Modernizace IV. železničního koridoru

Mezi Benešovem a Olbramovicemi se už jezdí po nové trase

Mezi Benešovem a Olbramovicemi se už jezdí po nové trase

OLBRAMOVICE 29.8. – Poslední velká výluka v souvislosti s modernizací trati skončila ve středu 29. srpna odpoledne mezi Benešovem a Olbramovicemi. V provozu již je přeložka trati (zatím 1. TK) mezi Bystřicí a Olbramovicemi včetně tří nových železničních tunelů: Tomický I, Tomický II a Zahradnický. Druhá traťová kolej bude zprovozněna do 30. listopadu tohoto roku. Oznámila to Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).

Investorem stavby je státní organizace správa železniční dopravní cesty. Finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury. Stavba je spolufinancována Evropskou unií v rámci Operačního programu Doprava, kdy schválený maximální příspěvek z Fondu soudržnosti představuje 4 081 436 955 Kč. Úsek Votice – Benešov u Prahy je součástí transevropské železniční sítě a IV. tranzitního železničního koridoru Děčín státní hranice – Praha – Benešov – Tábor – Veselí n. Lužnicí – České Budějovice – Horní Dvořiště státní hranice.

Rozhodujícím přínosem modernizace trati je dosažení přechodnosti kolejových vozidel traťové třídy D4 UIC, ložné míry UIC – GC, zajištění požadované propustnosti a zvýšení maximální traťové rychlosti až do hodnoty 160 kilometrů za hodinu. V rámci zprovoznění 1. traťové koleje v úseku Olbramovice (mimo) – Bystřice skrz nové tunely: Zahradnický (1044m), Tomický (324m), Tomický II (252m) dochází ještě k dalším provozním změnám. Z původní výhybny Tomice se stává železniční zastávka stejně jako ze železniční stanice Bystřice.

Kromě velkých stavebních prací na přeložkách a tunelech již skončila rekonstrukce zabezpečovacího zařízení a trakčního vedení. V Olbramovicích je hotova rekonstrukce sudé kolejové skupiny, která v sobě zahrnovala zřízení celkem deseti výhybek, rekonstrukci dvou železničních mostů, jednoho železničního propustku a výstavbu podchodu s výtahy. V úseku Olbramovice (mimo) – Bystřice zahrnovala modernizace stavbu pěti železničních mostů, devíti železničních propustků a přístupové komunikace pro případné zásahy zdravotní a záchranné techniky při nehodové události v tunelu.

Realizaci stavby Modernizace trati Votice – Benešov u Prahy provádí sdružení tří firem pod názvem VoBen. Členy sdružení jsou společnosti Subterra a.s., Viamont DSP, a.s. a společnost EUROVIA CS, a.s., která je vedoucím sdružení.

spinner