19.5. – Společnosti Air France-KLM, Total, Groupe ADP a Airbus spojily své síly, aby uskutečnily první dálkový let poháněný udržitelným leteckým palivem (SAF), vyrobeným ve Francii. Letoun Airbus A350, jehož tanky byly poprvé plně naplněny udržitelným palivem z francouzských závodů společnosti Total, se vznesl v úterý 18. května 2021 v 15:40 hodin na letu Air France číslo 342 z terminálu 2E z letiště Charlese de Gaulle.
Aktuálně
19.5. – Železniční společnost Eurostar, která provozuje vlakové spojení mezi Británií a kontinentální Evropou tunelem pod Lamanšským průlivem, si zajistila od bank a investorů záchranný balíček 250 milionů GBP (7,4 miliardy Kč). Peníze mají pomoci firmě udržet se v provozu ve střednědobém období, uvedl zpravodajský server BBC s odvoláním na mluvčího firmy. Eurostar bojuje s propadem poptávky kvůli pandemii nemoci covid-19.
18.5. – České dráhy během června postupně obnoví další dálkové vlaky. Dopravu posílí například opět mezi Prahou a Ostravou, dále spoje z metropole do Plzně a na jih Čech, z Kolína do Ústí nad Labem nebo z Brna do Šumperka. Více vlaků bude jezdit také do Polska, Maďarska, Německa a na Slovensko, do provozu se navíc vrátí některé noční spoje. Dopravu, kterou omezovala koronavirová krize, postupně obnovují i další dopravci. RegioJet se už na českých tratích vrací k téměř plnému provozu.
18.5. – Gebrüder Weiss zahájil v souladu se svými plány rozšíření jak překládkového, tak i logistického skladu svojí pobočky v moravských Syrovicích. „Naše strategicky položená pobočka na jižní Moravě se rozroste o 1600 m2, celková rozloha využitelné skladové a manipulační plochy tedy dosáhne 8900 m2. Po dokončení tohoto rozvojového kroku budeme mít v Syrovicích k dispozici mimo jiné 18 nových překládkových ramp, z toho 4 vhodné pro odbavení B2C zásilek,“ řekl Jan Kodada, ředitel obchodu a marketingu Gebrüder Weiss ČR.
18.5. – Ze společnosti Pars nova se stává Škoda Pars. Tradiční česká společnost s významným postavením na domácím trhu v oblasti výroby, modernizací a oprav kolejových vozidel se změnou názvu (obchodní firmy) hrdě hlásí ke skupině Škoda Transportation. Do skupiny, jejíž „značku“ teď přijímá za svou, patří už 13 let. Nový název (obchodní firmu) používá od 17. května letošního roku.
18.5. – Mezinárodní logistický provider DACHSER bude do konce roku 2022 zásobovat centra měst nejméně jedenácti evropských metropolitních regionů bezemisně. V současné době společnost své řešení DACHSER Emission-Free Delivery implementovala v Německu ve Stuttgartu a Freiburgu a v norském Oslu. Přípravy nyní probíhají také v Praze, Berlíně, Mnichově, Paříži, Kodani, Madridu a portugalském Portu.
18.5. – Společnost DPD analyzovala na základě svého nejnovějšího výzkumu E-shopper barometer nákupní chování Evropanů během pandemie. Největší boom nastal u kategorie potravin, kde nákupy vzrostly o 95 %. Dosud nejoblíbenější móda naopak zaznamenala mírný pokles (-5 %). Zcela zásadní byl pak vznik nové skupiny zákazníků, kteří na internetu před pandemií nikdy nenakupovali – většinu z nich tvoří senioři.
18.5. – Autobusový dopravce FlixBus dál postupně obnovuje svůj provoz. Od 27. května začnou znovu fungovat linky z Prahy do Košic a také z Plzně do Košic. Ve stejný den pak opět vyjedou i autobusy mezi Plzní, Prahou a Brnem. Dopravu, kterou omezovala koronavirová krize, postupně obnovují i další dopravci.
Praha 17. května – Pražský magistrát se připojí k iniciativě, která plánuje vyzvat český stát k vybudování vysokorychlostní železniční trati propojující Prahu, Mladou Boleslav, Liberec a německý Zhořelec (Görlitz). Pražští radní schválili návrh společného memoranda mezi kraji a samosprávami v Česku, Německu a Polsku. Ještě o něm budou hlasovat zastupitelé. Memorandum navrhuje spolupráci při přípravě trati a při snaze o její zařazení do hlavní transevropské dopravní sítě TEN-T.
17.3. – Vliv pandemie, masivní rozvoj e-commerce, ale i částečný přesun zboží z dlouhodobě zavřených obchodů do skladů – to vše stojí za bezprecedentní situací, kdy kolem Prahy a Brna mizí poslední volné metry industriálních nemovitostí. Míra neobsazenosti kolem Prahy již klesla pod 2 %, v Brně pod 2,5 %. Celorepublikově pak pod 3,5 %, což je historicky nejnižší hodnota. Přitom ještě před rokem bylo například v okolí Brna dostupných více než 6 % z celkových průmyslových ploch.