17.1. – S koncem loňského roku schválil Drážní úřad provoz řídícího vozu 961, který pro České dráhy rekonstruuje šumperská Pars nova. Vůz řady Bfhpvee úspěšně završil homologační proces, splnil všechny zákonné podmínky a nyní již může vyjet na trať s cestujícími. Pars nova dodá Českým drahám všech 34 objednaných vozů do konce letošního roku.
Aktuálně
Nová železniční vozidla
Modernizované vozy ze Šumperka získaly povolení k provozu
16.1. – Mezi nejčastější prohřešky řidičů kamionů při placení mýta, které zaznamenali celníci na severu Čech, patří nastavení nižšího počtu náprav, uvedení špatné emisní třídy, nefunkční palubní deska a použití elektronického zařízení v jiném vozidle, než na jaké je registrováno. Celníci v Ústeckém a Libereckém kraji v loňském roce za prohřešky uložili blokové pokuty ve výši 6,3 milionu Kč.
Libor Lochman (CER) pro DN
Evropskou železnici dusí podfinancování infrastruktury
16.1. – Na počátku ledna se funkce výkonného ředitele Sdružení evropských železnic a infrastrukturních firem (CER) ujal Čech Libor Lochman. Nástup do funkce poskytl dobrou příležitost, abychom se jej zeptali na to, v jakém stavu je podle jeho názoru evropská železnice a co obor čeká v letošním roce.
(celý rozhovor přinesou DN 3/2012, které vyjdou 19.ledna)
13.1. – Operátor Bohemiakombi vypravil 13. ledna první vlak na lince mezi průmyslovými zónami na severovýchodě České republiky a v jižním Polsku a severem Itálie. Vlak, který může přepravovat kontejnery, výměnné nástavby a návěsy, bude mezi Ostravou a Veronou v provozu třikrát týdně v obou směrech, oznámil jednatel Bohemiakombi Vladimír Fišer. Celkem tak již Bohemiakombi na všech svých linkách nabízí 22 vlaků týdně.
13.1. – Přibližně 15 milionů Kč by podle ministra financí Miroslava Kalouska stálo přejmenování Letiště Praha na Letiště Václava Havla. S tímto nápadem přišel režisér Fero Fenič. Jeho iniciativu podpořilo podpisy již více než 80 tisíc lidí. Vláda zatím debatu o přejmenování letiště odložila na jaro. Chce dál postupovat se souhlasem rodiny exprezidenta.
12.1. – České dráhy uzavřely rok s historicky rekordním rozsahem uzavřených kontraktů na modernizaci svých vlakových souprav. V rámci sedmi kontraktů se šesti partnery v hodnotě 11,248 miliardy Kč uzavřely zásadní projekty modernizace vozidel pro regionální spoje i pro dálkovou dopravu. Celkem to představuje dodávku 345 jednotlivých vozů. Velmi významný je rozsah investic v dálkové dopravě, která zatím v tempu obnovy za regionální dopravou zaostávala.
11.1. – Kabinet premiéra Petra Nečase schválil návrh aktualizovaného harmonogramu výstavby dopravní infrastruktury do roku 2013. Mezi prioritními stavbami, které se mají letos zahájit, je oprava některých úseků dálnice D1, prodloužení hradecké dálnice D11 a modernizace železniční trati mezi Veselím nad Lužnicí a Táborem. Za nové stavby plánuje ministerstvo v letošním roce utratit přes 46 miliard Kč, o dvě miliardy více než investovalo loni.
10.1. – Spor o poslední pozemek na dostavbu dálnice D11 z Prahy do Hradce Králové je podle ministra dopravy Pavla Dobeše dořešen. Ministerstvo a Ředitelství silnic a dálnic souhlasí s návrhem právního zástupce majitelky pozemku Jaroslavy Štrosové na bezúplatný převod jejího pozemku státu, oznámil ministr. Spor o pozemky se vlekl 17 let.
V belgickém Kortrijku tento týden začíná bienální veletrh autobusů Busworld 2011, na němž se opět představí nejnovější autobusy prakticky z celého světa. Stejně jako při předcházejících ročnících přiveze i letos do Kortrijku to nejlepší z nabídky značek Mercedes-Benz a Setra jeden z největších světových výrobců autobusů – Daimler Buses. O svých cílech na veletrhu a o vývoji na autobusovém trhu informovala autobusová divize koncernu Daimler AG v září na tiskové konferenci ve Stuttgartu.