25.3. – Evropská unie učinila dva důležité kroky v realizaci reformy přístavní politiky. Evropská komisařka pro hospodářskou soutěž Margrethe Vestagerová zahájila veřejné slyšení, ze kterého by měla vzejít konečná podoba veřejné podpory pro námořní přístavy. Do 30. května mohou všechny zúčastněné strany podávat své připomínky a návrhy.
Aktuálně
25.3. – Do české železniční dopravy by mělo v programovém období 2014 – 2020 směřovat asi 2,6 miliardy € (70,4 miliardy Kč) z evropských zdrojů. Větší část peněz bude zřejmě využita na výstavbu a modernizaci železniční infrastruktury, menší na pořízení nových vozů. Během železniční konference v Pardubicích to řekl náměstek ministra dopravy Tomáš Čoček.
25.3. – Evropská komise v polovině března schválila návrh pravidel pro provozovatele silniční nákladní i osobní dopravy. Předpisy obsahují společnou klasifikaci nejvážnějších prohřešků a také nové specifikace pro inteligentní tachografy, které zaznamenávají dobu řízení řidičů kamionů a autobusů. Systém bude využívat nejnovější digitální technologie včetně evropské satelitní sítě Galileo. Cílem je zvýšit bezpečnost silničního provozu, přispět k férové konkurenci mezi dopravci a zajistit efektivní dodržování komunitárního práva ve všech zemích EU.
25.3. – Počátkem dubna se na evropské veřejné silnice vydají skupiny poloautomatických nákladních vozů. Vyrazí z různých evropských měst, překročí hranice členských zemí a 6. dubna dorazí do místa určení, kterým je přístav Rotterdam. Cílem projektu European Truck Platooning Challenge je dostat problematiku mezi priority evropské dopravní politiky a urychlit zavádění kamionových skupin do běžného provozu.
25.3. – Správa přístavu Rotterdam přesměruje přibližně čtyřkilometrový úsek železniční trati Betuwe uvnitř přístavní zóny. Trať již nepovede přes most Caland, takže od roku 2020 se nebudou navzájem omezovat železniční a lodní doprava. Obyvatele blízké obce Rozenburg nebude obtěžovat hluk, který způsobuje průjezd nákladních vlaků. Výstavba alternativní trasy přijde na 275 milionů €.
25.3. – Mezinárodní skupina FM Logistic se stala většinovým akcionářem společnosti Spear Logistics, jednoho z předních poskytovatelů logistických služeb v Indii. Akcie byly získány od soukromého investora, který je vlastnil od roku 2009. Obě společnosti tak spojí své síly za účelem poskytování optimálních služeb na indickém trhu.
25.3. – Logistická společnost DB Schenker pomáhá zefektivnit dodávky dílů pro mladoboleslavskou automobilku. Ve spolupráci se svým dlouholetým partnerem Magna Exteriors Bohemia zrealizoval přesun kompletace nárazníku Fabia do své haly v blízkosti montážní linky Škoda Auto.
23.3. – Soukromý železniční dopravce Leo Express požádal o přidělení dopravní kapacity na trase mezi Plzní a Mostem. Jde o úřední krok, který je nutný proto, aby dopravce mohl na této trase začít jezdit. Ministerstvo dopravy vypsalo na této trase loni výběrové řízení, to ale zatím nepravomocně zastavil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Dopravce požádal o přidělení jízdních časů ve stejnou dobu, kdy jezdí vlaky objednané státem.
23.3. – Kontroly strojvedoucích i ostatních klíčových zaměstnanců na železnici budou častější a mohou být i neohlášené. Přísnější režim nařídil ministr dopravy Dan Ťok v reakci na pondělní tragickou nehodu v Golčově Jeníkově, při níž přišli o život dva lidé a dechová zkouška u strojvedoucího prokázala alkohol. Nehoda podle Ťoka ukázala na nedostatečnou kontrolu alkoholu u strojvůdců soukromých nákladních dopravců, hodlá se proto obrátit na Drážní inspekci a Drážní úřad.
23.3. - Švýcarské referendum rozhodlo o výstavbě druhé roury v gotthardském silničním tunelu. Souhlas vyslovilo 57 procent jeho obyvatel – více, než se očekávalo. Stavební práce by měly začít asi v roce 2020a potrvají sedm let. Informovala o tom ministryně dopravy Doris Leuthardová. Návazně na to bude první tubus, otevřený v roce 1980, asi na tři roky uzavřen a opravován. Od roku 2030 budou k dispozici dva tubusy pro silniční dopravu na nejdůležitějším tranzitním koridoru Švýcarska – každý v jednom směru.