21.12. – NÁMOŘNÍ DOPRAVA – „Hloubení Labe se musí uskutečnit“. Jeremy Nixon, generální ředitel nového japonského velkorejdařství Ocean Network Express (One) si nebere při setkání s tiskem servítky. „Až dosud jsme byli velmi trpěliví, ale očekáváme, že se prohloubení Labe provede“. Ještě do Vánoc je mají projednat u spolkového správního soudu v Lipsku zbývající žaloby proti infrastrukturnímu projektu.
Aktuálně
20.12. – Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) bude příští rok hospodařit s částkou 72,5 miliardy korun, přičemž zhruba 19 miliard korun dostane z programů EU. Schválila to Poslanecká sněmovna. V porovnání s letošním rozpočtem bude mít fond přibližně o deset miliard korun méně. Částka má pokrýt plánované projekty, uvedl ministr dopravy Dan Ťok. Podle předsedy poslanců opoziční ODS Zbyňka Stanjury je ale rozpočet SFDI „ostudně nízký".
21.12. – Dopravní omezení na dálnici D1 v opravovaném úseku mezi Velkým Meziříčím na 146. kilometru a Lhotkou na 153. kilometru může kvůli zpoždění stavby trvat až do začátku února. Firmě Colas za to od Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) hrozí penále kolem 60 milionů korun. Zúžení dálnice ztěžuje zimní údržbu. Podle mluvčího ŘSD Jana Rýdla hrozí to, že při velkém spadu sněhu bude muset být D1 v tomto místě na několik hodin uzavírána.
21.12. – Ministerstvo dopravy v lednu svolá pracovní skupinu, která bude řešit rizika případného zrušení tendru na systém elektronického mýtného. Prozkoumá, zda by bylo možné stihnout vypsat novou soutěž nebo jak případně minimalizovat dopad rozšíření mýtného na silnice první třídy o 900 kilometrů. S ministrem dopravy se na tom shodli zástupci Hospodářské komory, Svazu průmyslu a dopravy, Asociace krajů a sdružení ČESMAD Bohemia.
18.12. – Pro obchodníky a dopravce zboží vrcholí předvánoční nápor. Mají šanci se s ním letos vypořádat, když i po „klidnější“ zbytek roku marně shánějí zaměstnance? Letošní předvánoční sezóna je ve znamení zvyšování mezd a dalších odměn v těchto oborech, a to i pro zaměstnance na dobu určitou, tedy sezónní brigádníky.
18.12. – Přístav Antverpy investuje v následujících třech letech 1,4 milionu € do projektů zaměřených na zefektivnění nákladního spojení s evropským vnitrozemím. Pro finanční podporu bylo vybráno celkem sedm projektů, díky kterým by se měl počet jízd kamionů snížit až o 250 tisíc ročně. Vlámská vláda připravuje pro antverpskou přístavní správu nové výběrové řízení, na jehož základě podpoří částkou dalších 1,4 milionu € projekty pro plynulejší dopravu v Antverpách i jejich okolí.
18.12. – Závod společnosti Schmitz Cargobull ve Vredenu na výrobu skříňových nástaveb a návěsů získal ocenění za kvalitu „Manufacturing Excellence Award 2017“. „Tato cena je obrovským uznáním práce celého našeho týmu,“ řekl ředitel závodu Vreden Michael Timmermann při převzetí ocenění. Experti vyzdvihli zejména „jasně strukturované procesy, soustavné zaměření na zákazníka, kvalifikovaný pracovní tým a komplexní přístup“ jakožto klíčové faktory vedoucí k úspěšné průmyslové výrobě.
18.12. – Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) schválil převzetí většinového podílu v Českých aeroliniích společností Travel Service. Firma Travel Service se se současnými akcionáři ČSA, leteckou firmou Korean Air a státní firmou Prisko, dohodla na odkupu jejich akcionářských podílů v říjnu. Spojením na trhu vznikne dopravce s flotilou až 80 letadel.
18.12. – Dálniční obchvat na jižním okraji města, otevřený v roce 2006, výrazně snížil podíl tranzitní dopravy v Plzni. Automobilová doprava v Plzni sice za deset let stoupla o pětinu, pro město je ale podstatné, že na dálničním obchvatu se zvýšila o 78 procent, a většina tranzitu tak město objíždí. Řekl to náměstek primátora pro dopravu a životní prostředí Petr Náhlík. Údaje podle něj vyplývají z rozsáhlého dopravního průzkumu, který po deseti letech srovnává intenzitu dopravy v oblasti.
18.12. – Brněnské hlavní nádraží čeká od dubna příštího roku rekonstrukce za 2,7 miliardy korun. Skončí v roce 2019 a výrazně omezí provoz vlaků. Chystá se kompletní modernizace zabezpečovacího zařízení, rekonstrukcí projdou mosty přes Hybešovu a přes Křídlovickou a také výhybky na jižním konci stanice. Investice je nutná bez ohledu na polohu a termín stavby nového nádraží, aby současné mohlo ještě do otevření nového vůbec fungovat.