3.6. – Švýcarský spolkový úřad pro dopravu BAV obdržel podklady pro schválení výstavby nového trimodálního velkokapacitního terminálu „Gateway Basel Nord“. Zařízení na severu Basileje spojí silniční a železniční dopravu s lodní dopravou na Rýně. Areál patří švýcarským spolkovým drahám SBB Cargo. Terminál je klíčovým spojovacím prvkem mezi rýnsko-alpským nákladním koridorem, švýcarskou národní železniční sítí a rýnskou vodní dopravou. V první fázi vznikne zařízení pro bimodální překlad silnice/železnice a železnice/železnice. Postupně bude kapacita terminálu navyšována. Napojení na Rýn bude dokončeno, jakmile dojde k realizaci výstavby nového kotviště.
Aktuálně
3.6. – Švýcarský operátor kombinované dopravy Hupac zakončil obchodní rok 2015 mírným nárůstem objemu přepravy. Hospodářský výsledek byl také ovlivněn změnou kurzu mezi švýcarským frankem a eurem. Strategie podniku pro období 2016 až 2020 zahrnuje investice do rozvoje spojení přes Gotthardský tunel a vstup do nových segmentů trhu i nových regionů.
3.6. – DB Schenker společně s Jinbei Automotive postaví druhé největší logistické centrum v Číně. Buduje se v oblasti Teixi u města Shenyang v severovýchodní části Číny a bude zahrnovat dvě moderní skladiště o celkové ploše přesahující 42 tisíc metrů čtverečních. Uvedení centra do provozu je plánováno na listopad tohoto roku.
3.6. – Zatímco Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) už delší dobu připravuje modernizaci trati Plzeň – Domažlice – státní hranice, německá centrální vláda nevnímá pokračování přes Řezno až do Mnichova jako prioritu. O elektrifikaci železniční linie přitom usiluje Bavorsko. Vzhledem k tomu, že by tam vlaky jezdily až 140 km/h, mají o ni velký zájem i dopravci zboží. Řekl to náměstek plzeňského hejtmana pro regionální rozvoj Ivo Grüner.
3.6. – Modernizace íránské železniční sítě a obnovy tamních kolejových vozidel chce využít akciová společnost CZ LOKO, která se v Teheránu zúčastnila mezinárodního veletrhu dopravy a železničního průmyslu Rail Expo 2016. O významu, který tomuto trhu dává, svědčila i samostatná expozice. Firma tím reaguje také na pokles obchodu s železničními dopravci v Rusku a některých dalších postsovětských státech, které se v poslední době potýkají s hospodářskými problémy.
3.6. – Ministerstvo dopravy vypsalo otevřené výběrové řízení na provozovatele Centrálního registru vozidel. Cílem je dosáhnout co nejvýhodnějšího pořízení této služby a zároveň zajistit v dalších letech spolehlivé fungování jednoho z klíčových registrů státu.
3.6. – Kolegium Evropské komise rozhodlo 26. května o stažení žaloby na Českou republiku ve věci zřízení rejstříku podniků v silniční dopravě (ERRÚ), kterou EK na ČR podala k Soudnímu dvoru Evropské unie loni v listopadu. Minulý týden to uvedl Mgr. Ivan Frasch, vedoucí oddělení agend EU Odboru legislativy Ministerstva dopravy ČR.
2.6. – Před 25 lety se připojila česká železnice k západoevropské síti komfortních vlaků EuroCity. Dne 2. června 1991 přijel z Vídně do Prahy první spoj EuroCity „Antonín Dvořák“. V roce 1991 mu trvala cesta mezi Vídní a Prahou téměř 5 hodin a svým cestujícím nabízel neobvyklý komfort, například klimatizované vagóny nebo jen 6 míst v oddíle 2. třídy. Za takové pohodlí ale cestující připláceli 50 Kčs. Dnes jsou tyto služby, a mnohé další navíc, k dispozici bez příplatků nejen ve vlacích EuroCity, InterCity, ale stále častěji také v běžných rychlících.
2.6. – Správa železniční dopravní cesty dnes slavnostně ukončila modernizaci 12 kilometrů tratě mezi Táborem a Sudoměřicemi u Tábora, která probíhala od roku 2013. Tím se zvýšil komfort pro cestující na trati z Prahy do Tábora a došlo k dalšímu zkrácení doby jízdy. „Úsek mezi Táborem a Sudoměřicemi je důležitou součástí modernizace celého 4. koridoru, na kterém budou moci jezdit moderní vlaky rychlostí až 160 kilometrů za hodinu. Po celé trati mezi Prahou a Českými Budějovicemi se tak zkrátí cesta mezi oběma městy přibližně na hodinu a půl, což je zrychlení o více než hodinu,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
2. 6. – Tři ze čtyř PST transformátorů jsou v České republice. Stroje pluly z Itálie námořní lodí do Hamburku a následně pokračovaly po Labi až do Lovosic. Odtud je čeká ještě téměř 90 kilometrů dlouhá cesta do rozvodny Hradec u Kadaně. „Transportní hmotnost jedné nádoby činí 300 tun. Když se zařízení zkompletuje a naplní olejem, je to ještě zhruba o 130 tun pro každou jednotku více,“ říká Tomáš Petržílka ze Správy energetického majetku společnosti ČEPS, která bude transformátory provozovat. Z areálu společnosti Česko-saské přístavy budou transformátory přepravovány po silnici jako nadměrný náklad. Překonat musí hráz Nechranické přehrady, na které je pro tento účel vytvořeno mostní provizorium, několik křižovatek, ale třeba také kruhový objezd.