​ERA schválila palubní systém ETCS pro lokomotivy Traxx Universal

​ERA schválila palubní systém ETCS pro lokomotivy Traxx Universal

10.9. - Společnost Alstom dosáhla zásadního milníku – získala typové schválení Evropské agentury pro železnice (ERA) pro provoz palubních jednotek ETCS typu EbiCab 2000 na lokomotivách Traxx Universal. Schválený palubní systém je součástí palubního portfolia společnosti Alstom.

S touto verzí je možné lokomotivy provozovat na celém koridoru v souladu s nejnovějším standardem zabezpečovače ETCS Baseline 3 – jednotného signalizačního systému navrženého ke zvýšení bezpečnosti, interoperability a efektivity napříč evropskými železničními sítěmi. Mimo jiné se tak otevírá možnost provozu v Rakousku, kde je povolen provoz pouze s ETCS na dvojitě vybavených tratích třídy B. Schválení tedy představuje klíčový krok pro zajištění plné interoperability těchto vozidel v mezinárodním provozu.

“Přeshraniční provoz je pro nákladní dopravu v Evropě velmi důležitý. S plně schválenou verzí VR01.5 mohou naši zákazníci dále provozovat lokomotivy na koridorech v Německu, Rakousku, Polsku, České republice, Slovensku, Lucembursku, Maďarsku, Chorvatsku, Slovinsku a Srbsku. Jde tak o důležitý krok nejen pro nás v Alstomu, ale pro evropskou železniční interoperabilitu jako takovou,” řekl Dan Kurucz, generální ředitel ALSTOM Czech Republic.

Schválení má zásadní význam pro dopravce jako jsou RegioJet a ČD Cargo, využívající lokomotivy řady 388 (388 201–231 pro RegioJet a 388 001–026 pro ČD Cargo). K dnešnímu dni bylo s verzí softwaru VR01.5 dodáno 13 lokomotiv Traxx pro RegioJet Pool (388 219–231). Prvních šest z nich je v provozu na české železniční síti od listopadu 2024 na základě povolení k testovacímu provozu vydaného Drážním úřadem. Zbývajících sedm lokomotiv nyní získalo mezinárodní schválení a postupně vstupují do provozu i mimo Českou republiku. Flotila Traxx řady 388 provozovaná společnostmi ČD Cargo a RegioJet, která je dosud vybavena verzí softwaru VR01.2 umožňující provoz bez použití ETCS, bude nyní postupně modernizována na verzi VR01.5. Vozidla řady 386, které provozuje společnost Metrans, budou vybaveny palubními jednotkami Onvia Cab (dříve známé pod názvem Atlas).

O lokomotivách Traxx

Elektrické lokomotivy Traxx Universal společnosti Alstom nabízejí flexibilní konstrukci založenou na modulární platformě, která je kompatibilní s mnoha aplikacemi (nákladní a osobní doprava v jedné nebo více zemích) a je k dispozici v různých konfiguracích (AC, DC a multi-system). Tento produkt přináší vyšší provozní výkon a spolehlivost s vyšší energetickou účinností a prodlouženými intervaly údržby, které zlepšují jeho disponibilitu. Jednou z nejzajímavějších funkcí je možnost vybavit lokomotivu funkcí "Last Mile", která rozšiřuje provozní koncepce, umožňující přechod z elektrifikované tratě na neelektrifikované, které se často používají pro přístup do přístavů, průmyslových oblastí nebo terminálů. Tyto lokomotivy byly schváleny ve 20 zemích a ročně ujedou více než 300 milionů kilometrů. Od roku 2000 se prodalo více než 3000 kusů.

(red)

Foto: Alstom

spinner