8.2. – Společnost CHEP, globální poskytovatel řešení pro dodavatelské řetězce známého jako paletový pooling, prodloužila smlouvu se společností Drylock, předním výrobcem hygienických potřeb. Díky tomu bude CHEP i nadále dodávat palety do provozů zákazníka v České republice, Španělsku, Belgii a Itálii, čímž podpoří jeho aktivity na evropském trhu.
Aktuálně
7.2. – Mezinárodní logistický provider Dachser poprvé nasadil plně elektrický nákladní automobil na přeshraniční přepravy. Vozidlo eActros od Mercedes-Benz jezdí pětkrát týdně tam a zpět z logistického centra v německém Hofu do pobočky v Kladně vzdálené více než 200 kilometrů.
7.2. – Za uplynulých 70 se společnost významně změnila, ale stále zůstává v rukou českých vlastníků a má tomu tak být i nadále. Stabilní dominantní postavení v tuzemsku, expanze do zahraničí, rozšíření silniční telematiky a zejména pak spolupráce s americkou společností v oblasti nanotechnologií donutily management společnosti k přechodu na holdingovou strukturu.
7.2. – Autem roku 2024 v České republice je Mercedes-Benz třídy E 7.2. – Ministr dopravy Martin Kupka předal při slavnostním vyhlášení v Kongresovém centru Praha cenu pro vítěze jubilejního 30. ročníku ankety Auto roku v České republice. Podruhé v historii se jím stal vůz značky Mercedes-Benz, nová Třída E tak navázala na úspěch modelu SLS AMG z roku 2011.
7..2. – Na veletrh LogiMAT 2024, která se utkusteční od 19. do 21 března ve Stuttgartu, se sjedou mezinárodní vystavovatelé ze všech produktových segmentů, aby odborníkům z oboru umožnili poprvé nahlédnout do široké nabídky nových a vylepšených produktů pro efektivní intralogistiku. Již před akcí bylo oznámeno přibližně 100 nových a dosud nevystavovaných produktů.
7.2. – Společnost GXO Logistics oznámila, že spolupracuje s kalifornskou společností Dexterity, která se zabývá vývojem robotů, na pilotním projektu robotizace s umělou inteligencí ve skladu, který má zajistit bezpečnější a efektivnější provoz pro přední kosmetickou značku.
7.2. – Průmyslová produkce v prosinci meziročně reálně klesla o 0,7 %, samotný zpracovatelský průmysl vzrostl o 1,9 %. Za celý loňský rok pak průmysl poklesl o 0,4 %, zpracovatelský naopak vzrostl o 1 %. Bez příspěvku výroby motorových vozidel by ale skončil v záporných číslech. Výsledky svědčí o slabé kondici odvětví poznamenané předchozím zdražením vstupů, slabou poptávkou a dalšími překážkami. Uvedl to Svaz průmyslu a dopravy ČR.
6.2. – Elektrobusy v zemích Evropské unie získávají na popularitě – v Česku se situace však nezdá být tak pozitivní, naopak Rumunsko bylo v loňském roce v tržním podílu elektrobusů premiantem mezi všemi zeměmi. V zemích EU bylo v roce 2023 registrováno 5 166 nových elektrobusů, meziročně o 39 % více, podíl na všech registracích se z 13,6 % zvýšil na 15,9 %. V Česku bylo registrováno pouze 6 nových elektrobusů, meziročně o 36 méně. Český trh v roce 2023 s novými autobusy byl 8. největší mezi zeměmi EU, s elektrobusy až 23., vyplývá z aktualizovaných informací webu Čistá doprava, které vycházejí ze zdrojových dat Evropského sdružení výrobců automobilů.
6.2. – Společnost DODO v roce 2023 doručila více než 6 milionů objednávek a dosáhla svého dosud nejvyššího obratu ve výši přes 1,5 miliardy korun. Pro DODO v minulém roce jezdilo přes 2 600 kurýrů a 1 200 vozů v 88 městech napříč šesti evropskými zeměmi. Firmě se v loňském roce podařilo úspěšně etablovat na německém a rakouském trhu a vybudovat silný management pro celý DACH region. V segmentu online potravin se DODO stalo nejvyužívanějším rozvozcem v Evropě.
6.2. – Cestující včera začali využívat zrekonstruovanou nádražní budovu v Českých Budějovicích. Památkově chráněný objekt ze začátku minulého století prošel největší přestavbou ve své historii. Práce probíhaly od roku 2020, stavbaři provedli obnovu střechy, fasády a interiérů. Vznikl multifunkční objekt s obchody, nabídkou služeb i moderními kancelářemi, potřebný bezbariérový přístup zajišťují výtahy. Výsledkem renovace je také pasáž propojující severní věž s hlavní odbavovací halou. Celkové náklady přesahují miliardu korun.