Dálnice D3

Nový úsek D3 je připraven pro předání do provozu

Nový úsek D3 je připraven pro předání do provozu

TÁBOR (23.6.) – V pátek 28. 6. Ráno, tedy těsně před začátkem prázdnin bude zprovozněn nový úsek dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí. Do konce roku ho budou moci motoristé používat bez dálniční známky. Informovala o tom mluvčí ŘSD Nina Ledvinová. Snížená rychlost bude jen v napojení na začátku a na konci tohoto pětadvacetiki­lometrového úseku, a to do konce listopadu.

„Protože je stavba v předčasném užívání, budou i po zprovoznění probíhat dokončovací práce – osazování zeleně, oplocení či měření hlukové zátěže tak, abych ŘSD mohlo požádat po dokončení prací o vydání kolaudačního rozhodnutí," uvedla mluvčí. Podle mluvčí sdružení zhotovitelů stavby Edity Novotné se termín podařilo splnit jen díky maximálnímu nasazení lidí. „Na průběh výstavby měla již na počátku nepříznivý vliv skutečnost, že v době, kdy jsme zakázku získali, neměl investor (ŘSD) ještě všechna stavební povolení. Staveniště jsme proto přebírali postupně, a to narušilo původní harmonogram prací," řekla Novotná.

Letos pak do výstavby zasáhlo nepříznivě extrémní počasí. Kvůli nezvykle dlouho trvajícím nízkým teplotám nebylo možné zahájit pokládku asfaltových směsí podle původního harmonogramu. Tyto práce mohly být zahájeny až v posledním dubnovém týdnu. Další komplikací pak byly počátkem června intenzivní srážky spojené se záplavami, které nejenže přerušily práce na stavbě, ale způsobily i škody na některých stavebních objektech.

„Na řadě míst došlo k sesuvu ornice, zaplavena byla kanalizace a paty násypů, narušena byla koryta vodotečí. V samém závěru pokládkových prací byli zaměstnanci vystaveni mimořádně těžkým pracovním podmínkám vzhledem k vlně veder. Asfaltová směs měla více než 160 stupňů Celsia a teplota vzduchu překračovala v průběhu dne 35 stupňů," uvedla mluvčí. Díky maximálnímu nasazení lidí se ale stavbu podařilo připravit pro předčasné užívání před prázdninami, jak při své nedávné návštěvě staveniště slíbil ministr dopravy Zbyněk Stanjura (ODS).

Stavbu za více než deset miliard Kč realizovalo sdružení STRABAG a.s., Metrostav a.s., Eurovia CS a.s. a Inženierské stavby a.s. Zahájena byla v roce 2009 a byla rozdělena do dvou úseků. Celkem měří přes 25 kilometrů. Součástí stavby je i 42 mostů. Nejdelším je most přes Lužnici měřící 1063 metrů. Stojí v zátopovém území Lužnice, proto byl založen na pilotách. Přemostil silnici E55, železniční trať, údolí řeky a soustavu plynovodů, včetně doprovodných kabelů. Pro každý směr je samostatný most, pravý most má 21 polí a levý 22 polí o proměnném rozpětí 30 až 65 metrů.

(čtk)

spinner