Modernizace koridorů

Železniční koridor u Plzně opraví společně Metrostav a Subterra

Železniční koridor u Plzně opraví společně Metrostav a Subterra

PRAHA (21.9.) – Vítězem výběrového řízení na dodavatele rekonstrukce železničního koridoru mezi Plzní a Rokycany se stalo sdružení dvou firem Metrostavu a Subterry. Právě ono podalo nejnižší nabídku, prakticky novou trať postaví za 3,97 miliardy Kč. Oznámil to mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Halla s tím, že nabídnutá cena je zhruba o polovinu nižší, než správa železnic původně očekávala.

Doporučení hodnotící komise musí podle Hally nejprve schválit generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jiří Kolář. Navíc běží patnáctidenní lhůta, po kterou se mohou neúspěšní uchazeči odvolat.

SŽDC zakázku na modernizaci trati mezi Rokycany a Plzní označuje jako zakázku desetiletí. Hodnotu stavby zhruba 21 kilometrů dlouhého úseku společnost původně odhadla na 7,5 miliardy Kč. Stavba navazuje na úsek ze Zbirohu do Rokycan, který má být dokončený letos v říjnu, a je součástí III. tranzitního koridoru mezi Prahou a Chebem. Kromě těchto úseků zbývá k plnému dokončení trati ještě modernizovat úsek z Prahy do Berouna a dokončit průjezd Plzní, na němž se pracuje od března.

Po modernizaci celé trati budou moci vlaky jezdit rychlostí až 130 kilometrů za hodinu, vlaky s naklápěcími skříněmi ještě o 30 kilometrů za hodinu více. Spojení Praha-Plzeň se po dokončení zkrátí ze 104 na 70 minut. Celkové náklady na modernizaci více než dvousetkilometrové trati Praha – Plzeň – Cheb přesahují 30 miliard Kč. Většinu nákladů má pokrýt EU z Operačního programu Doprava.

(čtk)

spinner