8.1. – Dopravní podnik města Olomouce (DPMO) letos plánuje nákup deseti nových či modernizovaných tramvají, stejného počtu nízkopodlažních autobusů a pořídí také první elektrobus. Nákup vozidel bude stát více než čtvrt miliardy Kč, značnou část nákladů pokryje dotace z evropských fondů. Autobusy a tramvaje budou dodány v létě a na podzim, řekl ředitel DPMO Jaromír Machálek.
Aktuálně
8.1. – Ke zpoždění zásilek z e-shopů docházelo před loňskými Vánocemi méně často ve srovnání s předchozím rokem. Obrat obchodníků přitom loni výrazně vzrostl. Lidé si také častěji vyzvedávali objednané zboží v prodejnách či na výdejních místech internetových obchodů. Vyplývá to z ankety ČTK mezi prodejci.
7.1. – Švýcarský nákladní železniční dopravce SBB Cargo International v polovině prosince oslavil rozšíření parku kolejových vozidel o první z celkem 18 nových lokomotiv Vectron. Starosta města Olten Martin Wey a předseda představenstva SBB Cargo International Machail Stahlhut pokřtili první lokomotivu jménem „Olten“. Dalších sedmnáct jednotek podnik převezme do května 2018.
7.1. - NÁMOŘNÍ DOPRAVA – Jihokorejské liniové rejdařství Hyundai Merchant Marine (HMM) vstupuje do tonážní kategorie 22 000 TEU (40 stopých kontejnerů). Objednání těchto lodí naplňuje národní očekávání stát se světově vedoucím námořním národem – jak řekl generální ředitel C.K. Yoo v minulých dnech na podnikovém setkání.
5.1. – Požadavek krajů na čtyři miliardy korun na opravy silnic nižších tříd od státu považuje premiér a šéf hnutí ANO Andrej Babiš za oprávněný. ČTK telefonicky z Bratislavy řekl, že deficit krajů na opravy silnic je odhadován na 25 miliard Kč. Peníze bude hledat v kapitolách jednotlivých ministerstev. Požadavek formulovala po schůzce s premiérem předsedkyně Asociace krajů ČR Jana Vildumetzová.
5.1. – Opakovaný tendr na dostavbu železničního koridoru v Praze opět vyhrálo sdružení firem Metrostav, Swietelsky a SMP s cenou 3,487 miliardy Kč. Uvedl to server Zdopravy.cz na základě informací státní Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Společnost Eurovia, která se o zakázku také ucházela, podala stejně jako v minulém tendru proti výsledku soutěže námitky. SŽDC je ale zamítla.
5.1. – Návrh zákona o liniových stavbách, který má urychlit výstavbu silnic v Česku, předloží ministr dopravy Dan Ťok vládě 31. ledna. Novinářům to po včerejším jednání s představiteli zaměstnavatelů a zaměstnanců řekl premiér Andrej Babiš. Investice do infrastruktury jsou jednou z šesti priorit, které by chtěl Andrej Babiš prosazovat, pokud menšinová vláda uspěje ve Sněmovně při hlasování o důvěře.
5.1. – Nařízení, kterým minulá vláda Bohuslava Sobotky od začátku loňského roku zvedla minimální mzdy řidičů linkových autobusů, se měnit nebude. Oznámil to premiér Andrej Babiš jen den poté, co chtěl nařízení rušit, protože ho považuje za nesystémový krok a předvolební akci svého předchůdce. Náklady zaplatí ze svých rozpočtů kraje, peníze by jim ale měl poslat stát formou dotace na opravy silnic stejně jako loni. Kraje na vyšší mzdy řidičů a na opravy silnic druhých a třetích tříd požadují po vládě dohromady čtyři miliardy Kč. Mnozí politici rychlou změnu Babišova postoje kritizovali.
4.1. – Developer CTP výrazně posuje svůj tým a pozici na maďarském trhu. Novým Country Managerem pro Maďarsko bude v pondělí jmenován Rudolf Nemes, pozici Senior Business Developer zaujal od začátku letošního roku István Pozderka. Primárním úkolem nově zformovaného týmu bude akcelerace růstu a posílení dosavadního místního CTP portfolia tak, aby se vytvořily základy pro udržitelnou budoucí expanzi.
4.1. – Od začátku letošního roku byl znovu zaveden příspěvek nepojištěných do garančního fondu České kanceláře pojistitelů (ČKP). Ten se týká majitelů, kteří mají své vozidlo registrované pro provoz, avšak nemají povinné ručení. Výjimku tvoří situace, kdy je vozidlo zapsáno jako vyřazené z provozu, zaniklé nebo vyvezené do jiného státu, a dále také případy jeho odcizení.