9.2. – Autobusové nádraží v Litovli prošlo velkou rekonstrukcí a 1. února zahájilo provoz. Modernizace zásadně přispěje ke komfortu cestujících. „Litovel má konečně moderní autobusové nádraží a věřím, že cestující budou se zázemím spokojeni. Jsme rádi, že se společnosti ČSAD Ostrava, která nádraží vlastní a provozuje, podařilo dostát termínům, ke kterým se zavázala,“ řekl starosta města Litovel Viktor Kohout.
Aktuálně
9.2.– Přední globální poskytovatel logistických služeb DB Schenker nově nabízí v rámci sběrné služby zrychlené přepravy na jih Polska. Do distribučních terminálů ve Vratislavi a v Katovicích se zásilky dostanou tak, aby byly ihned doručovány příjemcům.
9.2. – Trolejbusová doprava v Českých Budějovicích výrazně posílí. Do jihočeské metropole zamíří hned 35 nových trolejbusu Škoda 33Tr v celkové hodnotě téměř 700 milionů korun. Dodávky budou probíhat mezi lety 2025 a 2026. Tato zakázka dále posiluje úspěšnou spolupráci mezi výrobcem a Dopravním podnikem města České Budějovice trvající již tři desetiletí. V jihočeské metropoli je v provozu celkem 57 trolejbusů, všechny vyrobené ve Škoda Group.
9.2. – Výsledky doplňkového průzkumu v kladenské nádražní budově ukázaly, že je stávající odbavovací hala v horším stavu, než se původně předpokládalo. Po odborném posouzení proto bylo vybráno efektivnější řešení v podobě novostavby, která bude lépe situovaná a nabídne cestujícím moderní multifunkční prostor.
9.2. – Systém univerzální vlakové jízdenky OneTicket má za sebou rekordní rok. Loni se prodalo více než 2,5 milionu jízdenek v hodnotě přes 322 milionů korun. To je téměř o 66 tisíc jízdenek a 58 milionů korun více než v roce 2022. Na výsledku se nejvíce podílely letní měsíce, kdy lidé tradičně hodně cestují. „Například v červnu 2023 poprvé padla hranice čtvrt milionu prodaných jízdenek za jediný měsíc a ten se tak zároveň stal nejúspěšnějším prodejním měsícem od počátku OneTicket,“ řekl Tomáš Tichý, zástupce ředitele státního podniku CENDIS, který systém OneTicket provozuje. „Od zavedení univerzální jízdenky na českou železnici v prosinci 2020 jsme do dnešních dnů prodali už přes 6,5 milionu jízdenek a v prodejích stále kontinuálně rosteme, z čehož máme velkou radost,“ doplnil.
8.2. – Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení záměru na úsek VRT Vysočina II. Trať dlouhá přes 90 km povede ze Světlé nad Sázavou do Velké Bíteše, nacházet se na ní bude sjezd do centra Jihlavy. Jedná se o hlavní spojení mezi Prahou a Brnem a stěžejní úsek pro napojení správního centra Vysočiny na vysokorychlostní trať.
8.2. – Evropský developer a vlastník průmyslových nemovitostí P3 zainvestoval do geotermálního zdroje, aby svému zákazníkovi, francouzské La Poste Immobilier, mohl nabídnout skladové prostory s čistou a neomezenou energií. Pilotní projekt, který je milníkem v udržitelnosti průmyslových budov, se realizuje na brownfieldu P3 Rouen.
8.2. – Řidiči čerpající energii do e-aut si od stojanů nejvýkonnější české sítě veřejných dobíjecích stanic v prosinci v průměru „odvezli“ v bateriích 20,7 kWh bezemisní elektřiny, ještě před třemi lety to bylo jen 13,5 kWh. Nově instalované ultrarychlé stojany začínají přispívat ke zkracování doby dobíjení: více než 35 % řidičů odjíždí od stanic za méně než 30 minut. I proto lidé podle výzkumu agentury Ipsos vysoce hodnotí hlavně dostupnost, spolehlivost a intuitivní dobíjení u stojanů ČEZ. Ty vznikají z prostředků Operačního programu Doprava i díky investicím ČEZ.
8.2. – Budova společnosti Shape Corp. v Panattoni Parku Pilsen West II získala nejvyšší stupeň hodnocení udržitelnosti na úrovni Outstanding v rámci přísné mezinárodní certifikace BREEAM New Construction. Hala se nachází v Nýřanech na území bývalého brownfieldu a vyznačuje se moderními technologiemi i výjimečným zázemím pro zaměstnance. Developerem projektu je společnost Panattoni, investorem skupina AEW.
8.2. – Vánoční sezona a povánoční výprodeje jsou za námi a zázrak nepřišel. Dle očekávání skončila v roce 2023 česká e-commerce opět v propadu – 6 %. A leden zatím nenaznačuje, že by došlo k nějaké výrazné změně. Češi přitom neutráceli méně, ba naopak, i po započtení inflace útrata mírně vzrostla. Kam se tedy poděly české peníze? Tam, kde zákazníci dostali lepší poměr ceny a výkonu. Pohltily je marketplaces a zahraniční obchodníci – podle našich dat dosáhly zahraniční transakce skoro pětiny celkového objemu. Takže je potřeba si přiznat – je to new normal a obchodníci, kteří nechtějí bojovat cenou, na to musí jít chytře – získat si zákazníka službami tak kvalitními, že hodnotou překonají ušetřené peníze. Největší potenciál pro zlepšení je v logistice, platbě a co největší personalizaci.