Rekonstrukce koridoru u Tábora

Začala modernizace koridoru mezi Táborem a Sudoměřicemi

Začala modernizace koridoru mezi Táborem a Sudoměřicemi

TÁBOR (25.6.) – Slavnostního zahájení se dočkala modernizace železniční tratě mezi Táborem a Sudoměřicemi u Tábora. Tento v současné době jednokolejný úsek je součástí 4. tranzitního železničního koridoru, který směřuje z Děčína st. hranice přes Prahu, Benešov a Tábor do Českých Budějovic a do Horního Dvořiště st. hranice. Stavebně dosahuje délky 11,389 km.

Realizace stavby přinese zdvoukolejnění traťového úseku Tábor – Sudoměřice u Tábora, rekonstrukci stanice Chotoviny a přestavbu stanice Sudoměřice u Tábora na zastávku. Železniční stanice Chotoviny dozná změn především ve vztahu k cestujícím, bude doplněna o ostrovní a vnější nástupiště s mimoúrovňovými přístupy a s moderními přístřešky pro cestující. V nové zastávce Sudoměřice u Tábora se vybudují nová vnější nástupiště. Přístup na ně zajistí nový podchod pro cestující, schodiště a přístupové chodníky. Ke zkvalitnění služeb pro cestující přispěje i nový informační systém.

V úseku Chotoviny – Sudoměřice u Tábora bude z důvodu nevyhovujících směrových parametrů stávající trati vedená nová železniční trať po přeložce. Na ní je navrženo mimoúrovňové křižování s novou dálnicí D3 i se silnicí první třídy I/3. Úrovňové křížení zůstane zachováno pouze na silnicích nižší kategorie s nízkou četností silničního provozu v Čekanicích, Chotovinách a Sudoměřicích u Tábora, dále na polní cestě u Stoklasné Lhoty. Členitý terén na nové přeložce překoná železniční estakáda dlouhá 456 metrů a také nový dvoukolejný Sudoměřický tunele o délce 430 metrů. Jedná se o historicky první železniční tunel Jihočeského kraje.

Zdvoukolejnění současné jednokolejné trati přinese víc než dvojnásobné zvýšení kapacity a podstatné zkrácení cestování. „Po dokončení celého koridoru by tak měla trvat například cesta z Prahy do Tábora pouhých 63 minut. Až do Českých Budějovic se cestující z Prahy dostane za 92 minut,“ říká náměstek pro modernizaci dráhy Petr Šlegr ze Správy železniční dopravní cesty. Stavba neopomíjí ani bezpečnost železničního provozu.

Stanice Chotoviny i navazující traťové úseky budou vybaveny moderním zabezpečovacím zařízením, které eliminuje možnost lidského omylu, usnadňuje práci obsluhy a umožňuje úsporné a operativní řízení provozu z dispečerského stanoviště. „Od instalace nových elektronických zabezpečovacích zařízení vybavených signalizací s pozitivním bílým světlem si slibujeme zvýšení bezpečnosti silničního provozu na železničních přejezdech,“ dodává náměstek Petr Šlegr.

Zhotovitelem stavby na základě veřejné obchodní soutěže je společnost OHL ŽS, a.s., předpokládaný termín ukončení stavebního díla je 15. dubna 2016. Vysoutěžená cena stavebního díla činí 1,437 miliardy Kč bez DPH. Stavba je navržena ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava podílem, a to až do 75,54 procent způsobilých výdajů.

spinner