Aktuálně

​Karlovarský kraj a Vogtland chtějí posílit železniční spojení

​Karlovarský kraj a Vogtland chtějí posílit železniční spojení Premium

8.12. – Karlovarský kraj a německý okres Vogtland budou spolupracovat na zlepšení železničního propojení obou sousedních regionů. Zejména má jít o trať Plavno – Bad Brambach – Cheb – Karlovy Vary. Dvoustranou dohodu podepsali v Karlových Varech hejtmanka Jana Vildumetzová a zemský rada okresu Vogtland Rolf Keil.

​Pardubický kraj hledá železničního dopravce na deset let

​Pardubický kraj hledá železničního dopravce na deset let Premium

8.12. – Pardubický kraj obešle tři dopravce, aby mu předložili cenovou nabídku na zajištění železniční dopravy v regionu. S vybranou firmou bude jednat a případně uzavře kontrakt na deset let. Záměr podepsat smlouvu s drážním dopravcem formou přímého zadání zveřejnilo hejtmanství v minulém roce ve Věstníku EU. Rozhodovat bude nejen nejnižší cena, ale i kvalita služeb, kterou hejtmanství ve věstníku stanovilo.

​Končí dopravní omezení na dálnici D1 mezi Ostředkem a Šternovem

​Končí dopravní omezení na dálnici D1 mezi Ostředkem a Šternovem Premium

8.12. – Na dálnici D1 mezi Ostředkem a Šternovem na Benešovsku příští týden skončí dopravní omezení kvůli opravám. Důvodem je příchod zimního počasí, které si vyžádá přerušení prací. Zúžení jízdních pruhů by navíc přinášelo problémy sypačům při údržbě komunikace, řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Studecký.

​Oprava horské železnice do Jeseníku stála 840 milionů korun

​Oprava horské železnice do Jeseníku stála 840 milionů korun Premium

8.12. – Rychleji a bezpečněji můžou nyní jezdit vlaky po opravené železniční trati z Hanušovic do zhruba 30 kilometrů vzdáleného Jeseníku. Rekonstrukce této horské železnice, která byla zahájena v červenci 2015 a dokončena letos v létě, stála bezmála 840 milionů korun. Na slavnostním ukončení stavby v Ostružné na Jesenicku to řekl Miroslav Bocák ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

Aktuality ze světa 35/2017

Aktuality ze světa 35/2017 Premium

6.12. – SILNIČNÍ DOPRAVA – Švýcarský obchodník s potravinami Pistor nasazuje do provozu první švýcarskou 40 tunovou elektrickou nákladní soupravu. Vozidlo vyvinul a postavil švýcarský podnik E-Force One. Oba podniky uvedly do silničního provozu elektrické nákladní auto již v roce 2015. Od té doby zásobuje s těmito auty město Luzern a střední Švýcarsko.

​Plzeňská Škoda testuje patrové elektrické vlaky pro Německo

6.12. – Škoda Transportation testuje první patrové vlaky určené pro německé dráhy Deutsche Bahn (DB). Jde o soupravu pro meziměstský provoz na vysokorychlostní trati Norimberk – Ingolstadt – Mnichov. Celkem dodá Škodovka šest moderních vlaků za 2,6 miliardy Kč. Každý se skládá z lokomotivy, pěti vložených vozů a jednoho řídicího vozu. Všechny by měl zákazník převzít příští rok, řekl technický ředitel Škody Transportation Zdeněk Sváta.

​DKV pomůže s registrací do mýtného systému ve Slovinsku

6.12. – Slovinsko přejde 1. dubna 2018 na nový mýtný systém. Od tohoto data se již poplatky nebudou hradit při projíždění mýtnými stanicemi, ale pouze prostřednictvím nového elektronického mýtného systému DarsGo. Mýtnice budou postupně rušeny, čímž odpadne zdržení a zvýší se plynulost provozu.

​Režijní jízdenky ČD nebudou pro tratě, které půjdou do tendrů

​Režijní jízdenky ČD nebudou pro tratě, které půjdou do tendrů Premium

6.12. – Režijní jízdenky Českých drah nebudou platit na železničních tratích, které stát v příštích letech pomocí veřejných soutěží otevře konkurenci Českých drah. Informoval o tom předseda Odborového sdružení železničářů (OSŽ) Martin Malý. Jízdné zdarma pro železničáře bude rovněž zrušeno v komerčních vlacích, v obou případech ale budou tyto výhody svým zaměstnancům ve formě zaměstnaneckých benefitů poskytovat přímo České dráhy a Správa železniční dopravní cesty, uvedlo ministerstvo dopravy.

​Ministerstvo chce na vysokorychlostní tratě pustit i nákladní dopravu

​Ministerstvo chce na vysokorychlostní tratě pustit i nákladní dopravu Premium

6.12. – Ministerstvo dopravy plánuje na budoucí vysokorychlostní tratě pustit i nákladní dopravu. Ta by mohla kapacitu těchto tras vyplňovat v době, kdy po ní nepojedou vysokorychlostní vlaky pro cestující. Smíšený provoz by tak mohl být na 30 až 40 procentech budoucích vysokorychlostních tratí. Maximální rychlost na takovýchto úsecích se tím ale sníží. Na konferenci k budoucnosti železnice to řekl ředitel odboru strategie na ministerstvu dopravy Luděk Sosna.

Vlaky na Šumavě bude provozovat GW Train Regio, jízdné nemění

Vlaky na Šumavě bude provozovat GW Train Regio, jízdné nemění Premium

6.12. – Železniční dopravu na takzvaných šumavských lokálkách začne od 10. prosince zajišťovat místo Českých drah (ČD) společnost GW Train Regio ze skupiny GW Jihotrans. Jízdné zůstane stejné, v tarifu Českých drah In 25. Po tratích bude jezdit 11 nízkopodlažních souprav s klimatizací, wifi i bezbariérovými WC. Oznámil to generální ředitel GW Jihotrans Robert Krigar.

spinner