Trolejbusy pražskému dopravnímu podniku dodá SOR Libchavy

Trolejbusy pražskému dopravnímu podniku dodá SOR Libchavy

15.1. - Dopravní podnik hlavního města nakoupí 15 nových bateriových kloubových trolejbusů od společnosti SOR Libchavy. Firma vyhrála veřejnou zakázku, kterou Dopravní podnik hlavního města (DPP) vypsal loni. DPP za jeden trolejbus SOR TNS 18 zaplatí 14,55 milionu korun. Trolejbusy budou jezdit na lince 58, která povede z Palmovky do Miškovic. Linka 58 nahradí stávající autobusovou linku 140. ČTK o tom v tiskové zprávě informoval mluvčí podniku Daniel Šabík.

"První moderní trolejbus začne ve zkušebním provozu jezdit v trase linky 140 nejpozději na konci roku 2022," uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP Adam Scheinherr.

Podle předsedy představenstva a generálního ředitele DPP Petra Witowského byla cena dosažená v soutěži o téměř 80 milionů korun levnější, než byl předpoklad. První nový trolejbus určený ke zkušebním jízdám by měl DPP obdržet letos na podzim. Dodávka posledního, patnáctého trolejbusu by se měla uskutečnit v roce 2023.

SOR TNS 18 je nízkopodlažní bateriový kloubový bezemisní trolejbus s přepravní kapacitou 134 osob. Trolejbusy, které firma SOR Libchavy vyrábí, budou mimo jiné vybaveny klimatizací, zařízením pro automatické počítání cestujících a kamerovým systémem. Dvě vozidla z flotily budou vybavena automatickým zařízením pro preventivní postřik troleje proti námraze. Dodavatelem elektrické výzbroje pro trolejbusy bude společnost Cegelec. Deklarovaná životnost nových trolejbusů je 15 let, uvedli zástupci DPP.

Trolejbusy budou jezdit na trati, jejíž výstavbu DPP zahájil 10. ledna. Stavba by měla trvat asi deset měsíců. Při výstavbě podnik využije již vybudované asi kilometr dlouhé vedení v Prosecké ulici. Nové vedení vznikne mezi Palmovkou a Kundratkou, Kelerkou a zastávkou Prosecká a mezi terminálem Letňany a obchodním centrem Čakovice.

(čtk)

Vizualizace: SOR

spinner