9. října 2013

ÚSTÍ NAD LABEM (9.10.) – Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chystá projekty na dostavbu dalších tří úseků silnice R7 v Ústeckém kraji, jejichž příprava byla v minulých letech zastavena. Vyjdou asi na 25 milionů Kč, na stavby samotné zatím peníze přidělené nejsou, stavět by se ale mohlo v letech 2015 až 2020. Informoval o tom Jan Studecký z oddělení komunikace RŠD. Letos v prosinci se otevře poslední zatím dostavěný úsek u Chomutova za 4,5 miliardy Kč.
ŘSD zadalo veřejné zakázky na vypracování technické studie a projektové dokumentace na zvýšení kapacity obchvatu Panenského Týnce v délce 3,5 kilometru a čtyřpruhový, 4,4 kilometru dlouhý úsek u Chlumčan a 3,7 kilometru dlouhý úsek mezi Postoloprty a Bitozevsí. „Zkapacitnění spočívá v rozšíření stávající komunikace v délce 3458 metrů. Stávající silnice I/7 bude využita jako pravá polovina budoucího čtyřpruhového uspořádání (ve směru Praha-Chomutov). Levá polovina bude přistavěna," píše zhotovitel v informačním letáku ke stavbě. U dalších dvou úseků se současná trasa silnice I/7 nevyužije.
Ministerstvo dopravy poskytlo finanční prostředky na projektovou přípravu a inženýrskou činnost uvedených úseků R7, řekl Studecký. Pokud ministerstvo přidělí i peníze na stavbu, mohlo by se mezi Postoloprty a Bitozevsí začít budovat v roce 2015, na obchvatu Panenského Týnce v roce 2017 a u Chlumčan v roce 2020.
Stavba R7 začala před 50 lety a první úsek z Ruzyně k Makotřasům se otevřel v roce 1964. Stavba pomalu postupovala směrem na Chomutov až do konce 80. let a v roce 1989 se zastavila u Slaného, po celkových 18 kilometrech. Dalších 20 let se stavěly už jen obchvaty, které vyvedly dopravu z měst a vesnic, ale na mapě zůstávalo z R7 stále jen torzo. Až v roce 2009 se otevřely na střední části silnice dva krátké čtyřproudé úseky u průmyslové zóny Triangle. Obchvaty jsou ovšem postavené tak, aby je bylo možné relativně levně přeměnit na rychlostní silnici.
(čtk)