Oprava dálnice D1

Modernizaci dálnice D1 by už nic nemělo bránit

Modernizaci dálnice D1 by už nic nemělo bránit

PRAHA 24.5. – Zahájení generální opravy dálnice D1 mezi Prahou a Brnem by už nemělo nic bránit. Ministerstva dopravy a životního prostředí podepsala generální dohodu o podmínkách modernizace z hlediska migrace velkých živočichů; smlouvu podepsali náměstci obou ministerstev. Na dohodu s ministerstvem životního prostředí čekalo vydání stavebních povolení na úseky Loket – Hořice, Větrný Jeníkov – Jihlava a Velká Bíteš – Devět křížů o celkové délce 23 kilometrů.

Více podrobností o rekonstrukci dálnice D1 přinesou DN 22/2012, které vyjdou ve čtvrtek 31.května

PRAHA 24.5. – Zahájení generální opravy dálnice D1 mezi Prahou a Brnem by už nemělo nic bránit. Ministerstva dopravy a životního prostředí podepsala generální dohodu o podmínkách modernizace z hlediska migrace velkých živočichů; smlouvu podepsali náměstci obou ministerstev. Na dohodu s ministerstvem životního prostředí čekalo vydání stavebních povolení na úseky Loket – Hořice, Větrný Jeníkov – Jihlava a Velká Bíteš – Devět křížů o celkové délce 23 kilometrů.

„Přes dálnici D1 se postaví nové koridory pro migraci zvěře. Dálnice je jednou z největších umělých bariér pro zvěř v ČR,“ uvedl náměstek ministra životního prostředí Tomáš Tesař. Při rekonstrukci dálnice vzniknou dva 40 metrů široké nadchody na 94. a 175. kilometru a další dva menší přechody. Přechody budou ze dřeva namísto původně plánovaného betonu, což sníží náklady na jejich vybudování zhruba na jednu třetinu z dříve předpokládaných 300 milionů Kč.

Oprava D1 mohla být zcela zastavená kvůli chybějící dokumentaci právě k aktuálně zahájené stavbě nových migračních koridorů. MŽP vyšlo projektu vstříc a pro změny v projektu uznalo původní posouzení vlivu stavby na životní prostředí z roku 2010. Dohoda navíc zajišťuje, že MŽP nebude požadovat další opatření k migraci zvěře v rámci projednávání jednotlivých stavebních povolení.

(čtk)

spinner