25.11. – Plánovaný úsek Pražského okruhu mezi Běchovicemi a dálnicí D1 získal kladné posouzení vlivu na životní prostředí (EIA). O stanovisku informovalo ministerstvo životního prostředí, které je vydalo. Pokud by vše šlo podle plánu, úsek označovaný číslem 511 by se měl začít stavět v roce 2020.
Aktuálně
23.11. – Letiště Brno se letos odrazilo ode dna a očekává, že počet odbavených cestujících bude o deset procent vyšší než loni, tedy zhruba 460 tisíc. Na růstu se zásadně podílely charterové lety, které v letní sezoně rostly proti loňsku o čtvrtinu. Pravidelné linky se na růstu podílí pouze dvěma procenty, řekl vedoucí úseku Přepravního provozu Radek Lang.
23.11. – Mezinárodní logistický provider DACHSER spustil nové linky sběrné služby do středního a severního Německa. Nově vyráží z Kladna každý den přímé linky do Frankfurtu nad Mohanem a Hamburku a umožňují tím ještě rychlejší dodání zboží k našim západním sousedům. DACHSER tak rozšířil počet svých linek sběrné služby v České republice na 89.
23.11. – U Lovosic může vzniknout servisní místo pro kamiony. Krajský úřad zamítl odvolání proti územnímu rozhodnutí. Se vznikem servisního centra s parkovištěm pro nákladní vozy dlouhodobě nesouhlasí spolek Nové Klapý. Proti rozhodnutí krajského úřadu už se nelze dále odvolat.
23.11. – Výzkumný ústav železniční (VUZ) nabídne studentům dopravní fakulty ČVUT možnost podílet se na výzkumných pracích. Umožní to dohoda, kterou uzavřeli ředitel výzkumného ústavu patřícího do skupiny Českých drah František Bureš a děkan dopravní fakulty ČVUT Miroslav Svítek.
23.11. – Nový jízdní řád Český drah, který začne platit 10. prosince, přinese nejvíce změn ve vnitrostátní dálkové dopravě obyvatelům západní a severozápadní části ČR. Nové expresy zrychlí spojení z Prahy do Plzně, Mariánských Lázní, Chebu a Domažlic. V těchto spojích z Prahy přes Ústí nad Labem do Mostu, Karlových Varů a Chebu se navíc objeví modernější a komfortnější vozy. Zrychlí také cesty mezi Hodonínem a Brnem nebo mezi Brnem a Jihlavou.
22.11. – Česko zaostává ve využití alternativních pohonů u firemních vozů. Výjimkou je však stlačený zemní plyn (CNG), kde naopak dominuje. Vyplývá to z průzkumu Corporate Vehicle Observatory (CVO), podle něhož jsou auta na CNG součástí šesti procent autoparků českých firem. Podle odborníků roste spotřeba CNG i počet plnicích stanic, kterých už je v Česku 165. CNG pohon je u firem stále oblíbenější, protože díky němu mohou srazit náklady na pohonné hmoty až na polovinu ve srovnání s benzínovým motorem.
22.11. – Největší zkouškou pro přepravce zásilek je předvánoční období, kdy nárůsty počtu zásilek překračují i dvojnásobek obvyklého množství. Podle posledního průzkumu společnosti GLS bylo s posledním předvánočním doručováním v průměru spokojeno 83 procent Čechů, kteří si před Vánocemi nechali poslat balík některou z přepravních služeb.
22.11. – Ministerstvo dopravy zvažuje možnost zavedení koncesního modelu na železnici. Zatímco nyní stát na většině tratí dopravci za provoz vlaků doplácí, na nejvytíženějších tratích, kde se provoz komerčně vyplatí, by mohli dopravci za možnost provozovat zde dopravu naopak platit státu. Na Žofínském fóru to řekl náměstek ministra dopravy Tomáš Čoček.
21.11. – Evropská komise, její generální ředitelství pro dopravu a mobilitu a Estonské prezidentství Rady Evropské unie uspořádaly ve dnech 8. až 10 listopadu v Tallinu konferenci s širokou mezinárodní účastí pod názvem Digitální dopravní dny. Jejím posláním bylo využití potenciálu digitalizace a přijetí jejích výzev v dopravě a mobilitě pro cestující a pro zboží.