Oprava dálnice D1

Rekonstrukce prvních částí dálnice D1 může začít

Rekonstrukce prvních částí dálnice D1 může začít

PRAHA (22.3.) – Dlouho plánovaná oprava brněnské dálnice D1 může začít úseky mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou a mezi Lhotkou a Velkou Bíteší. Stavební firmy Eurovia CS a Habau se neodvolaly proti výsledkům výběrových řízení, ve kterých neuspěly. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) tak může v následujících týdnech podepsat smlouvy s vítěznými společnostmi. Těmi jsou sdružení firem Colas CZ a Porr a konsorcium OHL ŽS s Alpine Bau.

Neúspěšní uchazeči nejprve proti výsledkům tendrů podali námitky k ŘSD. Ředitelství ale jejich výhrady neuznalo, proti čemuž se obě společnosti mohly bránit podáním námitky k antimonopolnímu úřadu. Během desetidenní lhůty, která končila o půlnoci ze čtvrtka na pátek, se tak ale nestalo, uvedla mluvčí ředitelství silnic Martina Vápeníková. Dodala, že ŘSD od příštího týdne začne jednat s vítězi tendrů o předání stavby.

„Vítám oznámení ŘSD, že se nikdo z neúspěšných účastníků výběrového řízení na modernizaci dvou úseků dálnice D1 neodvolal. V minulých dnech jsem při různých příležitostech apeloval na stavební firmy, aby zodpovědně přistupovaly k výběrovým řízením. Ve svém rezortu udělám vše proto, aby naše podřízené organizace byly vzorovými zadavateli a výběrová řízení byla nezpochybnitelná,“ reagoval ministr dopravy Zbyněk Stanjura.

Zatím nejistá je situace na zbylých třech úsecích dálnice D1, jejichž rekonstrukci ředitelství silnic nabídlo do veřejných soutěží. V úseku Velká Bíteš – Devět křížů vyprší dalšímu stěžovateli lhůta pro podání stížnosti k antimonopolnímu úřadu koncem příštího týdne a v úsecích Loket – Hořice a Šternov – Psáře se neúspěšní uchazeči o stavební práce proti výsledkům tendrů odvolali.

O modernizaci dálnice D1 rozhodlo ministerstvo dopravy předloni v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna je zhruba deset let za svojí životností. Celá modernizace mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle aktuálních odhadů ministerstva dopravy mohla stát asi 14 miliard Kč, počítá se s využitím peněz z Evropské unie.

spinner