16.2. – Německý ministr financí Wolfgang Schäuble žádá o rozšíření mýtného pro nákladní auta i na vozy o hmotnosti menší než 7,5 tuny. Usiluje také o zrušení výjimky z placení mýtného, kterou nyní mají linkové dálkové autobusy. Je to nutné kvůli zajištění prostředků pro investice do dopravní sítě, uvedl Schäuble v připomínkovém řízení k novele zákona o provozu na pozemních komunikacích, kterou připravuje ministerstvo dopravy.
Aktuálně
15.2. – Podnikatel Radim Jančura, který prostřednictvím svých společností Student Agency a RegioJet provozuje autobusovou i železniční mezinárodní dopravu, chce svými autobusy zablokovat Brusel a Berlín. Napsal to web Echo24.cz. Důvodem má být rozdělení evropských dotací na nákup nových vlaků. Podle metodiky ministerstva dopravy, kterou loni schválila vláda, by dotace inkasovaly České dráhy.
15.2. – Ukrajinská vláda rozhodla o pozastavení tranzitní dopravy ruských kamionů přes ukrajinské území. Oznámila to agentura Unian. Kyjev svůj krok odůvodnil obdobným opatřením ruské vlády, která v neděli zakázala přejezd ukrajinských nákladních automobilů přes území Ruska. Na hraničních přechodech se podle médií hromadí stovky kamionů.
15.2. – Hospodářský výbor Poslanecké sněmovny přijal usnesení o zapojení malých a středních českých společností do evropského projektu Shift2Rail. Podpořil tak aktivity českých subjektů v oblasti vědy, výzkumu a inovací v železniční dopravě. Materiál nyní půjde k projednání během některé z následujících schůzí Poslanecké sněmovny.
15.2. – Stavba nového Horního nádraží v Karlových Varech má zpoždění. Moderní hala měla být hotová v polovině roku, termín dokončení se zatím odkládá nejméně do konce roku. Podle stavařů jsou za zpožděním problémy s podložím, které je jiné, než se kterým počítal projekt, sdělil mluvčí dodavatelské firmy Skanska Marek Pšeničný.
15.2. - S ohledem na ruský zákaz tranzitu bude Ukrajina zásobovat své tradiční trhy ve střední Asii alternativní železniční cestou. Podle ministra infrastruktury Andreje Piwowarskiho první vagony odjely z ukrajinského města Illičevsk. Jízda trvá v ideálním případě zhruba 11 dní. V Kyjevě je pro tuto alternativní trasu v kurzu pojem „Nová hedvábná cesta“ – s odvoláním na historickou obchodní cestu mezi východní Asií a Středozemním mořem. Ukrajinský vlak musí na své cestě překlenout hned dvě velké vodní plochy: Černé moře a Kaspické moře.
15.2. – V listopadu 2015 si Záchranná služba Libereckého kraje pořídila 20 nových sanitních vozů na podvozku Mercedes-Benz Sprinter 319 CDI 4×4. Na speciálním školení na pobočce Mercedes-Benz Praha ve Stodůlkách si v lednu 2016 všech 180 řidičů Liberecké záchranky vyzkoušelo, kde jsou hranice nových sanitek s hvězdou.
15.2. – Průmyslový developer Panattoni Europe zahájil v českolipském areálu společnosti Bombardier Transportation Czech Republic výstavbu nové haly o velikosti 4200 metrů čtverečních. Budova bude sloužit ke svařování podskupin a vozových skříní železničních vagónů. Jde o klasický projekt „na klíč“, v němž developer staví přesně podle představy klienta a do jeho vlastnictví.
15.2. – Vláda bude jednat o výběru elektronického mýta od začátku příštího roku až ve středu 24. února. Informoval o tom mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold s tím, že úřad ještě na poslední chvíli dokument přepracoval a zapracoval do něho připomínky koaličních partnerů. Ti by se k novému materiálu měli ještě vyjádřit před jeho zařazením na jednání vlády. Ministerstvo dopravy tak posunulo termín o týden.
12.2. – Pojišťovny sdružené v České asociaci pojišťoven (ČAP) prověřily v roce 2015 přes 15 tisíc podezřelých pojistných událostí a prokázaly pojistné podvody v hodnotě 1,2 miliardy Kč. Nejvíce případů odhalily pojišťovny v oblasti pojištění osob, do které vedle životního pojištění spadá také úrazové pojištění a pojištění nemoci.