Dálnice D1

Modernizace dálnice D1 výrazně omezí od 24. března provoz

Modernizace dálnice D1 výrazně omezí od 24. března provoz

PRAHA – K zásadnímu omezení dopravy dojde od pondělí 24. března 2014 na dálnici D1. Zhotovitelé na úsecích 09 a 14 začnou se stavbou pevných provizorních svodidel. Provoz bude ve směru na Prahu veden v jednom jízdním pruhu. V pátek 28. března pak budou stejné práce zahájeny na úseku 05, přičemž v neděli 30. března budou přípravné práce přerušeny. Na uzavřené druhé polovině dálnice pak následně začne výměna cementobetonového povrchu a výstavba nových dálničních nadjezdů.

Jak informovalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), od 30. března bude provoz na jedné polovině dálnice veden v režimu 2+2 jízdní pruhy. Každý z nich bude výrazně užší než je standard, což si vyžádá výraznou obezřetnost všech řidičů na dálnici D1. Levý bude mít 2,5 metru a pravý 3,15. Na uvedených úsecích bude instalována dopravní značka, která upozorňuje na střídavou jízdu v zúžených jízdních pruzích. „V místě, kde bude tato značka osazená, bude nutné dodržovat střídavou jízdu tak, aby se minimalizovala situace, kdy pojedou dvě vozidla vedle sebe,“ vysvětluje generální ředitel ŘSD Jiří Mayer.

V rámci přípravných prací dojde v levém pásu, tedy ve směru na Prahu, postupně k uzavírce zpevněné krajnice a pravého jízdního pruhu (z důvodu aplikace vodorovného dopravního značení) a následně k uzavírce levého a části pravého jízdního pruhu – provoz bude veden po zpevněné krajnici (výstavba dočasných svodidel). V samotné etapě 3 (výměna povrchu v pravém pásu) bude provoz veden v levém pásu v režimu 2+2 jízdní pruhy.

Provoz na jedné polovině dálnice v zúžených jízdních pruzích bude na úsecích modernizované dálnice D1 až do ukončení letošní stavební sezóny.

(tj)

spinner