Vydání 11/2020

​Komentář: Co přinesl květen 2020 v dopravě

Z dopravních sektorů se pandemie COVID-19 nejvíce podepsala na letectví. Nyní jsme svědky úsilí Mezinárodní asociace letecké dopravy (IATA), která sdružuje na 290 aerolinek, dostat tuto dopravu co nejrychleji do jejího obvyklého provozu. Členské aerolinie představují 82 procent světové letecké dopravy. Na konci dubna IATA vyzvala letecké úřady ve světě k podnikání naléhavých kroků, aby se civilní letectví dostalo k restartu svých činností.

​RHA: Clo na kamiony ohrozí hospodářské oživení

Unie britských silničních dopravců RHA varovala, že desetiprocentní sazba na nově dovážená nákladní vozidla ohrozí hospodářské oživení ve Velké Británii. Učinila tak v reakci na nový britský globální tarif (UKGT), který v květnu vyhlásila vláda a jenž bude platit od 1. ledna roku 2021.

​Ing. Pavlína Tomková: Možnost efektivně nastavit podmínky čerpání veřejné podpory existuje

V čísle 5/2020 se Dopravní noviny věnovaly tématům železniční a kombinované dopravy. K rozhovoru s prezidentem ČESMAD Bohemia Josefem Melzerem nám poslala své stanovisko Ing. Pavlína Tomková, vedoucí Oddělení rozvoje železniční a kombinované dopravy na Ministerstvu dopravy.


​Pojistný limit odpovědnosti dopravce škody na drahém a lehkém zboží často nepokryje

V poslední době je čím dál více aktuální otázka, kam se bude ubírat ekonomika po zrušení krizových opatření zavedených v souvislosti s pandemií COVID-19 a jak tato situace ovlivní přepravy nákladů. Obávám se, že se bude opakovat situace z roku 2008 a let následujících (viz DN 10/20) a že majitelé zásilek budou chtít ušetřit, nesjednají pojištění pro zásilku po dobu její přepravy a budou spoléhat na to, že dopravce je pro případ své odpovědnosti za vznik škody na přepravovaném zboží pojištěn.

spinner