14.4. – Výmoly.cz za podpory nadace pojišťovny Generali a pod záštitou BESIPu vyhlašují 6. ročník motoristické ankety Nejhorší díra republiky. Hlasovat pro nejhorší výtluk na českých silnicích lze na www.vymoly.cz do 31. července 2016. Výmoly.cz jsou komunikačním kanálem mezi motoristy a silničáři. Prostřednictvím mobilních aplikací a portálu Výmoly.cz pomáhají motoristé silničářům monitorovat stav českých silnic a upozorňují na výtluky či celé úseky, které je po zimě potřeba opravit.
Aktuálně
14.4. – Středočeský kraj v příštím roce zvýší rozsah železniční dopravy na trasách, na nichž jsou problémy s kapacitou nebo počtem spojů. Vyžádá si to zvýšení příspěvku na dopravní obslužnost o přibližně 42 milionů korun. Rozhodli o tom krajští radní. „Týká se to především ranních a odpoledních špiček, které Středočeši využívají k cestě za prací a do škol, ale i večerních a víkendových spojů k cestám za kulturou nebo turistikou," uvedl středočeský hejtman Miloš Petera. Železniční síť by podle něj měla být základní a autobusová jejím doplňkem.
14.4. – Spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt odstartoval v Německu jízdu zvláštní kolony nákladních vozů. V rámci projektu European Truck Platooning Challenge, který iniciovalo nizozemské ministerstvo infrastruktury a životního prostředí, se vydaly z Německa do Rotterdamu dvě elektronicky propojené soupravy tahačů MAN s návěsy. Druhá souprava následuje první s odstupem pouhých 13 metrů.
14.4. – Společnost Drewry, specialista na poradenství v oblasti globální námořní přepravy, provedla simulační studii provozních a finančních dopadů na rejdaře, přístavy a další články zásobovacího řetězce, které přináší aktuální „kolo zbrojení“, kdy jsou masivně objednávány či dokonce již nasazovány do služby obří kontejnerové lodě s přepravní kapacitou přes 18 tisíc TEU. Studie ukazuje, že sázka na velikost nemusí za všech okolností přinést ekonomické benefity.
13.4. – Dne 13. dubna 2016 byla slavnostně podepsána smlouva mezi ČD Cargo, a.s. a společností Siemens Česká republika na dodávku prvních pěti interoperabilních lokomotiv řady Vectron. „Rozhodnutí o nákupu nových interoperabilních lokomotiv je součástí dlouhodobé strategie ČD Cargo, respektive naplňování jednoho ze zásadních cílů společnosti, kterým je expanze na zahraniční trhy,“ komentuje předseda představenstva ČD Cargo, a.s. Ivan Bednárik podpis smlouvy.
13.4. – Ministerstvo dopravy předložilo k projednání odborníkům i veřejnosti změnu bodového systému. Měla by přinést zvýšení pokut u nejzávažnějších přestupků, mezi které ministerstvo řadí například řízení pod vlivem alkoholu a jiných omamných látek, řízení bez patřičného oprávnění nebo způsobení nehody, u které byl jiný z účastníků silničního provozu zraněn. V těchto případech by se měla horní hranice pokuty ve správním řízení posunout z nynějších 50 na 75 tisíc korun, uvedlo ministerstvo dopravy. Zvýšit by se mohly i pokuty u některých méně závažných přestupků.
13.4. – Až 663 železničních kolejových vozidel vybaví České dráhy mobilní částí železničním bezpečnostním systémem ETCS Level 2. Díky komunikaci mezi traťovým a vlakovým zařízením dojde k dalšímu zvýšení bezpečnosti na českých tratích. Nový zabezpečovací systém umožňuje včasné zastavení vlaků před návěstí stůj i při indispozici strojvedoucího, stejně jako snížit rychlost vlaku před jízdou do odbočky nebo před snížením traťové rychlosti například před obloukem o malém poloměru s výrazně nižší rychlostí oproti předchozímu úseku.
13.4. – V Česku chybí v autobusové dopravě 6000 profesionálních řidičů. Tvrdí to předseda Odborového svazu dopravy Luboš Pomajbík. Problém je podle něj ve financování ze strany objednavatelů veřejné dopravy, které neumožňuje navyšování mezd. Snahou odborářů proto je, aby v podmínkách při vyhlašování veřejných zakázek byla stanovena minimální mzda pro řidiče v podobě 1,75násobku minimální mzdy. Odpovídá to 100 Kč na hodinu.
12.4. – Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) neumí získat v soutěžích kvalitní stavební projekty, navíc stále zadává projekční práce i stavební dozor stejným firmám. Na tiskové konferenci to uvedly neziskové společnosti Oživení a Dopravní federace. Dodaly, že nekvalitní projekty, které navíc ŘSD neumí reklamovat, prodražují následnou stavbu silnic. S desaterem problémů, které trápí ŘSD, se organizace obrátily na ministra dopravy Dana Ťoka. Střet zájmů u projektantů i pochyby v soutěžích ŘSD odmítlo.
12.4. – České firmy mohou nově využívat přímou nákladní železniční linku, která spojuje Ústí nad Labem s druhým největším evropským přístavem v Antverpách. Expresní nákladní vlaky spojí obě místa za 26 hodin. Provoz linky v Antverpách slavnostně zahájila belgická ministryně dopravy Jacqueline Galant a náměstek ministra dopravy Kamil Rudolecký.