také v krátké námořní dopravě. LKW Walter proto knihuje dlouhodobě pevné kapacity na námořních lodích a ve vlacích – od jednotlivých vozů až po ucelené vlaky – po vlastní „Company Trains“. Nasazuje standardizované, pro jeřáby vhodné typy návěsů o délce 13,60 m a kapacitou 29 t či místem pro 34 europalet. Více než 10 000 návěsů je opatřeno výrazným logem firmy. Třetina jsou mega návěsy a firma disponuje ještě asi 600 plachtovými návěsy. Všechny jsou vybaveny telematickým systémem a splňují bezpečnostní požadavky podle normy EN 2642 Code XL. Vysoká standardizace umožňuje pružné a optimální plánování. Firma nemá žádná tažná vozidla. Dopravu do a z terminálů kombinované dopravy a přístavů přebírají svými motorovými vozidly speciálně školení a pravidelně kontrolovaní dopravní partneři. Pro firmu jsou zásadní k životnímu prostředí přátelská dopravní řešení. „V kombinované dopravě silnice – železnice snižujeme emise CO2 o 55 procent. Ve spojení silnice a krátká námořní doprava to je dokonce 65 procent,“ uvádí firma. Kolem 400 000 jízd nákladních aut převedl podnik v loňském roce ze silnice na intermodální dopravu, dvě třetiny z toho na železnici. Silniční dopravu mohou zajistit jen motorová vozidla s motory Euro V a Euro VI. V Porúří probíhají také zkoušky s vozidly na zkapalněný zemní plyn LNG. Společnost LKW Walter byla založena ve Vídni v roce 1924 a dodnes je v rodinném vlastnictví; zaměstnává 1800 pracovníků, kteří se s partnery a zákazníky dorozumí v 35 jazycích.
27.8. – Dopravní podnik města Olomouce (DPMO) loni druhým rokem po sobě zvýšil počet přepravených cestujících. Zatímco předloni tramvaje a autobusy DPMO měly na svém kontě 55,862 milionu cestujících, loni jich bylo 57,501 milionu. Vyplývá to z výroční zprávy DPMO, jehož stoprocentním vlastníkem je město Olomouc.
27.8. – Dálka platnosti dálničních známek zůstane v příštích letech stejná, nezmění se ani po zavedení elektronických kuponů. Stát sice zvažoval zavedení jednodenních kuponů, podle ministerstva dopravy by to však bylo neefektivní a nevýhodné. Změní se však platnost ročního kuponu, ten už nebude omezen na kalendářní rok. Uvedla to mluvčí ministerstva Lenka Rezková. Stát od roku 2021 zavede elektronické dálniční známky, současné papírové kupony skončí.
26.8. – Společnost Daimler Buses zřídila ve svém závodě na výrobu autobusů v Mannheimu centrální dobíjecí stanici pro vozidla eCitaro s čistě elektrickým pohonem. Pomocí sběrače proudu se bude připojovat také nové eCitaro, které právě přichází na trh. Zvláštností nové nabíjecí stanice je skutečnost, že se nabíjecí segmenty se nacházejí ve výšce zhruba pět metrů. Stanice slouží k dobíjení autobusů eCitaro v průběhu výroby a před expedicí. Je možné zde zkoušet a testovat nové technologie dobíjení a jejich řízení, nové komunikační protokoly, nový hardware pro dobíjení přes konektor nebo sběrač proudu na střeše (pantograf). Stávající infrastrukturu je navíc možné dále rozšiřovat, informoval výrobce v tiskové zprávě.
26.8. – Pardubické letiště by mohlo navázat přímé letecké spojení s mezinárodním letištěm v Kaluze v Rusku. Linku by zřejmě bylo nutné zpočátku dotovat. Ruská strana má o spojení zájem, uvedl minulý týden v tiskové zprávě Tomáš Drechsler z kanceláře pardubického hejtmana.
26.8. – Stát během července vybral na mýtu více než 926 milionů Kč, meziročně o 5,9 procenta více. Za celý letošní rok se tak vybralo téměř 6,5 miliardy Kč, což představuje oproti loňskému roku nárůst přes tři procenta. Vyplývá to z aktuálních informací správce mýtného systému, společnosti Kapsch.