26.5. – Společnost DHL Group se přibližuje době, kdy se roboti stanou důležitou součástí světa logistiky. Firma představila novou zprávu o trendech s názvem Robotics in Logistics (Robotika v logistice), která ukazuje, jak využití robotů ovlivní dodavatelské řetězce. Robotické technologie se budou možná již brzy podílet v logistickém prostředí na vychystávání, balení a přepravě zboží.
Aktuálně
26.5. – Mezinárodní dopravní skupina AWT nadále pokračuje v modernizaci terminálu kombinované dopravy v Paskově. Překladiště od května nově obsluhuje moderní intermodální překladač Hyster RS 46–33 IH, který zrychlí a zkvalitní provoz při překládce kontejnerů v terminálu. Zároveň se v rámci třetí etapy modernizace rozšíří celková plocha terminálu o dalších 40 tisíc metrů čtverečních a tím se navýší jeho kapacita o 2 400 TEU. Po dokončení této fáze modernizace bude mít překladiště celkovou rozlohu 71 tisíc metrů čtverečních a kapacita se zdvojnásobí na 4 800 TEU.
26.5. – Ekonomický růst, nedostatek zaměstnanců, ale také uprchlická krize dělají vrásky českým přepravním společnostem a dopravcům. Trvale přibývá zakázek, ale není dostatek řidičů kamionů, kteří by je odvezli. Do některých destinací se navíc řidiči obávají jezdit kvůli možným útokům uprchlíků. DB Schenker se na problém nedostatku řidičů pojistil fixním zamluvením charterů. Kritickým faktorem v oblasti kamionové přepravy se stává nedostatek řidičů skupiny C. „Přepravní firmy a dopravci dnes čelí skutečnosti, že mají na stole nové logistické projekty a kvalitní zakázky, ale musí odstavovat auta do depozitu kvůli dlouhodobému nedostatku řidičů a nedovolí si přijímat novou práci,“ komentuje situaci na trhu Tomáš Holomoucký, ředitel DB Schenker.
25.5. – Díky modernizaci železniční trati mohou vlaky z Liberce na Tanvald a Jaroměř jezdit rychleji, zvýšila se i bezpečnost a komfort pro cestující. Úpravy tří úseků trati stály dohromady 1,5 miliardy korun, z toho zhruba 76 procent zaplatila Evropská unie. U příležitosti slavnostního ukončení staveb to řekl Bohuslav Navrátil, náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která byla investorem.
25.5. – Středočeská část dálnice D3 spojující Prahu s Českými Budějovicemi se začne stavět nejdříve v roce 2024. Na setkání s novináři to řekl ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Kroupa. Do té doby chtějí silničáři rozšířit silnici I/3 mezi Benešovem a Mirošovicemi u Benešova a vybudovat pro auta tunel, umožňující pěším projít z města do konopišťského zámeckého parku.
25.5. – Přední lékárenská skupina Pilulka spustila unikátní službu Pilulka Auto – doručení léků po Praze vlastní dopravou na čas až do bytu. Jako první lékárna v ČR nabízí doručení již od 60 minut od objednání za standardní ceny přepravy a s plným komfortem výběru více než 10 tisíc lékárenských položek, které jsou ihned k dispozici.
25.5. – Dopravní odbory se rozhodly přikročit k razantním protestům. Vadí jim nízké mzdy řidičů hromadné dopravy. Situace se podle nich neřeší. Podrobnosti o protestních akcích se chystají odboráři oznámit ve středu dopoledne. Potvrdila to mluvčí Českomoravské konfederace odborových svazů (ČMKOS) Jana Kašparová. Odborový svaz dopravy je od loňska ve stávkové pohotovosti.
24.5. – Logistika, zejména v segmentu intralogistiky, začíná pociťovat nedostatek kvalifikovaných zaměstnanců. Experti odhadují, že poptávka po pracovní síle bude v následujících letech dále růst. Navzdory technologickému rozvoji a pokračujícímu trendu automatizace se nedaří plně pokrýt potřebu zaměstnávat obslužný personál.
24.5. – Německý výrobce vysokozdvižných vozíků KION Group pokročil ve vývoji inovací, digitalizace a automatizace a dnes se již může pochlubit dosažením úrovně 4. průmyslové revoluce v oblasti intralogistiky, tedy interních logistických procesů. Firma za to vděčí také svému nejmodernějšímu výrobnímu závodu, který nedávno otevřela v Panattoni Parku Stříbro nedaleko Plzně.
24.5. – Vláda schválila návrh rozpočtového opatření Ministerstva dopravy, které řeší finanční krytí převedení části majetku Českých drah na stát, respektive Správu železniční dopravní cesty (SŽDC). Výsledná cena tohoto majetku byla znaleckým posudkem stanovena na 3,31 miliardy korun. Tuto finanční transakci nyní ještě musí potvrdit Řídící výbor Českých drah.