Aktuálně

​Panattoni Europe předala KION Group druhou výrobní halu

5.12. – Z Panattoni Parku Stříbro se stává významné české centrum automatizace, výroby s vysokou přidanou hodnotou a vlajková loď Průmyslu 4.0. Developer Panattoni Europe tam právě dokončil druhou budovu pro KION Group, renomovaného světového výrobce manipulační techniky. Nová hala o velikosti 23 tisíc metrů čtverečních bude vyrábět dopravníkové systémy Dematic.

​Z Brna pojedou vlaky do Prahy od 10. prosince každou půlhodinu

​Z Brna pojedou vlaky do Prahy od 10. prosince každou půlhodinu Premium

5.12. – Nejvýznamnější změnou v dálkové železniční dopravě, která nastane v neděli 10. prosince s celostátní změnou jízdních řádů, bude na jižní Moravě spojení Brna s Prahou každou půlhodinu. Dosavadní hodinový takt doplní dálkové spoje společnosti RegioJet. V regionální dopravě jsou největší novinkou noční spojení Brna s Hodonínem a Břeclaví vlakem a Znojma a Vyškova autobusem.

Cargo-partner dodal část nové výrobní linky do závodu Kia

5.12. – Části nové výrobní linky v hodnotě 3,2 milionu € do závodu společnosti Kia Motors ve slovenské Žilině přepravovala společnost cargo-partner. Nadrozměrná zásilka obsahovala stroje, které byly přepravovány v pěti kontejnerech: dvou 40’ flat, dvou 40’ hc a jednom 20’ kontejneru.


​Maersk Line a Damco vypravily ucelený vlak pro Decathlon

​Maersk Line a Damco vypravily ucelený vlak pro Decathlon Premium

5.12. – Rejdařství Maersk Line ve spolupráci se spedičním a logistickým specialistou Damco vypravilo 28. října první ucelený vlak z Číny do Evropy pro francouzský řetězec prodejen se sportovním vybavením Decathlon. 16. listopadu vlak dorazil do logistického centra Decathlonu v severní Francii, a to v předstihu oproti plánované době příjezdu. Trasa vedla z Wu-chanu do Dourges. Celá kapacita vlaku byla využita pro Decathlon, který je největším zákazníkem Maersk Line a významným zákazníkem společnosti Damco.

​Linde MH vyrobil jubilejní světově nejúspěšnější vysokozdvižný vozík

1.12. – Elektrický vysokozdvižný vozík Linde řady 386 se stal nejvíce vyráběným vysokozdvižným vozíkem svého druhu na světě. Montážní linku opustil jubilejní vozík s pořadovým číslem 111 111. Důvody tohoto úspěchu jsou dva: bezkonkurenční všestrannost vozíků a legendární spolehlivost.

​Ministerstvo plánuje stomiliardovou půjčku pro rozvoj dopravy

​Ministerstvo plánuje stomiliardovou půjčku pro rozvoj dopravy Premium

1.12. – Ministerstvo dopravy zvažuje pokrýt náklady na rozvoj dopravní infrastruktury v následujících letech s pomocí stomiliardové půjčky od Evropské investiční banky (EIB). Polovina z těchto peněz by měla směřovat na rozvoj dopravní sítě a druhá polovina na pořízení nových železničních vozidel. Na železniční konferenci to řekl první náměstek ministra dopravy Tomáš Čoček.

​Nejnebezpečnější silnicí zůstává I/11 z Žamberka do Červené Vody

​Nejnebezpečnější silnicí zůstává I/11 z Žamberka do Červené Vody Premium

1.12. – Nejnebezpečnější silnicí v Česku zůstává úsek silnice I/11 mezi Žamberkem a Jablonným nad Orlicí a dále k Červené Vodě. Vyplývá to z rizikové mapy, které vytvořilo sdružení EuroRAP. Přepočítává závažné dopravní nehody na množství projíždějících vozidel. Stejný úsek vyhodnotili experti na bezpečnost dopravy jako nejrizikovější i v loňském roce.

​Praha 5 a magistrát začínají řešit emise z lodní dopravy

​Praha 5 a magistrát začínají řešit emise z lodní dopravy Premium

1.12. – Pražský magistrát začíná zvažovat, jakým způsobem by se daly omezit emise, které ve vltavském údolí produkuje lodní doprava. Oznámila to radní pro infrastrukturu Jana Plamínková (STAN/Trojkoalice). U lodních motorů není na rozdíl od automobilů měření emisí povinné a lodě nepodléhají žádné kontrole. Na problém upozorňuje i Praha 5, která si u odborníků z ČVUT objednala měření emisí kolem plavební komory Smíchov.

​První ucelený vlak skupiny GEFCO zvládl cestu z Číny za méně než tři týdny

30.11. – Skupina GEFCO přivítala první kompletní kontejnerový vlak, který přijel z Číny do Francie poté, co urazil cestu dlouhou 11 tisíc kilometrů. Vlak přepravil kontejnery o délce 12,2 metru (40 stop) z čínského města Wuhan do Dourges v severní Francii pro klienta PSA za dobu kratší než tři týdny.

​Růst kombinované přepravy naráží na kapacitu železniční sítě

30.11. – Při pohledu na evropské dálnice to tak sice nevypadá, ale silniční doprava získává status luxusní přepravy. Změny legislativy v oblasti pracovního práva a nedostatek řidičů přispívají k tomu, že i zákazníci začínají být vstřícnější k uvažování o alternativách se stabilní kapacitou. Tu představuje například kombinovaná přeprava.

spinner